Skocz do zawartości

Obiektyw Minolta


Behlur_Olderys

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie dość złożone z historyjką wstępną: otóż mam w domu od jakiegoś dłuższego (10 lat?) czasu teleobiektyw Minolta AF 75-300. Zaciekawiłem się ostatnio możliwością podłączenia go do nowego aparatu Sony A500. Jest to wersja z AutoFocusem, więc według wszystkich źródeł jak najbardziej nadaje się do tego aparatu (bagnet Minolta A czy coś w ten deseń - nie znam się dobrze, ale tak zrozumiałem) Moje pytanie brzmi: czy taki zestaw w jakikolwiek sposób nadaje się do robienia "astrozdjęć"? Czytałem na optyczne.pl że ten obiektyw ma sporą abberację chromatyczną - czy w takim razie dyskwalifikuje go to do wspomnianego zastosowania? Nie mówię zaraz o godzinnych ekspozycjach DSów na montażu takahashi, ale może jakaś fajna Droga Mleczna ze statywu?

A czy sam aparat Sony A500 jest dobry do astrofoto? (powiedzmy, gdyby w jakiejś odleeeeeegłej przyszłości dokupić do niego jakiś obiektyw super-APO-wypasiony-i-drogi?) Z góry dziękuję za ewentualne opinie, porady i sugestie,

Pozdrawiam!

Edytowane przez Behlur_Olderys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej jak spróbujesz. Aberke zmniejszysz zmniejszając przysłonę o 2 lub 3 stopnie. Sony to nie Canon czy Nikon. Nie wiem jak 500, ale miałem w ręku 200 i poza strasznym szumem, w rogach dziwne przepalenia się pojawiały przy długich czasach. Ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. Spróbuj zrobić Darka 5-cio minutowego (lub 5cio minutowe star trialsy ze statywu) i wrzuć je na forum. może z 500 nie jest tak źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod wrażeniem niesamowitej szybkości z którą odpowiedziałeś, bamus! Wielkie dzięki! :)