Skocz do zawartości

Seeing, niewychłodzona optyka, czy uszkodzony okular?


ridd

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wczoraj patrzyłem w niebo i miałem taki super seeing [mazury, Szczytno], a ze jestem zielony w temacie myślałem że mam coś przestawione w teleskopie. Teraz już wiem jaka mam super widoczność :/

 

 

 

bardzo mozliwe ze jednak maz cos nie tak z kolimacją jak nie możesz złapac ostrości.

zrób takie cosik http://astro4u.net/yabbse/index.php?topic=6153.msg94951 i sprawdź !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, nie dołujcie :/ Jeśli teleskop nie będzie wychłodzony, to może być taki obraz? No bo wyskoczyłem szybko z domu gdy zobaczyłem księżyc, a ze kupiłem nowy okular [ 5mm] bylem ciekawy jaka będzie różnica miedzy nim, a 20mm. Księżyc normalnie widziałem, choć widać było wahania temperatury. Telep kolimowalem sam, wszystko w środeczku.

 

Dodam ze Saturna widziałem jakby była na nim niezła impreza, mienił się rożnymi kolorami i był bardzo duży wiatr.

 

To widok przez dziurkę, dobrze jest skolimowany?

post-2726-1165504727_thumb.jpg

Edytowane przez ridd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak teleskopu nie schłodzę, to będzie taki obraz? Czy jednak to pogoda?

 

 

im większe powiększenie tym bardziej będzie widac "pływanie" powietrza przy słabym seeingu, a jeśli do tego dodac nie wychłodzony teleskop to sprawa stała się jasna - z teleskopem jest wszystko zapewne ok tylko pogoda do kitu i poducha nad lustrem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj patrzyłem w niebo i miałem taki super seeing [mazury, Szczytno], a ze jestem zielony w temacie myślałem że mam coś przestawione w teleskopie. Teraz już wiem jaka mam super widoczność :/