Skocz do zawartości

Taiga vs. Night Vision


climatronic

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem. Jestem całkowicie początkujący i chciałbym kupić lornetke tak do 500zł. No i znalazlem takie oferty:

ze sklepu astrokrak:

 

http://www.astrokrak.pl/sklep/product_info...products_id=241

 

ewentualnie

 

http://www.astrokrak.pl/sklep/product_info...products_id=242

 

Lub z DO:

 

http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopping...dd983f972afd5c1

 

http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopping...dd983f972afd5c1

 

I w związku z tym czy jest miedzy nimi jakas roznica??? <_< Czy warto wydać 250 zł wiecej na lornetke z Astrokraka, czy lepiej kupic tą Taige???

Edytowane przez climatronic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Night Vision jest ponad 2x droższa, a lornetki mają podobne parametry. Należy też zwrócić uwagę, że night vision ma dużą źrenicę wyjściową i mniejsze powiększenie. Ja osobiście nie widzę powodów, dla których ma kosztować ponad 2x więcej niż ta tajga. Marka soligor do tego nie przekonuje w każdym razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiększenie 9x jest odpowiednie do obserwacji z ręki byle by nie było wyższe niż x12, waga lornetki też jeszcze do przyjęcia. Sam mam lornetkę 10x50 i prowadzę obserwacje bez statywu, moja poprzednia lornetka miała parametry 14x60 (nominalnie to powiększenie było 12x ale z pomiarów wychodziło 14) i przy tym powiększeniu zawsze starałem się znaleźć takie miejsce na obserwację gdzie mógłbym oprzeć na czymś łokcie.

 

 

pozdro

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauwaz ze za taka cene jak w NightVision mozesz miesz lornetke Taiga 11x70.

Osobiscie nie patrzylem przez Night Vision i podejrzewam ze znajdzie wielu obronców zwłaszcza wsrod zwolenników astrokraka, ale mam taka wlasnie Taige.

Polecam poszukac na internecie domowych testów lornetek i po zakupie zaraz sprawdzic.

Ja tak zrobilem i przyznam ze ta taiga przeszla je w 100%.