Skocz do zawartości

Skylux i Cannon 710 IS


adam_s

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Poszukałem trochę w sieci ale w końcu zgłupiałem więc pytam tu.

Mam skyluxa, i aparat kompakt Cannon 710 IS, chciałbym spróbować zrobić tym zestawem jakieś proste zdjęcia. Jestem początkujący więc wiele mi do szczęścia nie trzeba :szczerbaty:

 

Proszę o radę, jak przymocować ten aparat do skyluxa.

Czy to podłącza się wg schematu Teleskop - > okular - > jakaś złączka ->aparat? Czy bez okularu od razu do wyciągu? Jakich złączek uzyć i gdzie to kupić ? Proszę o radę bo jestem kompletnie zielony na ten moment.

 

PS.

To mój pierwszy post tutaj, więc nie jechać od razu za ostro :szczerbaty:

Pozdrowienia! :Salut:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj na forum

 

teleskop i kompakta musisz połączyć do tzw. projekcji okularowej, czyli teleskop z okularem i dopiero aparat,

do połączenia tego w całość możesz użyć czegoś takiego: http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopping...arge.php?id=558

albo trochę tańszego: http://market.astrozakupy.pl/product_info....products_id=355

tylko obawiam się, że skylux jest po prostu za mikry żeby utrzymać taki zestaw, albo może być problem z wyważeniem,

ile ten aparat waży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak,

ważne jest żeby starać się zachować cały układ w osi optycznej,

natomiast obiektyw do okularu przykładasz najbliżej jak to jest możliwe, bo wtedy masz mniejsze winietowanie

najpierw może po prostu spróbuj zrobić zdjęcie z ręki i zxobacz jak to wychodzi

a potem powieś aparat na końcu wyciągu, nawet na pasku i popatrz jak to się stabilnie zachowuje, czy nie przewraca się, czy da się wyważyć tubus itp i dopiero jak jedno i drugie spełni twoje oczekiwania to kup taką złączkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz użyć każdego wynalazku który połączy aparat z teleskopem