Skocz do zawartości

Okablowanie Montażu AP1200


Naski

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam sie do zrobienia porządku z kablami ; - które to nie raz psuły mi sesje - Tylko tak sie zastanawiam , jak je pociągnąć ,żeby montaż podczas poruszania sie w jednej i drugiej osi ich nie powyrywał ?

Na pier - bedzie zamontowany prąd, i aktywny Hab USB - w rurce (rurkach) chciałem to jakoś rozprowadzić ?

Na zdjęciu widać 2 punkty - czy zostawić na nich więcej luzu - 1 obrót , może tylko pół obrotu ?,

AP 1200.JPG

 

Jak widać na tym zdjęciu, kable leżą na przeciwadze - nie sądzę aby to było dobre rozwiązanie.?

P1040928.jpg

 

 

Starałem się znaleźćw internecie - jak inni poradzili sobie z tym problemem , ale nic konkretnego nie znalazlem.

Poza tym zdjęciem - najbardziej poglądowe:

AP on new pier.jpg

Dziwi mnie dlaczego nie przeciągneli tych przewodów (rurek), tak jak dorysowałem. - o takie rozwiązanie mi chodzi, czy jest to możliwe ?

 

 

 

 

I ieszcze krótkie pytania > Biasy i Darki - robimy w kamerze mono >

- Dla każdego filtra odzielnie ?

- Dla Binn 2x2 czy też np. 4x4 - można stosować darki , biasy zrobione w binn 1x1 - oczywiscie , dla darków te same czasy co fota - czy tez dla każdego trzeba robic osobno ?

- Czy to prawda ,że dla każdego filtra trzeba osobno ostrzyc - (fokusować)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dla każdego filtra robimy flaty.

Nie, wykorzystujemy te same darki dla różnych filtrów.

Nie, nie można wykorzystać darków bin 1x1 do bin 2x2. Flaty teoretycznie tak ( po resize) ale nie polecam.

Tak, to prawie prawda. Wyjatek stanowią komplety filtrów parfokalnych wysokiej klasy, ale to mocno zalezy od klasy sprzętu i jego wrażliwości na zmiany toru optycznego poprzez zmianę filtra.

Pozdrawiam

Maciek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam sie do zrobienia porządku z kablami ; - które to nie raz psuły mi sesje - Tylko tak sie zastanawiam , jak je pociągnąć ,żeby montaż podczas poruszania sie w jednej i drugiej osi ich nie powyrywał ?

...Dziwi mnie dlaczego nie przeciągneli tych przewodów (rurek), tak jak dorysowałem. - o takie rozwiązanie mi chodzi, czy jest to możliwe ?...

 

może napisz jeszcze jaki teleskop na nim wisi,

ale generalnie dąży się do tego, żeby kable podwiesić mniej więcej w okolicy "dolnej" części osi rektascensji, czyli okularu lunetki polarnej, zostawiając tyle kabli, aby w maksymalnie niekorzystnym wychyleniu teleskopu nie były naprężone, może to być też górna część piera, zobacz np. tu: http://astropolis.pl/topic/21373-aao-astropolis-astronomical-observatory-dziennik-budowy-by-jesion/page-7?do=findComment&comment=387004

dobrze by było jakbyś połączył je wszystkie w jedną wiązkę (pod warunkiem, że masz je dobrej jakości) za pomocą giętkiego peschla, albo jakiegoś innego "organizera" kabli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

może napisz jeszcze jaki teleskop na nim wisi,

155 mm f/7 Starfire EDF i Celestron C14

 

 

dobrze by było jakbyś połączył je wszystkie w jedną wiązkę (pod warunkiem, że masz je dobrej jakości) za pomocą giętkiego peschla, albo jakiegoś innego "organizera" kabli

No tu bedzie problem , bo mam 3 zasilacze , które mają 1,m przewodu + moduł + dalej do gniazdka - niestety ten moduł (zasilacz) jest za szeroki aby wszedł w taki giętki peschl.

Do tego dochodzi jeszcze 3 Usb - z tym nie powinno być problemów - mają 3m, jak i fokuser -kebel też jest długi.

Chyba będę miał gimnastyki z tymi przewodami od zasilania - albo będę zmuszony przerabiać przewody ?!

 

Ten post Adama przeglądałem - ale myślałem że gdzieś jest zbunkrowana jakaś dziura - przez ktorą można ładnie poprowadzić te przewody - omijając obracanie sie montażu ...

 

A i male dodatkowe pytanie >

Czy Master BIAS, Dark, Flat - ''przedstawia taką samą wartość'' co np 30 osobnych Darków .... Chodzi o to ,że ostatnio narobilem tych Darków i Biasów (niestety flatów nie umiem), dla różnych temp, czasów i Binn-ów --- narobilo się tego z 8GB. I tak co by miejsca na dysku zaoszczędzić no i oczywiście czasu podczas składania zdjęć - myślałęm żeby przekonwertować na Master-y , a resztę usunąć.

 

Czy wszystko z tymi darkami jest ok - na każdym widać strasznie dużo drobnicy - w kamerze kolorowej tego nie miałem w darkach ???

Dark 600s min20C.jpg

 

Link - Sbig 8300M + kolo , 1 czysty Dark 600s -20 Stopni - około 16Mb

 

https://www.dropbox.com/s/amptntb3yyyl1oo/Dark%20Lx600s%20Binn1x1%20x%20min20C-001L.fit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tu bedzie problem , bo mam 3 zasilacze , które mają 1,m przewodu + moduł + dalej do gniazdka - niestety ten moduł (zasilacz) jest za szeroki aby wszedł w taki giętki peschl.

Do tego dochodzi jeszcze 3 Usb - z tym nie powinno być problemów - mają 3m, jak i fokuser -kebel też jest długi.

Chyba będę miał gimnastyki z tymi przewodami od zasilania - albo będę zmuszony przerabiać przewody ?!

 

peszla można przecież rozciąć wzdłuż :), a potem skleić taśmą, albo możesz kupić coś w tym rodzaju: http://static2.businessinsider.com/image/5028fd4deab8eaf445000009-400-300/cable-organizer.jpg

http://img.bazarek.pl/61545/6771/2515445/19129413454e359c8285274.jpg

albo w tym: http://img.bazarek.pl/61545/6771/2515016/21101038054e3596bf21726.jpg

możesz je nawet spiąć trytytkami, to takie coś: http://czm.com.pl/userdata/gfx/21edc6eedfb00c2d83f6303b84bc922b.jpg

chodzi o to, żeby spiąć je w jedną wiązkę i żeby o nic nie zahaczały, w czasie pracy montażu

 

a z darkiem rzeczywiście coś jest nie tak, tak jak pisze Tomasz - gdzieś przecieka światło,

nakryj koło filtrowe i złączki jakąś czarną koszulką, czy kocem, albo rób darki w ciemnym pomieszczeniu

 

--edit--

a po przekonwertowaniu darków, biasów i flatów na mastery, pliki źródłowe można spokojnie skasować

a do flata najlepsza jest flatownica, są już nawet wynalazki sterowane przez ascoma

tylko musisz pamiętać o tym, żeby je wykonać dla każdego filtra osobno,

a flaty powtarza się dość często, w miarę jak przybywa kurzu i paprochów na sprzęcie

a jeżeli używasz rotatora, to w zasadzie po każdej sesji.

Edytowane przez sumas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dark wygląda jak zrobiony przy niecałkowicie schłodzonej matrycy. Dark z kamery SBIGa tsk wygląda jak matryca ma -5 stopni. A źe ma tyle drobnicy to normalne - to są właśnie hotpixele które trzeba odjąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dark wygląda jak zrobiony przy niecałkowicie schłodzonej matrycy. Dark z kamery SBIGa tsk wygląda jak matryca ma -5 stopni.

 

ale w nagłówku tego darka pisze: - 20°C

chyba, że może w ficie zapisywana jest temperatura zadana (docelowa), a nie aktualna i kamera nie zdążyła się jeszcze schłodzić?

Edytowane przez sumas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sumas - dzięki za podpowiedzie odnośnie okablowania !!! - poszukam co można tu na miejscu zalatwić.

 

A teraz wracając do darków .

 

Darki prz -15 Stopniach były robione koło domu - i od razu zwróciły moją uwage tą drobnićą . tez pomyślalem ,że swiatło gdzieś przechodzi do sensora, i tak jak proponujecie nałożyłem koc --- To samo .

 

Niestety Sbig trochę mnie rozczarował jeżeli chodzi o chłodzenie - 40 ambient ?? Ja mogę zejść maks do -36 Ambient - (nie wiem czy to przez koło filtrowe ?) , ale chodzi o to , że miałem na dworze + 17Stopni i max stabilną temp jaką mogłem uzyskać to minus 18Stopni (na Dworzu). Postanowilem włożyć kamerę do lodowki (już praktykowane :icon_twisted: ) i tam dopstrykałem kolejne darki i biasy. I jak widać w załączniku to samo ... ---- czyli zaświetlenie przenikającym światłem zostało wyeliminowane.(jako przyczyna zakłóceń) - ''Dodam , że swiatło w lodówce gaśnie po jej zamknięciu !!!'' :icon_biggrin:

 

Dark 300s -15 Stopni - 16Mb

https://www.dropbox.com/s/cnhxsf9xm7woptl/Dark%20Lx300s%20Binn1x1%20x%20min15C-007L.fit

 

Dark 600s -25 Stopni - 16Mb

https://www.dropbox.com/s/qhea9ui3nxfjs7q/Dark%20Lx600s%20Binn1x1%20x%20min25C-027L.fit

 

darki wybrane losowo z końca i początku sesji.

 

Wessel -

 

Dark z kamery SBIGa tsk wygląda jak matryca ma -5 stopni. A źe ma tyle drobnicy to normalne - to są właśnie hotpixele które trzeba odjąć...

I teraz tak - albo wszystko jest ok , albo coś sie dzieje z temp w maximDL - chociaż program reaguje na zmiane temp i wszystko wydaje sie chodzić normalnie.

Bo przecież jeżeli by tak nie było to ten Dark 300 przy -15 gdzie go robilem na dworzu miałby plusową temp okolo (15- 17Stopni), a te z lodówki odpowiednio mniej ?

A jak porownuje te darki to nie widzę za dużej różnicy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wygląda na to, że problem może być poważniejszy

bo zobacz co pokazuje maxim:

 

tło dark.PNG

 

ten wykres pokazuje wzrost jasności (poziomu tła) wzdłuż osi pionowej tego darka (piksele mają numerację od góry w dół)

oznacza to, że tło tego darka nie jest równomierne. piki wykresu to naturalnie hotpixele i nimi niema się co przejmować.

 

Ale jeżeli matryca jest wychłodzona, a darki robiłeś też w lodówce (i to ze zgaszonym światłem :D to linia tego wykresu powinna być pozioma, a nie jest.

Dlatego zarydzykowałbym być może nawet stwierdzenie, że płytka Peltiera (chłodząca) nie przylega równomiernie do powierzchni matrycy i stąd ten gradient i stąd te problemy z chłodzeniem

Jeżeli kamerę kupiłeś niedawno to, może spróbuj ją zareklamować u sprzedawcy?

Bo będziesz się nieustannie męczył z gradientami w czasie obróbki zdjęć

 

 

coś forum nie obsługuje formatu png

może jpg wejdzie:

tło dark.jpg

Edytowane przez sumas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem jeszcze Dark przy +15 Stopniach i porównałem z tym przy minus 25C

Jak widać >

Dark porownanie.jpg

 

Jeszcze porównanie wcześniejszej Kamery - Dark 600s -20,5 CCD Astro FX

Astro FX 600s  Dark Minus 20.5C.jpg

Tu wygląda wszystko ok

 

Sumas - twoja teoria wydaje mi sie też wiarygodna - , że coś się dzieje z matrycą ?!

 

A teraz tak >

Czy można jakoś samemu sprawdzić ten docisk płytki Peltiera ?

 

Kamera była kupiona w lutym 2013- tak więc jest na gwarancji , teraz jeszcze ją pofoce do lata... Bo mnie skręca jak se pomyslę, ile było z nią na początku problemów z ustawianiem softa , a teraz jak już " wszystko działa " trzeba odsyłać na 1miesiąc do Niemiec , albo na 3M do Ameryki.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.