Skocz do zawartości

Jaki smar do heq6


Seboll

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

coś mnie podkusiło by rozebrać montaż i zobaczyć go od środka. ( a tak serio to jakoś głośniej zaczął pracować lub mi się tylko tak wydawało) . Po demontażu zauważyłem , że smaru na elementach jest w bardzo minimalnych ilościach ( montaż ma niewiele ponad rok i nie był wcześniej rozbierany) . Wszystkie elementy ładnie przemyłem ale napotkałem na pewien problem - jakiego smaru użyć . Im więcej czytałem o smarach na forum tym mniej wiedziałem a tym bardziej , że niektóre wątki są kilkuletnie. Mam prośbę - podajcie nazwę smaru jakiego używacie , jaki wg Was jest dobry , ale takiego który jest dostępny w polskich sklepach i relatywnie małych opakowaniach - max 1 kg. I jeszcze jedna sprawa - czy warto wymienić te chińskie łożyska na jakieś bardziej "rasowe".

Z góry dziękuję za wszelkie info . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kiedyś przeczytałem na innym forum. Cyt.: "Łożyska toczne smarujemy oczywiście smarami odpowiednimi do łożysk czyli z grupy ŁT !

Ślimacznice i ślimaka smarujemy zaś (palcem lyb drewienkiem, nie śrubokrętem!) smarem teflonowym, białym lub molibdenowym, czarnym 8)

Odpowiedni smar zapewni gładszą prcę podzespołów i zapewni im dłogotrwały żywot podczas ich eksploatacji idea

Smar telflonowy z mikrogranulkami teflonu lub molibdenowy z dwusiarczkiem molibdenu absolutnie nie nadaje się do łożysk tocznych, doprowadzi to do ich szybkiego zużycia i skokowej pracy jak po grudzie bo kulki lub wałeczki łożyska będą mielić granulki i przeskakiwać po ich resztkach co jest niedopuszczalne bo doprowadzi do ich szybkiego zużycia bądź całkowitego zatarcia"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za wskazówki, mam nadzieję , że dzisiej drogą kupna zdobędę gdzieś to polecane smarowidło. Pozostaje jeszcze jedna kwestia - czy warto zmienić łożyska z oryginalnych chińskich na jakieś inne .

Jestem również ciekawy czy po złożeniu z powrotem montażu będzie on działał prawidłowo :) . Jeśli macie jakieś wskazówki z własnego doświadczenia z chęcią przeczytam ( wprawdzie jest kilka dyskusji na ten temat ale kazde info jest na wage złota.

 

A ha - mosiężny element przed włożeniem w głowicę posmarowałem takim smarem - FORCH S401 ( link do produktu http://www.forch.pl/product.aspx?p=f3935f50-9dcc-4a6f-9a7b-b9dbfdffd8f2&g=dbc8776d-4313-4b46-815b-3f271603f08c&js=1 ) i specyfikacja: http://www.chemical-check.de/clientversion/pdf1/569%5C6500-5550_0010_19-01-2011_PL.pdf

 

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

pewnie każdy ma problem z doborem odpowiedniego smaru, ja po dość długich przemyśleniach i wielu przeczytanych artykułach min. tu na forum, wybrałem najlepszy :szczerbaty: CASTROL LMX taki ja w TYM linku.

Pozdrawiam

Ja też użyłem tego Castrola i też polecam

 

WITAM.

Drobne pytanko B)

Rozumiem, że ten smar Castrola LMX nadaje się do łożysk i ślimacznic w montażu, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

coś mnie podkusiło by rozebrać montaż i zobaczyć go od środka. ( a tak serio to jakoś głośniej zaczął pracować lub mi się tylko tak wydawało) . Po demontażu zauważyłem , że smaru na elementach jest w bardzo minimalnych ilościach ( montaż ma niewiele ponad rok i nie był wcześniej rozbierany) . Wszystkie elementy ładnie przemyłem ale napotkałem na pewien problem - jakiego smaru użyć . Im więcej czytałem o smarach na forum tym mniej wiedziałem a tym bardziej , że niektóre wątki są kilkuletnie. Mam prośbę - podajcie nazwę smaru jakiego używacie , jaki wg Was jest dobry , ale takiego który jest dostępny w polskich sklepach i relatywnie małych opakowaniach - max 1 kg. I jeszcze jedna sprawa - czy warto wymienić te chińskie łożyska na jakieś bardziej "rasowe".

Z góry dziękuję za wszelkie info . Pozdrawiam

 

 

Ustawianie potem luzu między ślimakiem a ślimacznicą wiesz jak się robi? Pamiętaj, że tego typu mechanika nie jest cierna, (to nie wyciąg cierny) więc luz zawsze zostaw minimalny. jeśli masz "jajowatą" ślimacznice (a zawsze lekko jest) ustaw minimalny luz w najciaśniejszym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku lat stosuje smar litowy, odporny na korozję i niskie temperatury: http://www.contakt.pl/smar-litowy-antykorozyjny-carlube-lm2-grease-500g-p-5063.html

 

Powiem tak: świetny i w dodatku w tej chwili bardzo tani - kiedyś za niego płaciłem znacznie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku lat stosuje smar litowy, odporny na korozję i niskie temperatury: http://www.contakt.pl/smar-litowy-antykorozyjny-carlube-lm2-grease-500g-p-5063.html

 

Powiem tak: świetny i w dodatku w tej chwili bardzo tani - kiedyś za niego płaciłem znacznie więcej.

 

 

Dzięki za namiary na sklep :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.