Skocz do zawartości

Meade ETX 125PE - warto?


Foka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Oserwacja astronomiczna pociaga mnie od dawna, lecz jestem laikiem w temacie sprzetu (do tej pory obserwowalem niebo przy pomocy lornetki). Widze ze na tym forum spotykaja sie ludzie z duza wiedza, wiec moze ktos mi doradzi...

Zastanawiam sie nad zakupem teleskopu i nie wiem jak sie do tego zabrac. Znalazlem strone firmy Meade i teleskop ktory wydaje sie mi interesujacy i w przystepnej cenie- ETX 125PE- czy to dobry wybor? Obserwowac chce "co sie da", mieszkam w miescie, nie mam specjalnego miejsca do obserwacji i dlatego potrzebuje czegos przenosnego. Plusem wydaje mi sie elektronika (automatyczne odnajdowanie obiektow po wprowadzeniu danych o swoim polozeniu). Moze ktos potrafi mi polecic cos innego w podobnej cenie (1190$- mysle o wydaniu na ten cel max. 1500-2000$).

P.S. Mieszkam w USA, wiec prosze o ewentualne podpowiedzi dotyczace firm i modeli tu dostepnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optycznie teleskop więcej niż dobry. Jeżeli niemasz doświadczenia to GOTO czyli elektroniczne naprowadzanie może oddać Ci tu spore usługi. Jeżeli niechcesz kupić nic cięższego to taki wybór może być.

 

Jak będziesz kupował to się upewnij czy jest to model z powłokami tak zwanymi UHTC na lustrach. Są zdecydowanie lepsze.

 

dokup do niego lantanowy okular około np. 12mm (~150x)

 

ps. ten teleskop preferowany jest do planet i księżyca. ciemne obiekty mgławicowe nie będą w nim wyglądały tak jasno jak w innych do tego przystosowanych teleskopach. minimalne pow z okularem 40mm to 48x niżej nie zejdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za odpowiedz!