Skocz do zawartości

Identyfikacja teleskopu/parametry


jahu88

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam teleskop firmy uniwersał, jednak nie znam się na tym sprzęcie kompletnie. Proszę was o jakieś opinie, może ktoś ma taki sam lub podobny, a także wyceny za ile taki sprzęt można sprzedać. Wszelkie parametry techniczne mile widziane, gdyż jedyne co o nim wiem to to, że średnica zwierciadła to 14 cm, rury 15,5 cm a jej długość to 87,7 cm.

 

Zamieszczam zdjęcia (album na imageshack.com):

http://img853.imageshack.us/g/36197208.jpg/

 

Za wszelką pomoc bardzo dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam teleskop firmy uniwersał, jednak nie znam się na tym sprzęcie kompletnie. Proszę was o jakieś opinie, może ktoś ma taki sam lub podobny, a także wyceny za ile taki sprzęt można sprzedać. Wszelkie parametry techniczne mile widziane, gdyż jedyne co o nim wiem to to, że średnica zwierciadła to 14 cm, rury 15,5 cm a jej długość to 87,7 cm.

 

Zamieszczam zdjęcia (album na imageshack.com):

http://img853.imageshack.us/g/36197208.jpg/

 

Za wszelką pomoc bardzo dziękuje.

 

Myślę że najdokaądniejszą wycenę takiego sprzętu dokona aukcja na Allegro wystawiona od złotówki bez ceny minimalnej ;)

 

Na kokosy raczej nie licz. Uniwersał z tego co wiem stosował jakiś niestandardowy format okularów niezgodny z 1.25". Poza tym ważny jest wiek teleskopu i stan lustra. Lustra po kilku latach zaczynają matowieć i trzeba je na nowo napylać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że najdokaądniejszą wycenę takiego sprzętu dokona aukcja na Allegro wystawiona od złotówki bez ceny minimalnej ;)

 

Na kokosy raczej nie licz. Uniwersał z tego co wiem stosował jakiś niestandardowy format okularów niezgodny z 1.25". Poza tym ważny jest wiek teleskopu i stan lustra. Lustra po kilku latach zaczynają matowieć i trzeba je na nowo napylać.

 

Hmm troche sie boje tak wystawiac, zeby czasem nie poszedl za jakieś grosze, ale zobacze jeszcze :)