Jump to content

Filtr LP do mono kamery


Patryk Sokol
 Share

Recommended Posts

Hej

 

 

Więc sprawa wygląda tak, że w końcu dorobiłem się setupu mono z filtrami.

Póki co jedynie mam filtry LRGB, SHO muszą chwilkę poczekać.

 

I ogólnie wszystko mi się podoba i pracuje się z tym wielokrotnie lepiej niż DSLRem, ale przy moim, balkonowym niebie w 30s mam już histogram około połowy.

Na DSLRze minuta naświetlania była jeszcze jak najbardziej OK (histogram koło 1/4).

I teraz tak - przy DSLR używałem filtra SVBony Moon, co powodowało, że aż takie syfu mi LP nie robiło.

 

I teraz pojawia się pytanie - co się robi przy mono?

Oczywistą opcją jest NB, ale to jeszcze nie teraz (nie to, żebym się bał, czy coś po prostu drogo na raz :D ), no i mało to pomoże na galaktyki.

 

Rozważałem póki co dwie opcje:
1. Wrzucenie filtra SVBony przed korektor pola (mam wersję 2", więc winiety żadnej nie zrobi)

2. Zastąpienie filtra L filtrem Skyglow. Tyle, zen ie widziałem jeszcze filtra SkyGlow w formacie 36m...

 

No i pytanie do Was - macie jakieś doświadczenia?

Bo 30s suby to cierpienie przy obróbce (chyba, że zimą, fajnie wtedy PC grzeje pokój).

Edited by Patryk Sokol
Link to comment
Share on other sites

No, filtr LP wstawiony przed koło filtrowe i w efekcie wszystkie klatki z LRGB będą robione z odjętym tym co filtr LP filtruje.

Ale chciałbym wiedzieć czy ktoś testował - wiesz w naszym kraju każda noc to na wagę złota, nie chcę zmarnować :D

Link to comment
Share on other sites

Chyba to bez sensu. SVB Moon głównie wycina okolice światła żółtego, które i tak jest częściowo już wycinane przez RGB. Ewentualnie dodatkowo odfiltrować samo L, ale tutaj już lepszy byłby L-Pro. Zastrzegam, że tak sobie gdybam, bo doświadczenia tu nie mam.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 56 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.