Skocz do zawartości

Jakie macie hobby/zainteresowania oprócz astro?


Rekomendowane odpowiedzi

Powstaje nowy kawałek makiety po stronie obserwatorium. Na razie zakończył się proces górotwórczy, jest wysypana żwirkiem pólka skalna dla kościoła i podciągnięte zasilanie do kościółka.n

Jest też gotowy mostek nad torami prowadzący do przystanku kolejowego, heliportu i schroniska. Zieleń niedługo wyrośie, także barierki wokół półki skalnej i mostka.

 

a.jpg

Edytowane przez Gość na chwilę
  • Lubię 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacne zajęcie..sam kiedyś wyremontowałem od zera Polskiego Fiata 508 Junior z 1936 roku. Niestety musiałem sprzedać z powodu braku miejsca bezpiecznego garażowania na trzecie auto, mieszkałem wtedy w bloku.

Edytowane przez Gość na chwilę
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 14.01.2024 o 22:03, WujoWojtas napisał(a):

A ja sobie działam z silnikiem małej jawki :)

 

Wgl gdyby ktoś wiedział o jakimś "stodolaku" typu jawa, komar, to chętnie kupię :)

20240113_205326.jpg

IMG_20240111_191325_051.jpg

@WujoWojtas, aleś mi przypomniał daaawne czasy! :) Oneeegdaj zbudowaliśmy wspólnie z moim bratem śp. Mirosławem (pomysłodawcą konstrukcji) motorynkę, gdzie TENŻE silnik 50cc (Jawa 223) od małej jawki wyśmienicie spełniał swoją rolę.

 

     W motorynce wykorzystaliśmy koła lotnicze (co stanowiło największy problem z ich zdobyciem) i dostępne na rynku części od motocykli WSK i motorowerów, odpowiednio dostosowane do nowej konstrukcji. Głównym założeniem było wykorzystanie gotowych elementów i osiągnięcie wyglądu małego motocykla i to się chyba powiodła! Co ciekawe udało nam się w owych czasach  zarejestrować malucha jako motorower SAM, chyba tylko ze względu na to, że trafiliśmy na wyjątkowo spolegliwego rzeczoznawcę, prawdziwego pasjonata amatorskich konstrukcji, który pomógł nam przebrnąć przez biurokrację. Teraz byłoby to raczej niemożliwe, bo obecnie proces homologacji pojazdu własnej konstrukcji, to droga przez mękę i niemałe pieniądze, tak, że staje się to właściwie mało prawdopodobne do realizacji i nieopłacalne, szczególnie dla jednej sztuki tak prostego pojazdu, jakim jest motorynka!  Nasza motorynka wspaniale śmigała (niewiele wolniej od małej jawki) i długo nam służyła, wzbudzając na ulicach prawdziwą sensację, gdzie tylko się pojawiła. Dodam, że zbudowaliśmy ją dla siebie po to żeby na niej, rzecz jasna: jeździć i jak się okazało później, również: szpanować :D (nie mieliśmy pojęcia, że będzie wywoływać takie zainteresowanie postronnych obserwatorów). Nie budowaliśmy jej na jakiś tam konkurs, więc nie było wtedy żadnej publikacji nt. i niewiele osób o tym wiedziało/wie do tej pory (wówczas nie było internetu). Tak sobie teraz myślę, patrząc z perspektywy minionych lat :icon_rolleyes: , że gdyby była w owym czasie produkowana seryjnie, to kto wie, czy nie osiągnęłaby większego sukcesu, niż mało atrakcyjne z wyglądu (jak na mój gust: paskudne) motorynki Rometu, które wtedy zaczynały dopiero pojawiać się nielicznie na ulicach!

 

    Niżej foty z zamierzchłych czasów, pierwsza z małą jawką: typ 23P Mustang (historia małej jawki) z silnikiem Jawa 223, wspomnianą wyżej przez @WujoWojtas, która wg mnie była jedną z lepszych, ciekawszych i niezwykle wytrzymałych konstrukcji motorowerów w RWPG (przypominała mały motocykl) i dwie kolejne fotki z motorynką "SAM"  (drugoplanowo: moja skromna osoba z lat młodzieńczych ;) - miło popatrzeć po laaatach na jeszcze gładką gębę i bujne włosy na głowie :D ).

 

 

post-18069-0-42518600-1485645937_thumb.jpg

 

post-18069-0-12921300-1485647533.jpg

 

post-18069-0-09335000-1485647552_thumb.jpg

Nie wrzucałem fotek (skany ze zdjęć analogowych), ale dałem linki do publikacji, jaką zamieściłem parę lat temu na forum pfmrc.

 

 

Pozdrawiam,

Jurek.

Edytowane przez suchyy
  • Lubię 4
  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeszcze ciekawostka z lat dziewięćdziesiątych poprzedniego stulecia - samochód Polski Fiat 508 Junior z 1936 roku. Wyremontowałem go do stanu bez tapicerki, silnik i układ jezdny, hamulce - po kapitalnym remoncie. Oryginalne części kupowałem m.innymi od pana Tadeusza Tabędzkiego z Grodziska Mazowieckiego. Niedawno głośna byłą sprawa jego kolekcji niszczejącej i rozkradzionej po śmierci właściciela. Niestety w związku z powiększeniem rodziny i przeprowadzką do bloku bez garażu musiałem w 1985 roku sprzedać ten samochód innemu kolekcjonerowi. Jeździ do dziś na pokazach antyków :)

photo(3).jpg.90c0a93ee758129d8dd6bd447e154d8f.jpg

photo(1)Copy(4).jpg.ced4a967d94c55286ee4998bd2c35134.jpg

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Gość na chwilę napisał(a):

No to jeszcze ciekawostka z lat dziewięćdziesiątych poprzedniego stulecia - samochód Polski Fiat 508 Junior z 1936 roku.

To był „Junak”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.