Skocz do zawartości

Teleskop do 1000 zł


saponetti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum.

 

Mam zamiar kupić swój pierwszy teleskop jak w tytule za skromne 1000 zł. max.

Jestem amatorem w tej dziedzinie. Nie znam się na parametrach teleskopów i proszę o pomoc w doborze.

Obserwować chcę przede wszystkim planety i zjawiska ciał niebieskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mieszkam na wsi w woj. Zachodniopomorskim.

Nie wiem jakie są tu warunki do obserwacji w porównaniu z innymi miejscami w Polsce, gdyż dopiero zaczynam. Nie zamierzam z teleskopem jeździć po świecie. Może kiedyś.

Transport posiadam w postaci samochodu typu sedan.

Jestem zdrowym, sprawnym fizycznie człowiekiem podążającym drogą ku oświeceniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając że masz do dyspozycji ogródek, na którym mógłbyś rozstawiać sprzęt, to najlepszą opcją będzie zasłużona Synta 8" z zestawowymi okularami (na początek starczy), ale że masz taki a nie inny budżet, więc radze popolować na forumowych giełdach na używke, bo jeśli nie masz zaświetlonego nieba, to warto mieć te osiem cali lustra :)

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wieś, to prawdopodobnie dobre niebo.

A jeśli dobre niebo, to proponuję używaną Syntę 8 na montażu Dobsona (chodzą po 800-900 zł)lub w ostateczności nową Syntę 6 również na tym montażu. Zaproponowany reflektor pozwoli Ci na obserwację mgławic, galaktyk, gromad, planet i Księżyca.

 

 

Jeśli jednak tak jak wspomniałeś, zależy Ci przede wszystkim na obserwacji planet możesz pomyśleć o jakimś niedużym MAK'u. W tym przedziale cenowym będziesz mógł sobie pozwolić na coś naprawdę niedużego, w okolicy 90-100 mm apertury. Ponadto wiedzieć musisz, że MAKi są dość ciemne, przez co są słabym rozwiązaniem do obserwacji mgławic.

 

 

Przy Twoich warunkach obserwacyjnych i finansowych celowałbym we wspomnianą już, nieśmiertelną Syntę 8.