Skocz do zawartości
  • 0

Kamera ZWO Ais 120MM lub Lustrzanka


Młody astronom Kacper

Pytanie

Witam

Ponieważ nie mam dużego doświadczenia w astrofotografi mam pytanie odnośnie kamerek i aparatów. 

 Pytanie:

Czy warto kupić dydykowaną do astrofotografi kamere czy lustrzankę ?

 

Chce dodać że telekop jaki posiadam to Sky-Watcher synta 8" i mój budżet to 2000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
7 minut temu, wessel napisał:

Masz oczywiście świadomość że ASI 120 MM to monochromatyczna kamera planetarna i jej porównanie z jakąkolwiek "lustrzanką" nie ma sensu?

Tak mam świadomośc. Chodzi o porównanie ogulne pomiedzy nimi.

Ta kamerka wpadła mi pierwsza do głowy.

3 minuty temu, monter napisał:

A na czym będziesz prowadził? Montaż? 

Czy to Synta Dobson? 

Niestety Synta Dobson.

W przyszłości planuje kupić teleskop na montażu paralaktycznym. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

No to napisałem. To się nie da porównać bo 120 MM jest wyłącznie kamerą planetarną z niezbyt wyżyłowanymi parametrami a "lustrzanka" w zależności od jej parametrów bywa zdecydowanie bardziej uniwersalna. Bywa - bo też zależy co to za lustrzanka i co chciałbyś nią fotografować.

Edytowane przez wessel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
3 godziny temu, wessel napisał:

Masz oczywiście świadomość że ASI 120 MM to monochromatyczna kamera planetarna i jej porównanie z jakąkolwiek "lustrzanką" nie ma sensu?

Tak mam świadomośc. Chodzi o porównanie ogulne pomiedzy nimi.

Ta kamerka wpadła mi pierwsza do głowy.

2 godziny temu, monter napisał:

A na czym będziesz prowadził? Montaż? 

Czy to Synta Dobson? 

Niestety Synta Dobson.

W przyszłości planuje kupić teleskop na montażu paralaktycznym. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
56 minut temu, wessel napisał: