Skocz do zawartości

Cuda z Woźnicy


Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, Krzysztof z Bagien napisał(a):

Ja tam się wielce nie znam, ale to chyba każdy se może zmapować poszczególne składowe na jaki kolor chce, to i tak jest przecież jakieś tam arbitralne i nie ma jedynie słusznej, przez bogów danej wersji.

 

No można dyskutować czy tak jest ładniej czy siak, ale to to będzie właściwie rozmowa o tym, co się komu bardziej podoba.

No wiadomo... ale rozmowa głównie ma na celu, aby koledze pokazać, jak mniej więcej powinno wyglądać SHO. Temat brzmi SHO ,a zdjęcie autora w 1 poście przypomina HOO. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, benek napisał(a):

No wiadomo... ale rozmowa głównie ma na celu, aby koledze pokazać, jak mniej więcej powinno wyglądać SHO. Temat brzmi SHO ,a zdjęcie autora w 1 poście przypomina HOO. 

Ale dlaczego "powinno"? Kto o tym decyduje?

Ja wiem, że większość robi to mniej-więcej w taki sam sposób (tak jak są obrabiane foty z HST), ale jak masz fantazję zmapować tlen na sinokoperkowy róż, wodór na błękit Paryża, a siarkę na syberyjską biel, to możesz; nic strasznego się nie stanie, najwyżej będzie się słabo komponować (i oczywiście można takie kompozycje kolorystyczne komentować, ale tylko na zasadzie, że wygląda, cytując klasyka, "jak gówno w lesie" i się nie podoba, a nie że nie można inaczej, bo powinno być tak i tak). To jest po prostu decyzja artstyczna powiedzmy, a nie, że jest ustalony jakiś jedynie słuszny standard.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Krzysztof z Bagien napisał(a):

Ale dlaczego "powinno"? Kto o tym decyduje?

Ja wiem, że większość robi to mniej-więcej w taki sam sposób (tak jak są obrabiane foty z HST), ale jak masz fantazję zmapować tlen na sinokoperkowy róż, wodór na błękit Paryża, a siarkę na syberyjską biel, to możesz; nic strasznego się nie stanie, najwyżej będzie się słabo komponować (i oczywiście można takie kompozycje kolorystyczne komentować, ale tylko na zasadzie, że wygląda, cytując klasyka, "jak gówno w lesie" i się nie podoba, a nie że nie można inaczej, bo powinno być tak i tak). To jest po prostu decyzja artstyczna powiedzmy, a nie, że jest ustalony jakiś jedynie słuszny standard.

 

Wolność artystyczna jest absolutna, niemniej nieco bym się nie zgodził, redukcja SHO do bikolor uważam za błąd w obróbce który łączy się z utratą przestrzenności i bogactwa tonalnego.  Nie chodzi mi o określone kolory (w przypadku SHO są one jasno zdefiniowane) ale eliminacja zielonego automatycznie prowadzi do bi-koloru.  Uważam że w astrofotografii jakiś kanon obowiązuje ale nie na zasadzie przymusu i arbitralnego widzimisię ale na podstawie realnych zasad estetycznych które nie są umowne.

 

Oczywiście wedle filozofii "róbta co chceta" / "don't tell me what to do" i "who are you to decide what looks good" wszystko jest umowne i obiektywne zubożenie skali tonalnej zdjęcia jest subiektywnie pożądane.  Wiem że nie zmienię niczyich poglądów na powyższe.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, licho52 napisał(a):

 

Wolność artystyczna jest absolutna, niemniej nieco bym się nie zgodził, redukcja SHO do bikolor uważam za błąd w obróbce który łączy się z utratą przestrzenności i bogactwa tonalnego.  Nie chodzi mi o określone kolory (w przypadku SHO są one jasno zdefiniowane) ale eliminacja zielonego automatycznie prowadzi do bi-koloru.  Uważam że w astrofotografii jakiś kanon obowiązuje ale nie na zasadzie przymusu i arbitralnego widzimisię ale na podstawie realnych zasad estetycznych które nie są umowne.

 

Oczywiście wedle filozofii "róbta co chceta" / "don't tell me what to do" i "who are you to decide what looks good" wszystko jest umowne i obiektywne zubożenie skali tonalnej zdjęcia jest subiektywnie pożądane.  Wiem że nie zmienię niczyich poglądów na powyższe.

Zgadzam się w 100%.

6 godzin temu, Krzysztof z Bagien napisał(a):

Ale dlaczego "powinno"? Kto o tym decyduje?

Ja wiem, że większość robi to mniej-więcej w taki sam sposób (tak jak są obrabiane foty z HST), ale jak masz fantazję zmapować tlen na sinokoperkowy róż, wodór na błękit Paryża, a siarkę na syberyjską biel, to możesz; nic strasznego się nie stanie, najwyżej będzie się słabo komponować (i oczywiście można takie kompozycje kolorystyczne komentować, ale tylko na zasadzie, że wygląda, cytując klasyka, "jak gówno w lesie" i się nie podoba, a nie że nie można inaczej, bo powinno być tak i tak). To jest po prostu decyzja artstyczna powiedzmy, a nie, że jest ustalony jakiś jedynie słuszny standard

Również jak ktoś zamieni kanały i zrobi zdjęcie LGBR to też to będzie jego wolność artystyczna. Autor tematu ewidentnie nie do końca rozumie jeszcze pewne rzeczy i zakładam, że chciał zrobić typowe SHO. Jak by nie patrzeć całkowitym usunięciem zielonego robią się dwa kanały w tym przypadku nie wyglądające za fajnie w takiej postaci. 

A na 100% autor dąży do tego, aby zdjęcie się podobało i było zrobione wg nie pisanych norm czyli SHO = RGB i kolory przejściowe, a nie wyblakły żółty i sinokoperkowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Słuchaj no, benek.

 

Może przestaniesz mi wciskać dziecko w brzuch, co? Wypowiadaj się za siebie, bo nie bardzo lubię, kiedy ktoś mi wmawia, co myślę, albo do czego dążę.

 

Umiesz czytać? W którym miejscu napisane jest, że to ma lub miała być paleta SHO? Mam filtry SHO i z nich korzystam, tutoriale z obróbki danych zebranych z użyciem filtrów SHO pokazują, czego można używać i jak, SCNR lub co najmniej AutoLinearFit również są na liście dostępnych narzędzi. 

 

Wystarczy ci to?

 

 

Edytowane przez vroobel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, vroobel napisał(a):

 

Czy mogę prosić o rozwinięcie tej myśli?

 

Wyrzucenie części sygnału (np. przejście na bi-kolor) może czasem się podobać bardziej czyli obiektywnie strata, subiektywnie zysk.

 

Twoje zdjęcie jest dobre, to trudny kadr, sam go mam na warsztacie od paru lat (nie mam gwiazd RGB zrobionych, wina specyficznej rotacji kadru) i w tym roku obiekt mi uciekł - na jesieni na mus zrobię te gwiazdy.

 

Nasz forumowy @.zombi. mistrzowsko operuje zielonym kanałem w SHO, jego seria zdjęć z południowego nieba to prawdziwy tour-de-force trój-kolorowej obróbki SHO: zombi's gallery - AstroBin

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.05.2024 o 22:39, vroobel napisał(a):

Po obejrzeniu różnych tutoriali o obróbce SHO i kompilacji tej wiedzy w użyteczną

 

Co ty gościu w ogóle piszesz z jakimiś pretensjami ??? Stąd to wywnioskowałem i nie wciskam ci żadnego dziecka w brzuch HAHAHAH

 

Cytat

Umiesz czytać? W którym miejscu napisane jest, że to ma lub miała być paleta SHO? Mam filtry SHO i z nich korzystam

Skora masz SHO i zbierasz SHO to pewnie chcesz pokazać SHO.

To ja w dobrej wierze próbuję ci coś pomóc, siedzę nad twoim materiałem, a ty "SŁUCHAJ NO BENEK" 

 

Jak widać to ty chyba nie bardzo rozumiesz co piszesz i nie bardzo umiesz czytać ponieważ... 

Cytat

 ...i zakładam, że chciał zrobić typowe SHO... 



A goń ty się.
BEZ ODBIORU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.