Skocz do zawartości

Behlur_Olderys

Moderator
  • Postów

    5 148
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    12

Ostatnia wygrana Behlur_Olderys w dniu 18 Września 2023

Użytkownicy przyznają Behlur_Olderys punkty reputacji!

4 obserwujących

Retained

  • Tytuł
    Bartek H.

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Kraków
  • Zainteresowania
    Ogólna Teoria Względności
  • Sprzęt astronomiczny
    Newton 130/650
    Samyang 135mm f/2
    EQ3-2
    ASI432MM

Ostatnie wizyty

32 708 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Behlur_Olderys

Aktualizacja statusu

Zobacz wszystkie aktualizacje Behlur_Olderys

  1. OMG dlaczego reflektory samochodów świecą w paśmie Z >850nm? Chyba tylko mi na złość, bo innego powodu realnie nie ma.

    1. Pokaż poprzednie komentarze  1 więcej
    2. Behlur_Olderys

      Behlur_Olderys

      Myślałem że teraz w autach są ledy a nie żarówki .. :(

    3. Krzysztof z Bagien

      Krzysztof z Bagien

      W nowych może tak, ale generalnie są "zwykłe" żarówki halogenowe które świecą przede wszystkim w podczerwieni, albo wyładowcze lampy metalohalogenkowe (zwane ksenonowymi), które chyba mają emisję w podczerwieni stosunkowo niewielką, ale jednak niezerową (i za to emitują sporo ultrafioletu, choć powinien on być odfiltrowany przed opuszczeniem lampy).

       

      Chociaż w sumie jest taki wynalazek jak HIR (halogen infrared reflecting) - generalnie są to zwykłe żarówki, ale wewnątrz bańki jest naniesiona warstwa odbijająca podczerwień, niby w taki sposób, że ta odbita podczerwień skupia się na żarniku i jeszcze bardziej go wtórnie rozgrzewa - więc przy takim samym zużyciu energii, świecą one jaśniej (w zakresie widzialnym). Ale nie jest to jakoś powszechnie stosowane.

       

      A, no i jeszcze taka rzecz - przepisy w UE zabraniają instalacji źródeł światła nieprzewidzianych przez producenta samochodu, więc nie można legalnie zamontować ledów zamiast zwykłych żarówek w starszych samochodach, bo zwyczajnie producent tego nie przewidział. Ogólnie to ma to jakiś tam sens, bo chodzi o to, żeby oświetlenie samochodów spełniało jakieś tam normy, ale rzeczywistość (jak to się często zdarza) wyprzedziła prawodawstwo i ledy są już od dawna dużo lepszym rozwiązaniem od żarówek.

       

       

    4. bartolini

      bartolini

      Philips zaczyna homogować retrofity LEDów dla niektórych modeli samochodów. Niestety na razie tylko w Niemczech:

      Retrofity LED - legalizacja, homologacja, żarówki. Kiedy legalne retrofity LED (auto-swiat.pl) 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.