Jump to content

Iluvatar

Moderator
  • Content Count

    3,140
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1,621 Excellent

1 Follower

About Iluvatar

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Pszczyna
  • Zainteresowania
    astronomia, fotografia, sport (dart, snooker, siatkówka), górskie wędrówki
  • Sprzęt astronomiczny
    montaż: HEQ5 SynTrek + EQDIR
    teleskopy: TSAPO65Q, Soligor RT-1000, SK804A
    kamery: Orion SSAG
    body: Canon EOS 350D mod., Canon EOS 400D unmod., Canon 450D hypermod
    szkła: Sigma 17-70 f/2.8-4 DC MACRO OS HSM, Sigma 70-300 mm f/4-5.6 APO
    lornetka: DO Titanium 9x63

Recent Profile Visitors

6,468 profile views
  1. A spróbuj zrobić zdjęcie np. czerwonego/zielonego ekranu zrobionego w paint'cie. Wtedy będziesz widział, który układ jest prawidłowy.
  2. A do czego potrzebujesz monitora? Bo o ile zajmujesz się profesjonalnie fotografią lub chcesz wykonywać wydruki swoich astrofotografii, to taki profesjonalny EIZO będzie ważny i uzasadniony. Natomiast jeśli robisz zdjęcia tylko do pokazania w necie, to osobiście wolałbym zaoszczędzić na monitorze i dołożyć kiedyś do lepszej kamery/teleskopu. Pamiętaj, że większość ludzi oglądających twoje zdjęcie będzie to robić na laptopach/komórkach/nieskalibrowanych tanich monitorach. Nie mówię tutaj o kupnie 4K za 1000 zł na TN, ale powyżej takiego BenQ, którego pokazał Adam, to bym raczej się nie pchał.
  3. W Maximie zwykła mediana, a w Pixie Sigma Clipping leci, także tutaj też będzie różnica.
  4. Wygląda jak jakiś paproch np. na szybce przed matrycą.
  5. To już kwestia popróbowania. Ja zazwyczaj używam AHD interpolation, ale jak masz bardzo dobre prowadzenie, to możesz spróbować też z Bayer Drizzle (muszę przyznać, że ja nigdy tej drugiej nie testowałem).
  6. Na szybko 2 rzeczy mi przychodzą do głowy: Co masz zaznaczone w "Stacking Parameters" w zakładce Result. Standard/Mosaic/Intersection W Settings, zakładce RAW files, jakiej używasz metody debayeryzacji? Jeśli masz zaznaczone Super-pixels, to stack będzie mniejszy.
  7. Dlatego zamiast kupować na starcie kilka programów i wydać na nie kilka tysięcy, lepiej zacząć z darmowymi programami, które funkcjonalnością specjalnie nie ustępują tym płatnym.
  8. Drizzle odbywa się na etapie stackowania, bo wtedy masz jeszcze dostępny sygnał. Ilość klatek i wzajemne przesunięcia są tutaj kluczowe, warto sprawdzić, czy twój materiał nadaje się. Na pewno prowadzenie i ostrość powinno być możliwie perfekcyjne, bo to nie jest metoda wyostrzania. https://en.wikipedia.org/wiki/Drizzle_(image_processing) http://deepskystacker.free.fr/english/technical.htm#Drizzle http://www.stsci.edu/~fruchter/dither/drizzle.html
  9. Niezależne. Po prostu im więcej, tym lepiej.
  10. Płyn do czyszczenia optyki lub izopropanol. Ewentualnie zostawić, bo nie powinno przeszkadzać.
  11. Nikt tego nie realizuje, bo to trochę jak polowanie na komara z granatnikiem: może i skuteczne, ale niepraktyczne. Większość osób oczekuje zazwyczaj poprawnego działania, a nie nowatorskiego rozwiązania. Analiza zdjęć przez sieci neuronowe to jak najbardziej ciekawy temat, ale w tym przypadku wg. mnie nie ma sensu w coś takiego brnąć. https://pl.wikipedia.org/wiki/KISS_(reguła)
  12. To jak na kolorze masz więcej dynamiki, to może po prostu nie ma sensu niczego już dodawać?
  13. Spróbuj może Irisa. On ma opcję Global Matching, choć ciężko powiedzieć, na ile dobrze tutaj zadziała.
  14. Ewentualnie możesz odpalić robienie zdjęć z poziomu APT, on na pewno zapisuje na dysku standardowe pliki CR2.
  15. A ja trochę inne pytanie zadam. Niedawno przyszła do mnie ta kamerka i chciałbym się dowiedzieć od innych użytkowników, czy są jakieś gotowe rozwiązania, żeby przykręcić ją do złączki z gwintem T2?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.