Jump to content

Problemy z kalibracją materiału.


tex88
 Share

Recommended Posts

Chciałbym przedstawić sprawę problemu kalibracji ampglow oraz dalsze losy. Sprawę poruszyłem w dwóch statusach, ale dla przejrzystości sprawy postanowiłem założyć wątek.
 
link do pierwszego statusu z odpowiedziami (wskazane przeczytanie co tam pisałem) :
https://astropolis.pl/profile/36814-tex88/?status=20995&type=status&commentPage=2&dir=prev

Cytuję drugi status :

Kontynuacja problemów. Pix tym razem jeszcze bardziej mnie zaskoczył. W związku z tym, że nie mogłem poprawnie skalibrować obróconych o 180 stopni klatek (około 70 sztuk z 250 ) i usunąć poprawnie ampglow to uznałem, że dobrym rozwiązaniem będzie ich obrócenie procesem FastRotate poprzez imageContainer. Tak więc zrobiłem - obrócone klatki zapisałem, a stare usunąłem bo co mogło złego się stać ? Pix nie chce skalibrować tych obróconych klatek w ogóle, natomiast Maxim nie chce skalibrować tylko pięciu, ale już nie potrafi zestakować. Ostatecznie usunę te 70 klatek i zestakuję to co mi zostało.

Zamieszczam link do paczki z klatkami kalibracyjnymi master-bias, dark, darkflat oraz 10 klatek które są poprawne oraz 10 przeze mnie odwróconych. Oryginalnych klatek przed flipem już nie mam po usunąłem więc wszystkie co mam są już pod tym samym kątem.
Udało mi się skalibrować poprawnie RGB, więc rozchodzi się teraz tylko o to bym mógł do kupy złożyć L. Jeżeli ktoś ma chwilę żeby na to rzucić okiem i coś podpowiedzieć to będę wdzięczny.


https://drive.google.com/file/d/1_ljOUuPOpVGmbeJ2pUNZqsu1XVOA789j/view?usp=sharing

Link to comment
Share on other sites

Nie dostrzegam jakichkolwiek problemów z kalibracją tego materiału. 

Po pierwsze nie powinieneś obracać klatek - po flipie obraz jest odwrócony, ale ampglow zostaje z tej samej strony matrycy. Zrobiłem tak:

1. Odwróciłem Twoje klatki o 180 stopni (przywracając oryginalną orientację względem dark-a).

2. Wrzuciłem wszystko do IC i skalibrowałem Twoim biasem, dakniem i flatem

3. Wynik wrzuciłem do SA (niczego nie obracałem), jako referencyjną wybrałem pierwszą nieobróconą klatkę.

4. Wyrównane klatki zestakowałem w II.

Wszystko na domyślnych parametrach. Dołączam moje procesy (zapisane z pix-a 1.8.8-9).

 

Wynik (skalowane na 25%)

 

integration.jpg.0e5619c5a2bc8ffa1cae4d7bd03f3929.jpg

 

proc.zip

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@GrzegorzP jesteś pewien że Pix podjął się kalibracji ponownie obróconych klatek ? u mnie w konsoli wyskakuje warning że jest niepoprawna geometria.  Obojętnie czy korzystam z tych obróconych przeze mnie za pierwszym razem czy ponownie do stanu pierwotnego. Nie rozumiem dlaczego Pix ma z tym takie problemy. Sprawdzę DSS.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

No i nadal mam problem z kalibracją ampglow. Natknąłem się na ten wątek na CN i serio zaczynam się irytować. Procedurę wykonałem zgodnie z tym co pisał GrzegorzP. Bardzo możliwe, że sam zmienia mi się gain kamery. Możecie napisać który sterownik macie wybrany dla głównej kamery ZWO i który w PHD + screeenshoty ustawień w sterownikach ?
|https://www.cloudynights.com/topic/604214-new-zwo-asi-183-mono-uncorrectable-amp-glow-solved/

 

ic.thumb.jpg.09139e35b88f4e42026cd19e5c5c0805.jpg

 

 

 

Rozwiązanie użytkownika CN :

 

Cytat

 

I think that's what happened. 

I checked the log and the gain on PHD was set at 52 for the ASi 224. I checked on Sharpcap and the range of gains for the 183 is 0-450. I multiplied 450 x 0.52 = 234.

I then took a new set of darks with SGP, with gain set at 234 on the ASCOM driver.

The new darks calibrated the M1 lights.

I think we can conclude that the issue was PHD2 that messed with the gain of the 183 without SGP recording it.

I will stop using the 224 as a guide camera. I also have a QHY5L II mono and I can use that one.

Here is the HA data, still pretty crappy as far as FWHM and collimation but that is a different story.

 

 

Edited by tex88
Link to comment
Share on other sites

39 minut temu, tex88 napisał:

No i nadal mam problem z kalibracją ampglow.

Miałeś wyłączoną opcję "Optimize" w sekcji "Master dark" okienka ImageCalibration? (domyślnie jest włączona). Optymalizacja dark-ów może przeskalować ciemną klatkę małym współczynnikiem (np. 0.5), co w przypadku kamer z mocnym ampglow doprowadzi do pozostawienia niepożądanego sygnału.

Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, GrzegorzP napisał:

Miałeś wyłączoną opcję "Optimize" w sekcji "Master dark" okienka ImageCalibration? (domyślnie jest włączona). Optymalizacja dark-ów może przeskalować ciemną klatkę małym współczynnikiem (np. 0.5), co w przypadku kamer z mocnym ampglow doprowadzi do pozostawienia niepożądanego sygnału.

Odznaczone. Zrobię jeszcze raz darki i zachowam klatki do wglądu. Może źle zrobiłem masterdarka ? Do powyższego zdjęcia użyłem tylko masterdarka aby ewentualny ampglow na flatach/biasach nie miał wpływu.

Link to comment
Share on other sites

Problem rozwiązany.
Na Cloudynights  przeczytałem, że jeden z użytkowników tej kamery, który miał taki sam problem zamienił sterowniki ASI Camera 1 (ASCOM) na 2 i to mu pomogło. Po zmianie sterownika nowe darki w pełni usuwają ampglow. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 44 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.