Jump to content

dziki

Moderator
  • Content Count

    3,587
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

dziki last won the day on December 26 2018

dziki had the most liked content!

Community Reputation

4,522 Excellent

1 Follower

About dziki

  • Rank
    Syriusz
  • Birthday 02/26/1976

Kontakt

  • Strona WWW
    http://www.foto-zdjecia.pl

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Warszawa
  • Zainteresowania
    fotografia, astrofotografia, turystyka górska (Tatry w szczególności), turystyka motocyklowa
  • Sprzęt astronomiczny
    astrofoto: NEQ6 belt mod, TS APO 115/800mm, QHY9, TS 60/228, Atik 16IC

Recent Profile Visitors

7,026 profile views
  1. To detal, ale jak od kabli to nie sztuczne Tak samo od pająka - też nie są sztuczne. Sztuczne to by były wygenerowane przez wtyczkę w PS
  2. Tak. A moje założenie w dyskusji i rozważaniach jest takie, że skoro producent przewidział dany zakres ruchu LG to w tym zakresie układ powinien działać sprawnie. Nie mogę się bardziej zgodzić Moje dywagacje to teoria.
  3. Nadal w pełni się zgadzam Oraz nadal wyobrażam sobie to tak, że układ płyta korekcyjna-LG jest nadal taki sam, jak zaprojektował go producent! Przecież nic się nie zmieniło w zakresie ruchu LG względem płyty - jest taki sam. Co się mogło zmienić to pozycja LG dla osiągnięcia punktu ostrości, bo kamera (za pośrednictwem korektora) jest nieco bliżej LG. Przecież co model kamery to inny backfocus - dostosowujemy złączkami pozycję kamery tak, żeby punkt ostrości był do ustawienia wyciągiem/LG. Układ kamera-korektor jest stały, przesunął się tylko nieco (jak rozumiem) w kierunku LG. No to cofamy LG (kręcąc ostrością :)). Ergo: strumień danych leci do korektora takiej samej jakości, niezależnie czy korektor jest bardziej czy mniej wkręcony.
  4. Maciek oczywiście masz rację - zmieniam proporcje odległości. Ale... to co napisał @_Spirit_ No, to gdzie ten szpec od optyki?
  5. Taaaa jak zaczynałem przygodę z astrofoto, to myślałem, że Astrowalker z Canonem 40D i 85mm obiektywem w zupełności mi wystarczy. Łudziłem się jeszcze po przesiadce na CG5...
  6. Pytanie Kuby i to co napisałeś to bardzo fajna zagadka na myślenie, więc pociągnę temat dalej Z tym wymuszaniem to delikatnie będę polemizował. Dlaczego? Gdyby było jedno poprawne położenie LG względem płyty korekcyjnej, to albo wszystko byłoby skręcone na sztywno (jeden niezmienny punkt ostrości) albo LG poruszałby się razem z płytą. Ale tak nie jest - jest możliwość poruszania LG względem płyty (zapewniona przez producenta w ramach możliwości ustawiania ostrości) w określonym zakresie. Skoro tak jest, to poruszając się w tym zakresie użytkujemy teleskop w sposób "niewymuszony", naturalny. Rozumując dalej: w takim razie przesunięcie korektora w płycie o powiedzmy 2-3mm (strzelam) wymagałoby takiego samego odpowiedniego przesunięcia LG, żeby ustawić ostrość. Jeśli Kuba może ustawić ostrość, to znaczy, że LG nadal pracuje w przewidzianym dla siebie zakresie ruchu (a więc odległości od płyty).
  7. Nie znam się to się wypowiem, czekając na znawcę optyki Moje podejrzenie: nie ma związku. Pewnie wszyscy znamy budowę RASA, ale dla pewności strona 6: https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=imgres&cd=&ved=2ahUKEwiunfX36P_jAhUN7KYKHVyeCToQjRx6BAgBEAQ&url=https%3A%2F%2Fs3.amazonaws.com%2Fcelestron-site-support-files%2Fsupport_files%2Frasa_white_paper_web.pdf&psig=AOvVaw3ET6CfIkXffXfXZ-QLAzwB&ust=1565784765951631 Jeśli flattener jest wkręcony zbyt głęboko (zakładam że to "4-element Lens Group"), ale zachowana jest odległość kamera-flattener, to jedyne co się zmienia to pozycja LG dla punktu ostrości. Flattener trochę bliżej LG = LG musi być trochę bardziej odsunięte w głąb tuby żeby wyostrzyć. Analogicznie w newtonie: jeśli mam wyciąg niskoprofilowy ("bardziej wkręciłem flattener"), to flattener defaultowo znajduje się bliżej LG, więc muszę bardziej wysunąć wyciąg, żeby znaleźć się w punkcie ostrości - ale nie ma to wpływu na korektę pola. Aleś Ty uparty OCZYWIŚCI,E że to co napisał producent ma zawsze pokrycie w rzeczywistości W końcu bycie producentem daje gwarancję nieomylności, a wpadka Meade w procesie produkcji to tylko wpadka Trudno mi sobie wyobrazić opary czarnej farby wyczerniającej, które same znikają - tak czy inaczej dobrze, że już nie masz tego świństwa na płycie korekcyjnej
  8. Niekoniecznie. Historia zna wiele takich przypadków - odległość wg projektu a korekcja do bani. Wtedy zostaje niestety ($$$ na złączki, albo jedną o regulowanej długości) dobrać odległość eksperymentalnie. To bardzo dobry pomysł.
  9. Skoro na flacie tego nie ma to jedyny sposób - spalić jedną klatkę w innym miejscu nieba i porównać edit: no może nie jedyny to sposób
  10. Ponieważ głosy poszły na stonowaną, to troszkę do niej przysiadłem - trochę wyrównałem jeszcze tło, trochę zdjąłem szumu, starając się jednocześnie nie wejść w kisielowatość
  11. To co napisałeś to flaty - flaty robi się z body/kamerą w identycznej pozycji na teleskopie co lighty. Darki to dowolnie - można zostawić aparat, można zdjąć - najlepiej przyjąć takie rozwiązanie, które w najwyższym stopniu zapewni brak dostępu światła do matrycy podczas robienia darków. No bo jak wpadnie Ci gdzieś "lewe" światło na darka, to jest on nie do użycia. I przy okazji - większość teleskopów ma "nieszczelne" świetlnie wyciągi oraz cele LG. Więc jak palisz darki aparatem podpiętym do teleskopu to 1. W cieeeemnym miejscu 2. Okolice LG i wyciąg powinien być zabezpieczony przed wpuszczeniem światła jakimś materiałem. Zresztą to samo przy flatach, które najlepiej palić w nocy, jeśli używasz flatownicy.
  12. Noo... Maciek Twój duet Veloce + STL to poezja dla moich oczu - rewelacja! @Tayson dopiero po Twojej uwadze wypatrzyłem tą walniętą kolumnę Jak to się usuwa?
  13. Graniczny czas: taki który przepala gwiazdy albo co gorzej tło Mniejsze szumy mniejszym ISO - jak najbardziej Przymknięcie przysłony - jeśli przy przymknięciu o np. jedną działkę zyskasz na obrazie gwiazd - jak najbardziej Najlepiej 24 x 6 minut Na 30s możesz nie złapać tylu struktur DM co na 6 min. Jeśli nie wchodzi w grę 24 x 6 min to rób taką kombinację jaka zbliży Cię do obranego celu - gładkie zdjęcie vs pokazanie różnorodności DM.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.