Skocz do zawartości

Dziwna rzecz z okiem


Dementorin

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś już czasu zauważałem że patrząc na jakieś przedmioty (zwłaszcza w nocy), jednym okiem zdają się jaśniejsze, drugim zaś ciemniejsze.

Jednak przechodząc do sedna, dzisiaj rano obserwowałem Słońce (prawym okiem jak zawsze) i nagle przypomniałem sobie o tym dziwnym fakcie.

Popatrzyłem lewym okiem i... Słońce okazało się zielone! :blink: Prawym okiem widzę normalnie żółtą tarczę, a lewym okiem Słońce ma zielony odcień. Nie wiecie może co to może być? :g:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak miałem jak dawno temu obiektyw od aparatu skierowałem przez przypadek na słońce, to jednym okiem widziałem otoczenie nasycone kolorem zielonym, a drugim normalnie ale to trwało przez jakaś godzinę, ale wnioskuję że u Ciebie to trwa dłużej. nie przypaliłeś sobie oka soczewki rogówki (nie znam się na anatomii oka) jakąś mocną lampą albo słońcem przez teleskop kiedyś tam?

Edytowane przez pyrek77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NH2501 ma rację. W sprawie takiej jak zdrowy wzrok nie ma co eksperymentować samemu, ani zdawać się na opinie przeczytane w internecie. Lepiej udać się do porządnego, dysponującego nowoczesnym sprzętem okulisty. Nawet gdyby to miała być prywatna klinika nie warto oszczędzać.

 

Miałem podobną sytuację, wydałem stówkę na kompleksowe badanie oczu i dziś tego nie żałuję, bo prawdopodobnie oszczędziłem sobie okularów a'la "denka od słoików" w najbliższej przyszłości.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś już czasu zauważałem że patrząc na jakieś przedmioty (zwłaszcza w nocy), jednym okiem zdają się jaśniejsze, drugim zaś ciemniejsze.

Jednak przechodząc do sedna, dzisiaj rano obserwowałem Słońce (prawym okiem jak zawsze) i nagle przypomniałem sobie o tym dziwnym fakcie.