Skocz do zawartości

Wywoływanie filmów


Kurak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam takie małe pytanie do tutejszego grona astro i fotografów. Mianowicie moi koledzy, zapaleni fotografowie, postanowili założyć własny interes i zabawić się w ręczne i automatyczne wywoływanie filmów czarno białych jak i kolorowych. Jako że obaj pracowali w paru różnych laboratoriach fotograficznych i są zawiedzeni jakością jaką prezentowały (nie ważna jest jakość, ważna jest masówka, wciskanie kity a nóż się nie zorientuje klient), dlatego postanowili oferować maksymalną jakość. Ich głównym klientem będą co prawda studenci kierunków ASP i inni miłośnicy tego typu fotografii, lecz czy wśród naszej braci astronomicznej nie ma zapotrzebowania na takiego typu usługi?

A jeżeli by było to czym musiał by się charakteryzować idealne laboratorium astro-fotograficzne?

 

P.S. Sam też bawiłem się astrofotografią, lecz nie mam zbyt dużego doświadczenia w tym zakresie ale z różnych tematów na forum można było wywnioskować że ciężko jest znaleźć odpowiednie laboratorium,

 

 

 

 

 

Edytowane przez Kurak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkim formatem, jakoscią druku i wiernym oddaniem tego co na poziomie obróbki udało się osiągnąć. Tak czy inaczej dla astrofotografa byłby to raczej zakład poligraficzny nie laboratorium IMHO

Tomku, pytanie było o wywołowanie błon, nie o ploternię :Boink:

Kurak, koledzy będą ograniczeni do nabliższych okolic swojego działania i niestety sutentów, może garstki fotografów. Niech się trzymają towarzystwa ze ZPAF i kręcą wokół rożnych "szkół fotografii".

To wąska działka. Ostatni kolorowy negatyw naświetliłem osiem lat temu, diapozytywów robię rolkę - dwie rocznie, bardziej dla zabawy niż potrzeby. A zabawa to droga w porównaniu z cyfrą, zwłaszcza, że potem dochodzi jeszcze skanowanie ... mam w swojej dziurze zaprzyjaźnioną maszynę wieszakową i raczej nie wyślę rolek pocztą, skaner do slajdów obok klawiatury ...