Skocz do zawartości

Porada i opinie o Telepie BresserN130/1000


Wesoły Roger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem nowy więc od razu sory jeśli ten temat nie tu albo już coś takiego było omawiane. Jestem total amator i potrzebuję porady - na samym początku stałem się posiadaczem chińczyka Spinor Optics 114/1000 EQ1( i to w krótkim tubusie - to się chyba KATADRIOPTYK nazywa?) - wiem wiem, większość tutaj nigdy by czegoś takiego nie kupiła ale ja chciałem sprawdzić co się z czym je, dlatego na początek padł wybór na coś, co w razie zniechęcenia bez żalu bym się pozbył - cena odegrała tu dużą rolę. Jednak "wciągło" - na razie same obserwację księżyca - "bo duży i łatwiej go znaleźć:)" Nawet udało się zrobić kilka fajnych fotek księżyca - wiem wiem - ...py nie urywa ale dla amatora, który robi pierwsze zdjęcia nawet Księżyca ( i to już dla niego samego fotki robią wrażenie!) jest coś. Ostatnio trafiła się okazja - Bresser Messier 130/1000 ( w metrowej "rurze" na lepszym EQ3MON2) i tu moje pytanko - CO TYM sprzętem można poobserwować - chodzi mi głównie o planety - czy ten bresserek sobie możliwie z tym poradzi - i jakie optymalnie dobrać do niego okulary ( w zestawie były tylko kitowce Kellner 10mm, 20mm i 25mm) , chodzi mi głównie o okulary planetarne ( w granicach rozsądku - tzn. żeby okular nie przewyższył ceną samego telepa:)). Sam ostatnio zakupiłem Super Plossl 6mm - ale obraz jest w nim dosyć ciemny i nieostry!?. Oczywiście telep ma służyć do nauki tj. znaleźć, poeksperymentować z przybliżeniem - okulary, nacieszyć się widokiem , przygotować dobrze do przyszłego zakupu czegoś większego:). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj