Skocz do zawartości

NGC2174


zbuffer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Pogoda w tym miesiącu koszmarna ale musiałem chociaż cokolwiek złapać bo przecież kupiłem nowy montaż. Focę z balkonu skierowanego na południe/wschód, z którego mam bardzo ograniczony widok jeśli chodzi o wysokość obiektów ale pewnie przez całą zimę będzie mi się ciężko ruszyć w pole i marznąć, jak tutaj mogę sobie sterować przez zdalny pulpit w ciepłym mieszkaniu.

 

Przedstawiam mgławicę dość rzadko fotografowaną, która jak dla mnie przypomina klasycznego ducha z kreskówek.

Materiału jest o wiele za mało ale nie wiem czy dam radę jeszcze coś dodać, a wypadałoby coś w tym miesiącu wrzucić ;)

Widać, że prowadzenie nie jest idealne, ale nie mam jeszcze doświadczenia w guiding'u i nie wiem jakie parametry ustawiać. Poza tym ustawienie na biegun jest dość zgrubne i na zasadzie wyniesienia sprzętu na balkon i włożenia nóżek statywu w fugę po tym jak raz ustawiłem metodą dryftu :D

Z tego co zauważyłem było to jednak najgorsze moje prowadzenie, bo na następnych zdjęciach gwiazdy mają dużo ładniejszy kształt.

 

Czasy: Ha 10x10 min (moje pierwsze 10 minutowe klatki!)

 

Pozdrawiam!

ngc2174.jpg

  • Lubię 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

Dopalił bym chętnie ale nie wiem czy jak zrobi się wreszcie pogoda to Orion będzie w takim miejscu, że będę tą mgławicę dobrze widział.

Z tym dobrym spisywaniem się to ja bym nie przesadzał. Zauważyłem, że ta kamera potrzebuje naprawdę dużo sygnału i obraz staje się gładki w moim przypadku (apertura 70 mm) dopiero przy kilkudziesięciu klatkach - tak 30-50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbuffer, ja do mojej M42 paliłem klatki po 15 minut na f/4.5 i myśle że dla Atika 314E to jednak minimum, tyle że ja mam Ha 12nm, więc Ty musisz potestować ze swoim zestawem własne ustawienia :)

Co do ustawień guidingu, to pamiętaj, żeby zawsze zaczynać od jak najmniejszej agresywności. Czym mniej tym lepiej :)