Jump to content

ares96

Społeczność Astropolis
  • Content Count

    257
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

557 Excellent

About ares96

  • Rank
    Altair

Informacje o profilu

  • Płeć
    Nie ustawione
  • Skąd
    Birmingham
  • Sprzęt astronomiczny
    Skywatcher Quattro 8", HEQ5, Starlight xpress HX916, filtry RGB i narrowband, korektor komy RCC

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Z tego co pamietam wlasciciel mial tez takie plany i pisal o tym na forum, mialby z pewnoscia duze wziecie, sam nawet deklarowalem, ze chetnie bym wykupil, bo umiejetnosci obrobki ma unikalne, ale i ten pomysl chyba padl i sie nie doczekamy, a szkoda...
  2. Braliscie moze pod uwage po prostu sprzedac forum komus lub grupie osob zwiazanych mocno z tym forum ktorzy mieli by wiecej motywacji checi z gwarancja podtrzymania obecnej formy? Przeszlo mi przez mysl, ze latwiej znalezc kilku lub jednego - kupcow w tym spoleczenstwie z nie slabnaca fascynacja niz zbierac od wiekszosci/ wszystkich, a na koncu moze sie okazac jak wiele osob tu pisze, ludzie beda powoli sie wyludniac I zagladac do innych miejsc, ktorych nie brakuje.
  3. To moze i ja sie dolacze jak mozna, dodatkowo sprzet prawie ten sam atik 460ex tyle ze rurka troche wezsza o 2 cale, RC6 i bin 1x1
  4. Dzieki Paether za przypomnienie historii zwiazanej z tym swietem!
  5. Dodaje jeszcze jedno zdjecie w mniejszym formacie jak ktos nie lubi przewijac scrollem.
  6. Witam, Dlugo siedzialem nad tym zdjeciem, a to przez zaniedbanie i nie zrobienie flatow przy rgb, a tam paczkow jak w tlusty czwartek Po tym pozostalo mi obrobic z donatsami lub zrobic od nowa [w miedzyczasie czyscilem filtry i optyke], zrobilem takie jakie mam i wprawne oko pewnie wylapie przebarwienia tu i owdzie. Piszcie gdzie mozna cos poprawic, bo ja juz stalem sie malo obiektywny dla tego zdjecia, po czasie jaki nad nim spedzilem. Ha 20x600s L 33x600 RGB 5X300s kazdy kanal Heq5/RC 6"/ Atik 460ex skala 0.95/px uzylem z korektorem ogniskowej i wynikowa ogniskowa to 986
  7. Albo czyscic punkty sync w eqmod przed pierwszym Goto.
  8. Niestety nie, nawet pogorszy, w moim przypadku tylko flat + bias/dark je wywala. Mozna tez probowac akcji Carboniego.
  9. Nie napisales, czy powtarzasz procedure alignmastera [przy roznych parach gwiazd] czy jest to jedna proba. Z doswiadczenia z tym programem wiem ze dopiero kolo trzeciej proby zaczynala sie powtarzalnosc wyniku, po wykonaniu procedur gwiazdke mialem przesunieta podobnie jak Ty, delikatnie mowiac daleko od koleczka i tez bylem w miare przekonany, ze justowanie lunetki jest poprawne. Przed uzyciem tego programu musisz miec tez zsynchronizowane go-to [najlepiej platesolve]
  10. To moze jeszcze poltorej godzinki na S2 nie bylo by ponuro ;-) czy zostajesz przy bi-kolorze? Pisales w innym temacie, ze meczysz temat ukosnych gwiazdek, a tu widac, ze to chyba juz za Toba, swietne gwiazdki btw. Widze tez w stopce, ze guidujesz przez nowa kamerke Lodestar X2 [. Mozesz cos o niej napisac czy binujesz zalecane x2 czy bx1, jakie masz ustawienia pod nia w maximie [standard czy testowales inne ustawienia itd. [pytam o strone czysto praktyczna, tez teraz uzywam tej kamerki], no i czy guidujesz tego dlugiego Newtona OAG-iem czy w innym systemie.
  11. Biorac pod uwage czym robione, wyszlo swietnie! Pamietam jak probowalem robic synta 8" na dobsonie z platformy, to ustawianie na biegun.. takze duzy szacunek za proby! Wiem, ze nie kazdy przepada za "naprawianymi" gwiazdkami, ale moze warto sprobowac? Przynajmniej bardziej uwidoczni sie sama mglawica. W AstroArcie, funkcje Find stars/Compress stars. Mozna tez uzyc innych aplikacji.
  12. Kiedys byla tu dyskusja nt ustawienia w osiach, ktorej nie potrafie znalezc, gdzie miedzy innymi Jesion ladnie to wyjasnil, cos na zasadzie guider robi korekte dla jednej osi i kompensuje polozenie drugiej i na tej podstawie Lysy ma racje. Przy dlugich ogniskowych bedzie mialo to znaczenie. Warto tez wiedziec, ze jest tez istotna roznica ilu bitowa kamera guidujemy. Czesto ludzie pisza, ze program guidujacy okresli sobie centroide i nawet nie ma sie co martwic czy gwiazda to kreska czy kulka. Z doswiadczenia widze, ze guidujac kamera 8 bit jaka ma QHY byla to dla mnie meka, gwiazda latala
  13. Mi osobiscie gwiazdki sie podobaja, ale ja lubie cukierkowe W stopce masz atika 314E, w poscie piszesz o QHY, czy to ta 9tka mono rejestrowala?
  14. W nawiazaniu do oceny loga przez krzychoo26 podepne link http://www.rowanastronomy.com/productsa2.htm#neq6beltkit Kiedys byla tu akcja na beltmody i mysle, ze to genialne rozwiazanie. Kasuje ci luzy na zebatkach i musisz jedynie zaopiekowac luzami w RA i DEC [male imbusiki] i naprawde montaz smiga az milo. U mnie na OAGu ogniskowa wg Pinpointa 1362mm wykres mam dosc plaski, wczesniej bez paskow i ogniskowej 800mm mocno poszarpany! W obu przypadkach gwiazdki okragle ale z paskami okragle+mniejsze
  15. Swietnie ekologu, chcialem takiego efektu. Na poczatku nieswiadomie, ale na koncu obrobki stalo sie to dla mnie oczywiste. Wydaje mi sie, ze ten obrazek zyje Jak pokazalem mojej zonie to zdjecie, powiedziala, ze tak jakby mialo zaraz eksplodowac. Dalem jej do porownania zdjecie z sieci ktore uwazam za wzorzec, to mowi - o wlasnie juz po wybuchu, sie uspokoilo Nie do konca Ty masz ten nowszy model st2000xm, ktos inny ma dokladnie ten model co zdjecie bylo nim robione [mialem 2 kamerki]. Na poczatku wzorowalem sie na zdjeciu Jesiona http://designcollector.net/astrophotograp
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.