Jump to content

Jak długo naświetlać klatki?


kkk
 Share

Recommended Posts

Witajcie

 

Przy każdej sesji mam problem z dobraniem czasu naświetlania. Dlatego proszę bardziej doświadczone niż ja osoby o opinie, czy surowa klatka, którą dołączyłem nie jest przypadkiem przepalona, a może mogłem jeszcze parę sekund ją przytrzymać?

 

To jest klatka 360s/ISO800 z Canona 350D mod i SW 150/750, niebo ok 5,5M.

 

Pozdrawiam.

IMG_0249.JPG

Link to comment
Share on other sites

jedna krzywa kontrastująca na kanale czerwonym.

 

ps. zapytaj siebie czy najjaśniejsza część mgławicy osiagnęła wartość maksymalną.

IMG_0249curvered.jpg

Edited by McArti
Link to comment
Share on other sites

Czyli mogę podczas sesji wypalać tak wyglądające klatki i nie będą one zbyt jasne do dalszej obróbki?

 

Ja sądzę, że tak, jeśli będzie wystarczająco dużo tych klatek to mocno uśredni to szum i będziesz mógł jeszcze wyciągnąć co nieco dodatkowo levelsamni i krzywymi.

 

P.S. Bardzo fajnie Ci wyszedł ten kadr :) Czekam na efekt

Edited by Szymek Ozimek
Link to comment
Share on other sites

Wiem, że chodziło Ci raczej o praktyczne porady starych wyjadaczy, ale wrzucę trzy teoretyczne grosze opierając się na dokumentacji do Nebulosity" autorstwa Craiga Starka.

 

Zasada brzmi:

First, you should always try to expose images so that the background sky is "off the floor" and

the stars (or at least the cores of the DSOs) are "off the ceiling". What this means is that you

don't want large parts of your image to have values of zero or of 65535 (the minimum and

maximum possible values). Any time a pixel has either of these values, we've lost information.

 

Otwarłem sobie twój załączony jotpeg w Nebulosity i moim zdaniem klatka jest przepalona, bo histogram zaczyna się gdzieś w 20% zakresu i jest ucięty na końcu 'białym', co oznacza, że jest przesunięty w prawo, a więc najwyraźniej tracisz informację o jasności najjaśniejszych elementów obrazu (ich jasność się zrównuje i jest maksymalna - są nierozróżnialne).

 

Pozdrówka, Astromisiu

Link to comment
Share on other sites

klatka nie jest przepalona. histogram w astro zawsze kończy się białym, bo środki duzych gwiazd są zawsze przepalone. ze względu na mgławice to ta fotka jest nawet niedoświetlona. pozatym nie 65535 tylko 4095, bo to caonon 350D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 44 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.