Skocz do zawartości

EOS 400D


Grześ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Tak to się "szczęśliwie" poukładało, że zostałem właścicielem Canona EOS 400D. Póki co samo body, bo obiektyw jest jeszcze w drodze. Byłoby wszystko bardzo ładnie gdyby chciał działać. Niestety nie jestem w stanie zmusić go do aktywności. Mam w związku z tym kilka pytać do posiadaczy takiego body.

 

1. Czy samo body bez obiektywu będzie działać? U mnie nic nie działa, nawet zmiana trybów nie funkcjonuje. Ekran się świeci, nastawy są wyświetlane, ale nic nie można zmienić. Wygląda jakby się zawiesił.

 

2. Czasem pojawia się ekran z błędem Err99. O co chodzi? Problem z kartą, baterią, brak obiektywu.

 

3. Planowałem używać toto również do astrofotografii. Czy taka złączka będzie spełniać swoją rolę, czy znów pojawią się błędy?

http://deltaoptical.pl/deltasklep/shopping...120a1f5d67653d6

 

 

Napiszcie coś! Pomóżcie! :notworthy:

Pozdrawiam

Grześ

 

PS Kilka obserwacji:

- na pełnym manualu dalej brak reakcji

- mimo naładowania baterii aparat pokazuje, że jest dalej pusta

Edytowane przez Grześ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim 300d można bez problemu robić zdjęcia z wypiętym obiektywem, np. w ognisku gł. Synty...

Jeśli masz Syntę z wyciągiem Crayforda, to wystarczy że odkręcisz tulejkę 1,25" i kupisz złączkę M42x1/Canon EOS. Wtedy wkręcasz tą złączkę w gwint który zostaje w wyciągu a z drugiej strony zaczepiasz body.

Edytowane przez Krawat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amoze bateria ładuje sie tylko kiedy aparat jest wylaczony,jak w moim mp4?

 

Bateria jest ładowana w Canonach poprzez zewnętrzną ładowarkę, bez udziału aparatu.

Nawet jeśli bateria jest niedoładowana, to i tak aparat powinien ruszyć, choćby na jedną klatkę.

Philips miał niedawno awarie EOS-a i tam też był błąd 99.

Zobacz tutaj, bo jak dla mnie to aparat jest do wymiany.

Pozdrawiam :Beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bateria jest ładowana w Canonach poprzez zewnętrzną ładowarkę, bez udziału aparatu.

Nawet jeśli bateria jest niedoładowana, to i tak aparat powinien ruszyć, choćby na jedną klatkę.

Philips miał niedawno awarie EOS-a i tam też był błąd 99.

Zobacz tutaj, bo jak dla mnie to aparat jest do wymiany.

Pozdrawiam :Beer:

 

 

Wszelkimi sposobami bronię się przed myślą, że aparat jest walnięty. Czytałem o problemach Philipsa. Mam nadzieję, że uratował swojego EOS'a. Moją ostatnią szansą jest kumpel, który ma EOS400D. Jego dla odmiany działa. Podmienimy bateryjkę, kartę pamięci, założymy obiektyw, i zobaczymy co się stanie. Jak to nie pomoże to pozostaje naprawa. Na szczęście gwarancyjna.

 

Pozdrawiam

Grześ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były problemy z kartami które Canon dawał gratis w komplecie z aparatem.

To były karty Platinium 4GB.

Czyli nie ten problem.

żeby wyeliminować podejrzenie że to karta spróbuj zrobić zdjęcie bez karty.

ale sprawdź najpierw w menu czy masz ustawioną możliwość zdjęć bez karty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były problemy z kartami które Canon dawał gratis w komplecie z aparatem.

To były karty Platinium 4GB.

Czyli nie ten problem.

żeby wyeliminować podejrzenie że to karta spróbuj zrobić zdjęcie bez karty.

ale sprawdź najpierw w menu czy masz ustawioną możliwość zdjęć bez karty.

 

 

Chętnie bym tak zrobił ale problem w tym, żę nie mogę wejść do menu. Wyświetla mi się jedynie ekran z nastawami, których również nie mogę zmienić. Tak się dzieje bez względu na to czy karta jest włożona czy nie.

I właśnie w tym sęk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Benedykt

Grześ,

 

Po pierwsze - spróbuj dla pewności sformatować w PC-cie kartę. Może są na niej jakieś śmieci, które powodują Twoje problemy.

 

Po drugie - rozważ próbę podmiany firmware. Na ten temat możesz poczytać np. tu.

Mam tylko jedną wątpliwość: czy przeładowanie firmare nie spowoduje utraty gwarancji? Tego niestety nie wiem. Jeśli Ty też tego nie jesteś pewien, to najlepiej oddaj korpus do naprawy gwarancyjnej.

Edytowane przez Benedykt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - spróbuj dla pewności sformatować w PC-cie kartę. Może są na niej jakieś śmieci, które powodują Twoje problemy.

 

Po drugie - rozważ próbę podmiany firmware. Na ten temat możesz poczytać np. tu.

Mam tylko jedną wątpliwość: czy przeładowanie firmare nie spowoduje utraty gwarancji? Tego niestety nie wiem. Jeśli Ty też tego nie jesteś pewien, to najlepiej oddaj korpus do naprawy gwarancyjnej.

 

 

Wyjęcie obu baterii nic nie dało. Myślałem o aktualizacji firmware, szczególnie że najnowsze jest po polsku. Z instrukcji instalacji wynika jednoznacznie, że trzeba mieć funkcjonujący korpus, bo większość operacji odbywa się właśnie tu. Nie można podłączyć kabelka do kompa i po kłopocie. Druga sprawa to to, że Canon nie bierze odpowiedzialność za źle wykonaną instalację softu, co pewnie w praktyce skutkuje utratą gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy kupiłeś ten aparat i jak? Bezpośrednio w sklepie czy przez interet?

Jeśli mnie pamięć nie myli to zawsze masz kilka dni na sprawdzenie sprzętu i w przypadku wady fabrycznej, wymieniasz sprzęt w miejscu zakupu na nowy.

Jeśli kupiłeś przez internet to na pewno masz ok 7 dni (nie pamiętam dokładnie ile) na zwrot bez podania przyczyny a tym bardziej, na wymianę wadliwego sprzętu.

Oddając go do naprawy, będziesz czekał do dwóch tygodni a chyba lepiej mieć nowy i sprawny aparat niż naprawiany.

Nie czekaj tylko go wymień!

Pozdrawiam :Beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ERR_99 + znaczek rozładowanej baterii ( gdy reszta ekranika jest pusta ) = 900zł za naprawę lampy błyskowej ....wiem to z doświadczenia mojego sprzed tygodnia z 350D ....

 

ERR99 jest też gdy załadujesz starsze typu obiektywów typu SIGMA... ty jednak nie załadowałeś takiego....

 

... żytnia 15 prawdę ci powie....

Edytowane przez philips
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy kupiłeś ten aparat i jak? Bezpośrednio w sklepie czy przez interet?

Jeśli mnie pamięć nie myli to zawsze masz kilka dni na sprawdzenie sprzętu i w przypadku wady fabrycznej, wymieniasz sprzęt w miejscu zakupu na nowy.

Jeśli kupiłeś przez internet to na pewno masz ok 7 dni (nie pamiętam dokładnie ile) na zwrot bez podania przyczyny a tym bardziej, na wymianę wadliwego sprzętu.

Oddając go do naprawy, będziesz czekał do dwóch tygodni a chyba lepiej mieć nowy i sprawny aparat niż naprawiany.

Nie czekaj tylko go wymień!

Pozdrawiam :Beer:

 

 

Cały zestaw tj. body EOS 400D, obiektyw Sigma 17-70, karta 2GB kupiłem w internecie. Na zwrot dają 10 dni, więc w poniedziałek wyślę im paczkę. To chyba jedyne sensowne wyjście w tej sytuacji. Zastanawiam się tylko czy oni nie wyślą korpus do serwisu i każą czekać te 14 albo więcej dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały zestaw tj. body EOS 400D, obiektyw Sigma 17-70, karta 2GB kupiłem w internecie. Na zwrot dają 10 dni, więc w poniedziałek wyślę im paczkę. To chyba jedyne sensowne wyjście w tej sytuacji. Zastanawiam się tylko czy oni nie wyślą korpus do serwisu i każą czekać te 14 albo więcej dni.

 

Poszukaj na necie informacji na ten temat (może UOKiK?) i wtedy im wysyłaj.

Najlepiej to jeszcze tam zadzwoń i wyjaśnij im że mają wymienić a nie naprawiać.

Postaram się poszukać odpowiednich ustaw, co do Twojego przypadku, ale nie obiecuje ze zdąże.

Pozdrawiam :Beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka pomocnych tekstów:

 

Odpowiedzialność sprzedawcy za nienależytą jakość towaru

 

§ 15. 1. Do odpowiedzialności sprzedawcy za wady towaru (nienależytą jakość towaru) stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o rękojmi za wady (art. 556-576).

2. W szczególności sprzedawca jest odpowiedzialny względem konsumenta wówczas, gdy w towarze wystąpiła wada zmniejszająca jego wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia towaru, gdy towar nie ma właściwości, o których istnieniu zapewniono, w tym przez deklarowanie jakości towaru (gatunek, certyfikat, energochłonność, znak bezpieczeństwa itp.), albo gdy towar został wydany konsumentowi w stanie niezupełnym (niekompletnym, bez wymaganej charakterem i przeznaczeniem towaru instrukcji obsługi lub innej informacji niezbędnej do prawidłowego korzystania z towaru itp.).

 

----------

 

§ 18. 1. Reklamacja wad towaru może być zgłoszona na piśmie albo ustnie.

2. W przypadku gdy sprzedawca nie załatwia reklamacji natychmiast, jest obowiązany potwierdzić jej przyjęcie na piśmie i poinformować konsumenta o sposobie jej załatwienia

 

----------

 

§ 19. Sprzedawca jest obowiązany załatwić reklamację w miejscu sprzedaży towaru lub w innym wybranym przez konsumenta punkcie handlowym sprzedawcy. Sprzedawca nie może odmówić przyjęcia reklamacji i żądać, by konsument zgłosił ją wytwórcy lub dostawcy.

 

----------

 

§ 20. Konsument, który stwierdził wadę, może, zgodnie z przysługującymi mu uprawnieniami przewidzianymi w Kodeksie cywilnym, według swego wyboru żądać:

1) zwrotu ceny za zwrotem wadliwego towaru, oświadczając że odstępuje od umowy, z zastrzeżeniem art. 560 § 1 Kodeksu cywilnego,

2) obniżenia ceny towaru,

3) wymiany towaru wadliwego na wolny od wad, jeżeli towar jest oznaczony gatunkowo,

4) usunięcia wady, jeżeli towar jest oznaczony co do tożsamości, a sprzedawca jest wytwórcą tego towaru lub na podstawie pisemnego upoważnienia wytwórcy prowadzi naprawy i serwis tego towaru.

 

----------

 

§ 21. 1. Do wymiany za towar wadliwy może być użyty przez sprzedawcę wyłącznie towar wolny od wad, fabrycznie nowy. Przepis ten nie dotyczy wypadku, gdy przedmiotem sprzedaży była rzecz używana.

2. Przy wymianie towaru wadliwego na wolny od wad lub w razie odstąpienia przez konsumenta od umowy z powodu wad w towarze nie stosuje się potrącenia z ceny za skutki normalnego zużycia towaru, stanowiącego przedmiot uznanej reklamacji (amortyzacja).

 

----------

 

§ 24. 1. W razie nieuwzględnienia reklamacji sprzedawca jest obowiązany zawiadomić o tym pisemnie konsumenta z podaniem uzasadnienia oraz zwrócić mu dostarczony wraz z reklamacją towar.

2. Niedokonanie zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1, w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji uważa się za uznanie tej reklamacji z obowiązkiem załatwienia jej zgodnie z żądaniem konsumenta.

 

 

Sorki że tak dużo, ale i tak (jak widać) to nie są wszystkie artykuły, ale tylko te istotne dla Ciebie.

Życze szybkiego i owocnego załatwienia sprawy!

Pozdrawiam :Beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dziękuję za informacje. Mam jednak nadzieję że uda mi się z nimi dogadać i nie będę zmuszony z nich korzystać.

Tak na marginesie to w paczce dostałem zupełnie inny obiektyw, który od razu odesłałem. Na właściwy czekam już prawie tydzień, a miałem wg zapewnień sprzedawcy otrzymać dzisiaj. Od początku same kłopoty :Boink::Boink:.

 

Pozdrawiam

Grześ

 

PS Czy macie może doświadczenia z tym sklepem www. fotorimex.pl

Tam właśnie kupiłem cały zestaw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.