Skocz do zawartości

Na co warto skierować teleskop dzisiejszej nocy


Gabriel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako, że jestem doś na bakier z obserwacjami,a do tego miałem dośc długą przerwe chiałbym was prosić o porady na co skierować teleskop. Jako spzręt obserwacyjny będzie zakupiony dziś Dobson 8" lub 10", ale to w innym wątku.

Wiem że jowisza widać ładnie, ale co z DSów. Niego całkowicie ciemne, droga mleczna jak na dłoni, żadnych ograniczeń ze strony zarośli. Do odnajdowania obiektów mam telefon komórkowy z GOOGLE SKY MAP (rewelacyjna sprawa). Właśnie tylko zcego szukać.

Dziękuje z góry za odpiedzi. Oczywiście w między czasie biore się za pzreszukiwanie forum pod tym kontem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam może doświadczenia w tych sprawach ale przecież taki sprzęt to możesz skierować przecież na wiele rzeczy :) Z najefektowniejszych obiektów widocznych teraz jakie mi przychodzą do głowy to M31 w Andromedzie, M13 w Herkulesie, możesz też zerknąć na mgławicę w strzelcu. Jest dużo przecież Ds'ów. Najlepiej to sobie pobierz program Stellarium - link.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś nie umie szukać to super sprawa. Kierujesz na niebo i starzałeczki pokazują w która strone szukać to jest jak GPS nieba wpisujesz nazwe i cię doprowadzi dość bezbłednie, Działa podobnie do Celestron SkyScout. Takie ręczne GOTO, tylko trzeba uchwyt do teleskopu na telefon i fajny "szukacz".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

kilka pomysłów:

 

1. Kup atlas nieba i obrotową mapkę nieba. Z obrotowej mapki nieba wywnioskuj jakie gwiazdozbiory będą widoczne na czas obserwacji.

W atlasie nieba zaplanuj coby tu zobaczyć w wybranych gwiazdozbiorach - obiekty z katalogu Messiera się nadają (mgławice, gromady kuliste i otwarte, galaktyki, które mają oznaczenia np. M57, M13), można spróbować inne np NGC ale to warto sprawdzić czy są 'w zasięgu'.