Skocz do zawartości

NGC3718 z koleżanką


MaPa

Rekomendowane odpowiedzi

Taka to dość sympatyczna parka. Własciwie to galaktyka przypomina mi osobiście klucz wiolinowy :) ale od raz u zastrzegam że z muzyką czynnie nie mam nic wspólnego. Słoń zdecydowanie używał sobie na moich uszach :P

 

Męczyłem ten materiał dość długo. Chyba z 4 sesje w sumie. Na dwóch miałem niespecjalny seeing :(

 

C8N (1000mm), 2KXCM, NJP - ok 7.5h

 

ngc3718_200904_ka7a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kisiłeś ją strasznie długo ,mam jednak kilka uwag :szczerbaty:

 

- ngc 3729 jest według mnie troche przeprocesowana,

- gwiazdki troszke bym dosaturował

- całość sprawia wrażenie jakby było troche rozmyte.

 

Oczywiście są to moje subiektywne odczucia i i każdy może mieć inne zdanie.

 

usprawiedliwiają Cie troche warunki jakie wtedy panowały (seeing tak niewiarygodnie sie pogorszył że mój montaż trakował dosłownie 100 razy gorzej niż na początku sesji),

ale i tak uważam że fotke możesz jeszcze poprawić.

 

pozdr.

Edytowane przez piotr_s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Piotrze za uwagi. Cos podumam nad tym materiałem jeszcze. Zasadniczo zauważyłem że wcale nie potrzeba az tak duzo materialu tzn 9h czy "tylko" 4-5 to praktycznie to samo. Z tego punktu widzenia kamerka kolorowa nadaje sie do wyjazdowych sesji kiedy mamy do dyspozycji te kilka godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z okazji chciałbym wtrącić parę słów o kolorze. Nad tym obiektem robiłem parę prób i doszedłem do wniosku, że na pewno nie jest on niebieski. Zrobiłem mały research i wygląda mi na to, że Gendler zrobił niebieską i reszta świata do niego "ciągnie".

 

U mnie, kalibrując kanały na odpowiednią gwiazdę wychodzi ona znacznie cieplejsza, beżowe.

 

Powiedz Marcin, czy taki kolor wyszedł Ci sam z siebie, czy balansowałeś do jakiegoś wzorca? Wg mnie temat jest ciekawy, a rozwiązania które dają np. kamery monochromatyczne pozwalają raz na zawsze skończyć ze "względnością" koloru. Robiąc to prawidłowo po prostu nie ma szans, żeby kolor wyszedł różny, bo referencją jest widmo światła słonecznego, lub każdej innej gwiazdy podobnej do naszej.

 

Wybaczcie autorytatywność, ale śmiem stwierdzić, że to jest prawidłowy kolor (wyszło mi to z pomiarów gwiazd G2-G3 słonecznych):

http://www.stargazer-observatory.com/ngc3718.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Piotrze za uwagi. Cos podumam nad tym materiałem jeszcze. Zasadniczo zauważyłem że wcale nie potrzeba az tak duzo materialu tzn 9h czy "tylko" 4-5 to praktycznie to samo. Z tego punktu widzenia kamerka kolorowa nadaje sie do wyjazdowych sesji kiedy mamy do dyspozycji te kilka godzin.

 

 

Ja bardzo intensywnie zastanawiam się nad zakupem kamerki kolorowej na wyjazdowe sesje.

Edytowane przez piotr_s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z okazji chciałbym wtrącić parę słów o kolorze. Nad tym obiektem robiłem parę prób i doszedłem do wniosku, że na pewno nie jest on niebieski. Zrobiłem mały research i wygląda mi na to, że Gendler zrobił niebieską i reszta świata do niego "ciągnie".

 

U mnie, kalibrując kanały na odpowiednią gwiazdę wychodzi ona znacznie cieplejsza, beżowe.

 

Zapewniam Cie ze jest baaaardzo niebieska jak nie balansuje kolorkow tyle ze..... robione przez ALPa ktory jak juz sie doczytalem w wielu miejscach na kolorowych kamerkach podbija niebieski; i to sporo. Ja ją i tak zdrowo "odniebieszczalem" a Gendlera na oczy jeszcze nie widzialem w tym temacie.Tak mi wyszła na oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka to różnica? Trochę nie rozumiem tego... Przecież jeżeli na sesji wyjazdowej przeznaczysz np. 120 min na focenie, to lepszy efekt uzyskasz zdecydowanie z mono.

 

 

Hmmm po tym co pokazales w Bieszczadach to nie do konca trafiony pomysl. Tobie kilka godzin wystarcza na lum +RGB i zrobione.

 

no dobra przyznaje, chybiony pomysł :szczerbaty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamerka kolorowa jest bardzo poręczna bo "zawsze" ma się materiał do obróbki. W zasadzie jak sobie patrze na na swoje efekty to wystarczy kilka klatek i już galaktyka świeci z kadru ( Obrabiałem powiedzmy 10 wybranych klatek)

Po prostu Piotrze masz taka kamerkę ze to nie dało by efektu który się spodziewasz.

Z mono owszem należy poświecić więcej czasu ale też z założenia można się spodziewać lepszych efektów bo każdy kanał zbiera się oddzielnie. Na marginesie nie doświetlony kolor tak naprawdę od razu widać na niektórych zdjęciach wiec nie da się "olać" koloru w kamerkach mono.

Edytowane przez MarcinPc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.