Skocz do zawartości

M42 i pytanie o obróbkę gwiazd


szary19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wreszcie zabrałem się za zimową M'kę nr 42. Materiału niewiele ale udało się co nieco wyuskać.Chcicałbym zapytać czy znacie jakiś toutorial na necie mówiący o dopieszczaniu gwiazd? Chodzi mi o dodanie spajków i takiej delikatnej sferycznej otoczki wokół gwiazdy.Z góry dziękuję za pomoc

A propo zdjęcia z powodu piekielnego mrozu i "przymarzania wszystkiego" nie potrafiłem wyjść z nieporuszonymi ekspozycjami powyżej 50 sec. 80ED, Eos 350D wszystkiego wyszło 11 min. Stackowanie Sigma Kappa DSS , obróbka PS, odszumianie Neat

M42 mniejsza rozdz.jpg

Edytowane przez szary19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedna z Twoich pierwszych prób DS?

 

Może nie pierwsza ale szczerze mówiąc jedna z pierwszych z której jestem w jakimś minimalnym stopniu zadowolony. Ostatnio dorwałem sporo toutoriali związanych pracą w Photo-shopie. Zawsze największy problem miałem z wydobyciem detalu i pozbyciem się szumu ale wydaje mi się że pomału zaczynam okiełznywać te zagadnienia (nie mnie tu oceniać). Pozatym zbieram więcej wartościowego materiału bo do tej pory wszystko było na szybko a ten styl działania nie sprzyja końcowym rezultatom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Druga próba dla mnie zdecydowanie gorsza. Za bardzo odszumiasz. Też tak kiedyś robiłem, ale pewien poziom szumu jest "naturalny".

Jeśli to jednak jedna z pierwszych prób, to jest zdecydowanie dobrze :)

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

rzeczywiście przy oddrobinie szumu mgławica jest ostrzejsza choć najbardziej wtedy boli mnie tło - które po wszytskich działaniach na mgławicy jest mocno zaziarnione. Musze spróbować oderwać te dwa elementy ( tło - obiekt fotografowany) od siebie za pomocą masek w PS może wtedy będzie lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiście przy oddrobinie szumu mgławica jest ostrzejsza choć najbardziej wtedy boli mnie tło - które po wszytskich działaniach na mgławicy jest mocno zaziarnione. Musze spróbować oderwać te dwa elementy ( tło - obiekt fotografowany) od siebie za pomocą masek w PS może wtedy będzie lepiej

 

To jeden ze sposób - Color Range na tle nieba, tworzysz z tego nową warstwę i robisz z tłem co tylko zechcesz. A inny, najlepszy sposób to po prostu zwiększyć liczbę klatek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym jeszcze dopytać o flaty , konkretnie o to jak je wykonywać (przy jakich parametrach aparatu). W literaturze na forach i w internecie można znaleźć różne wskazówki które jednak niekiedy są sprzeczne ze sobą. Pierwsza rzecz czyli parametr ISO jedni piszą by wykonywać je z najmniejszym możliwym ISO , gdy równie często znajdziemy informacje o tym że powinno się dokonywać flatów na ISO z którym robiliśmy astro -zdjecia. Druga rzecz - jasność flata - w książce DSLR Astrophotography znalazłem podpowiedź by wykonywać zdjęcia w trybie AV czyli teoretycznie jedynie dobrać wartość parametru ISO - czy to rzeczywiście wystarczy ? Pozostaje jeszcze kwestia ostrości i kolorystyki. Ostrość ustawiam na nieskończoność tak jak w czasie focenia (choć znalazłem gdzieś na forum informację że teleskop powinien być lekko rozogniskowany). Co do koloru to czy przed stackowaniem powinienem niebieskie (od koloru nieba) zdjęcie konwertować w skalę szarości ? Z góry dziękuje za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałbym jeszcze dopytać o flaty , konkretnie o to jak je wykonywać (przy jakich parametrach aparatu). W literaturze na forach i w internecie można znaleźć różne wskazówki które jednak niekiedy są sprzeczne ze sobą. Pierwsza rzecz czyli parametr ISO jedni piszą by wykonywać je z najmniejszym możliwym ISO , gdy równie często znajdziemy informacje o tym że powinno się dokonywać flatów na ISO z którym robiliśmy astro -zdjecia. Druga rzecz - jasność flata - w książce DSLR Astrophotography znalazłem podpowiedź by wykonywać zdjęcia w trybie AV czyli teoretycznie jedynie dobrać wartość parametru ISO - czy to rzeczywiście wystarczy ? Pozostaje jeszcze kwestia ostrości i kolorystyki. Ostrość ustawiam na nieskończoność tak jak w czasie focenia (choć znalazłem gdzieś na forum informację że teleskop powinien być lekko rozogniskowany). Co do koloru to czy przed stackowaniem powinienem niebieskie (od koloru nieba) zdjęcie konwertować w skalę szarości ? Z góry dziękuje za odpowiedzi

 

Jim Solomon opisuje to IMO bardzo przystępnie: http://www.saratogaskies.com/articles/cookbook/index.html#Acquire_Flat_Lights

 

Pozdrawiam,

milosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz spróbowałem podejść do obróbki . Moje główne cele to nie przepalenie środka przy jednoczesnym nie ingerowaniu w jego kolorystykę i delikatne odszumienie ( użyłem filtra remowe only half of noise) , najbardziej drażni mnie jednak ta poświata w prawej częsci zdjęcia. Powoduje duże straty obrazu przy odszumianiu a próba jej usunięcia z kanału czerwonego powoduje stworzenie zbyt dużego kontrastu na granicy mgławica -tło . Jakieś podpowiedzi co z tym zrobić ? Czy raczej zostawić jak jest

trzeciepodejscie af.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz spróbowałem podejść do obróbki.

Według mnie ta wersja jest najlepsza. Odnośnie czerwonej poświaty.

Możesz spróbować Gradient X-Termintatora (RC-Astro) - pełny trial jest na 30 dni, później trzeba zapłacić. Możesz wypróbować. Podstawa to dobre zaznaczenie tła nieba.

Ewentualnie - taka funkcja, jak Flatten Background może coś zdziała pod Maxim DL (po ręcznym zaznaczeniu tła), ale to pewny nie jestem.

Ja przynajmniej tymi dwoma sposobami pozbywam się gradientów.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może inaczej jak Canonowcy robicie to w praktyce?

 

Właśnie tak, jak opisał Jim. Pstrykam fotke i sprawdzam w Irisie. Jeżeli jest dobrze, to robie serie 19 flatów. Może to nienajszybsza metoda, ale działa (chyba?) dobrze. Zwykle największym problemem jest dla mnie znalezienie takiej 'bieli', żeby wszystkie kolory miały jednakowy poziom (nie mam light-boxa). Ale nawet, jak to się nie uda, to flat w miarę dobrze działa.

 

Pozdrawiam,

milosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może inaczej jak Canonowcy robicie to w praktyce?

 

ja na chwilę obecną dojechałem do takiej procedury:

 

1. flaty wykonuję po sesji następnego dnia (lub nawet raz na koniec kilku nocnych sesji)

 

2. zakładam biały podkoszulek na teleskop

 

3. celuję w to samo miejce nieba gdzie robiłem najważniejszy dla mnie obiekt (ze względu na moje wyciągi)

 

4. ustawiam AV oraz korektę ekspozycji +2/3 - sprawdzam jaki to dało czas

 

5. ustawiam taki czas już na programie TV i zbieram serie 10-15 fotek

 

6. podkoszulek zastepuje zaślepką

 

7. przy tych samych parametrach zbieram 10 darków dla flatów

 

8. przestawiam na M - żeby nie zapomnieć :)

 

oczywiście milczącym założeniem jest, że przez całą noc robię zdjęcia tym samym setupem (bez zmiany fitrów itp.)

 

co do ISO ostatecznie zdecydowałem się na pozostawianie takie jak w nocy czyli najczęściej 800

 

 

 

Grześ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. zakładam biały podkoszulek na teleskop

najbardziej zaintrygowała mnie ta biała koszulka :) z tym może być problem :) (jeśli mowa o czystej) Dzięki wszystkim za porady !

 

a jeszcze jedno ostatecznie ostateczna wersja, następny krok to już zebranie nowego materiału w mniejszym mrozie, bo ten okupiłem 2 dniowym bólem pleców po kopaniu miejsca na tripod a potem stania i marznięcia (wchodzi też w gre dozbieranie materiału puki orionka można strzelać na 30 stopniach). Co do obróbki moim zdaniem najciekawsza (najbardziej przypomina mi tą książkową do której zawsze dążyłem mam nadzieje że sie spodoba komuś.

 

P.S Dopiero po skończeniu zabawy w PS znalazłem opcję dopasowania kolorów monitora do kolorów w Photoshopie ( dla takich jak ja lub większych gamoni odemnie podpowiadam edycja -> ustawienia koloru -> RGB (RGBMonitora - Adobe RGB (1998) opcja pozwoli unikać flustracji wynikającej ze złego odwzorowania kolorów wychodzących z PS i wchodzących na pulpit windowsa

M42AF.jpg

Edytowane przez szary19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S Dopiero po skończeniu zabawy w PS znalazłem opcję dopasowania kolorów monitora do kolorów w Photoshopie ( dla takich jak ja lub większych gamoni odemnie podpowiadam edycja -> ustawienia koloru -> RGB (RGBMonitora - Adobe RGB (1998) opcja pozwoli unikać flustracji wynikającej ze złego odwzorowania kolorów wychodzących z PS i wchodzących na pulpit windowsa

 

Coraz lepiej - jest progres. Jeszcze z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że obróbka jest istotna, ale najważniejszy jest dobry materiał. Potrafi zaoszczędzić kilka godzin przy Photoshopie...

Nie mierzyłem pipetą, ale sprawdź czy tło nie masz za ciemne. Popatrz jakie wartości RGB mają zdjęcia najlepszych, te zdjęcia które najbardziej Ci się podobają i tło swoich zdjęć mniej-więcej dostosuj do tych fotografii, jakie najbardziej Ci się podobają.

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S Dopiero  po skończeniu zabawy w PS   znalazłem opcję dopasowania kolorów monitora do kolorów w Photoshopie ( dla  takich jak ja lub większych gamoni odemnie podpowiadam edycja -> ustawienia koloru -> RGB (RGBMonitora - Adobe RGB (1998)  opcja pozwoli  unikać  flustracji wynikającej ze złego odwzorowania  kolorów  wychodzących z PS i wchodzących  na pulpit windowsa

 

Mam pytanie czy te ustawienia są dobre ?

 

 

Snap_2010.01.29 15.27.54_001.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy te ustawienia są dobre ?

 

 

Snap_2010.01.29 15.27.54_001.png

Ja mam tak jak na fotce poniżej. Żeby sprawdzić czy odwzorowanie jest 100% otwieram PS ze zdjęciem jednoczesnie otwierając tą fotkę w podlglądzie obrazów win . Sprawdzam czy to samo przy różnych ustawieniach przy tych mi najlepiej

Clipboard02.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Market

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Polecana zawartość

    • Astropolis Market - nowa platforma zamiast Giełdy
      Jak już niektórzy z was zapewne zauważyli, testuję nową usługę na Astropolis - Market. Jej celem jest próba zorganizowania (zdemokratyzowania) sprzedaży na Astropolis - zarówno tej giełdowej (niekomercyjnej), jak i tej bardziej zorganizowanej - czyli w pełni komercyjnej. Coraz więcej jest na Astropolis osób i podmiotów, które albo już próbują sprzedawać w partyzancki sposób wśród wątków giełdowych, albo pytają administrację o pozwolenie na rozpoczęcie takiej działalności.
        • Kocham
        • Lubię
      • 259 odpowiedzi
    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 60 odpowiedzi
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Kocham
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 53 odpowiedzi
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Kocham
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 73 odpowiedzi
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Kocham
        • Dziękuję
        • Lubię
      • 21 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.