Skocz do zawartości

Maxim i debayeryzacja itp.


franz55

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Może to śmieszne lub lamerskie pytanie ale jako, że jestem początkujący w Maximie i w obróbce w nim proszę o pomoc...

 

Otóż mam fita zrobionego przez Sbiga St2000 XCM (czyli kolor).

Z tego co już wyczytałem przed konwersją do koloru należy zrobić 'Extract Bayer Plane.'

I tu mam pytanie - wyskakuje okno z 4 przyciskami od 1 do 4.

Niezależnie od wyboru siatka znika ale zmniejsza również się i rozdzielczość zdjęcia (rozumiem 1/4 - tak działają matryce kolorowe).

No ale co oznaczają te cyfry 1-4 oraz czy jest możliwość przywrócenia oryginalnej rozdzielczości po debayeryzacji ??

Edytowane przez franz55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej :-)

Nie wiem jak ma się kamera do tego, ale debayeryzacja przebiega tak:

Color -> Conver Color i z listy wybierasz kamerę, background na auto i przy pomocy offsetu i scallingu kolorów ustawiasz aż uzyskasz "najlepszy" kolor. Dodatkowo zaznaczasz "high quality"

 

dla QHY8L wygląda to tak np:

offset Y 1, High Quality, kamera: Orion Starshoot Pro, background na auto i reset scalling.

 

Dla mnie to najlepsze kolory dla tej kamery i w żaden sposób nie zmniejsza to rozdzielczości zdjęcia. Kamera kolorowa ma na pixelu 4 filtry (RGGB) i nijak to się ma do zmniejszenia rozdzielczości.

 

Nigdy nie używałem Extract Bayer Plane, ale nie wiem jak przy sbigach. Może robi to tak, że rozszerza poszczególne "filtry" na pixele obok... nie wiem - strzelam.

 

Paweł

Edytowane przez Pav1007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam z opisu to funkcja ta jakby "wydziela" z każdej grupki 4 pikseli ten jeden odpowiedzialny za któryś z kanałów RGGB i robi z nich osobny kadr. Dlatego wynikowa klatka to 1/4 oryginalnej. Ciężko mi znaleźć jakieś zastosowanie dla tej funkcji, a przeróbkę na kolor już opisał Pav1007.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach