Skocz do zawartości

NINA i Astap plate solver - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pojawił mi się taki problem, jeszcze wczoraj wszystko było ok, zakończyłem sesję zwinąłem sprzęt. Dzisiaj pod wieczór rozłożyłem wszystko podłączyłem i zonk. NINA nie wykonuje plate solver, zawsze ustawiam montaż za pomocą wtyczki "Three Point Polar Alignment" ponieważ nie widzę gwiazdy polarnej od siebie z balkonu. Niestety nie wiem czemu, nic nie zmieniałem ale przestało działać, Astap zainstalowany, baza zainstalowana, podpięte w Ninie i nie działa. Co można sprawdzić, jaka może być przyczyna ? Jestem dopiero początkujący i już nie mam pomysłów. Musiało to się stać akurat teraz jak taka piękna pogoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co masz w ustawieniach Options->Platesolve?   Z ASTAPem jest tak, że jest to świetny i szybki program do PlateSolve pod warunkiem, że punkt wskazywany przez teleskop jest rzeczywiście w pobliżu środka kadru. ASTAP zupełnie sobie nie radzi z blind solvingiem czyli jak masz gruby błąd w ustawieniu montażu.  No więc istotne jest co masz jako blind solvera. Ludzie - z powodu durnych tutków w necie - umieszczają tam Astrometry.net - całkiem bez sensu choć ze 2-3 lata temu to była jedyna opcja.

 

Zajrzyj do instrukcji NINA do rozdziału o PlateSolve - tam jest link do downloadu Platesolve 3 (jest darmowy tylko z tego linku i darmowy dla NINA).  Zainstaluj (ok 5.7 GB), poustawiaj i przetestuj i będzie po kłopocie.

 

 

 

 

 

Edytowane przez Wiesiek1952
literówki
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Wiesiek1952 napisał(a):