Jump to content

M51 Wirówka z DSI III Pro


coy_coyote
 Share

Recommended Posts

W ramach kolejnych testów setupu padło na M51 cool.gif

m51x.jpg

 

8x600s dla luminacji i tylko 3 darki bo już trzeba było iść spać szczerbaty.gif

czekam na pogodę żeby dopalić kolor 8)

setup jak zwykle BKP150/750+MPCC HEQ5 Syntrek, Meade DSI III Pro

guidowane SW80/400 DSI I (color)

Link to comment
Share on other sites

Guest wessel

Noooo...widać potencjał:) Na Twoim miejscu dopaliłbym jeszcze co najmniej dwa-trzy razy tyle luminancji- nie masz zupełnie tła na tej fotce, jest jednolicie szare a kosmos taki wcale nie jest !

Pozdrawiam

Maciek

Link to comment
Share on other sites

Na Twoim miejscu dopaliłbym jeszcze co najmniej dwa-trzy razy tyle luminancji- nie masz zupełnie tła na tej fotce, jest jednolicie szare a kosmos taki wcale nie jest !

 

 

 

Maciek, poza Drogą Mleczną kosmos jest raczej jednolity. A jeśli pomyślimy o IFN'ach i innych to ok, ale one są tak słabe, że nawet 10x więcej materiału przy tak jasnym niebie nic nie da :) Tło jest jak dla mnie OK, zresztą cała fota jest dobra.

Link to comment
Share on other sites

Noooo...widać potencjał:) Na Twoim miejscu dopaliłbym jeszcze co najmniej dwa-trzy razy tyle luminancji- nie masz zupełnie tła na tej fotce, jest jednolicie szare a kosmos taki wcale nie jest !

Pozdrawiam

Maciek

Mam w planach dopalenie luminacji. Co do tła Maćku to tyle się napracowałem żeby je wyrównać hahaha.gif

 

 

Wg mnie bardzo fajnie. W tle też się sporo dzieje, widać delikatne obiekty, zdjęcie nie jest "sklipowane".

Widzę zaś inny problem, coś chyba szarpnęło montażem (widać na jasnych gwiazdach).

Dziękuję Adam, tak rzeczywiście zamiotło montażem (wiaterek blink.gif) na jednej z pierwszych klatek.

Szczerze mówiąc liczyłem na fakt że Maxim sobie z tym poradzi podobnie jak ze śladem przelotu satelity na innej klatce g.gif

Teraz się zastanawiam czy ta jedna klatka nie popsuła trochę detalu samej eMki. Złożę bez niej i sprawdzę cool.gif

 

 

Maciek, poza Drogą Mleczną kosmos jest raczej jednolity. A jeśli pomyślimy o IFN'ach i innych to ok, ale one są tak słabe, że nawet 10x więcej materiału przy tak jasnym niebie nic nie da :) Tło jest jak dla mnie OK, zresztą cała fota jest dobra.

Dziękuję Kuba właśnie miejskie niebo ma to do siebie że te nierówności tła wychodzą i jak zmora się ciągną przez całą obróbkę.

Jednak w kamerze mono jakoś łatwiej nad tymi nierównościami zapanować i je wyeliminować.

Mnie też się wydaje że w takim małym polu, poza Drogą Mleczną tło powinno być raczej jednolite.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.