Skocz do zawartości

Reklamacja daystar quark w teleskop-express.de


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 17.06.2023 o 00:45, lkosz napisał(a):

Ostatnio stanęło na tym, że nie odpisali. No więc 11 maja napisałem maila z prośbą o rozpoczęcie procesu zwrotu pieniędzy. 12 maja odpowiedź:

 

 

Zgodziłem się, spróbujmy ostatni raz (zwłaszcza że do poprzedniej przesyłki zapomniałem włożyć dodatków które były z quarkiem i nie opłacało się tego osobno odsyłać), po czym kolejna odpowiedź tego samego dnia (!) co się wcześniej nie zdarzało:

 

 

i rzeczywiście 12 maja nadali, 16 przyszło do mnie. Tym razem quark był w pełni działający. W wizualu ładne, czyste pole, zero artefaktów na zdjęciach, prążki Newtona skasowały się tilterem do zera, bez niejednorodności w jasności tarczy, gałka strojenia termicznego dawała zauważalne różnice. No nareszcie wszystko działało...

 

Testy przy zachmurzeniu więc dookoła jest trochę podświetlone, ale nie widać już tych refleksów z żadnej strony, ani odbić... Przy każdym zdjęciu surowy 16-bit tiff, można sobie sprawdzić. ED72 + ASI432

 

1b.thumb.jpg.074c708225b639dfbc825252f1db02ab.jpg  1a.thumb.jpg.be2c81ee2a566c1d52557ce44f9949f7.jpg    1c.tiff 2.01 MB · 0 pobrań

 

2b.thumb.jpg.8478a51fe509fd9259130cf72f4ed8eb.jpg  2a.thumb.jpg.e19b74fad40657fa83611009036874ea.jpg  2c.tiff 2.08 MB · 0 pobrań

 

3b.thumb.jpg.c0bebd44ddc22dcdbbe8ea16533ce51f.jpg  3a.thumb.jpg.157bafdb64a7dffe5363e80a54e7188c.jpg   3c.tiff 1.82 MB · 0 pobrań

 

4b.thumb.jpg.aed712bdbd7cca7e8af3b2ab07b218fb.jpg  4a.thumb.jpg.a5d15d2e96e0868a4f5c04f12d7886c3.jpg  4c.tiff 1.81 MB · 0 pobrań

 

 

I na koniec zdjęcie przy dobrych warunkach, wyostrzone, quark wyregulowany. Klatka surowa, nieobrabiana i nieostrzona komputerowo. Moim zdaniem bardzo przyzwoicie.

 

5b.thumb.jpg.976bbfb3a003a04f7819bf079beaad84.jpg  5c.tiff 2.18 MB · 0 pobrań

 

 

Podsumowując całą tę przygodę... Trwało to od 10 listopada do 16 maja. Pół roku. Przez cały ten okres musiałem się dopraszać o informacje i za każdym razem byłem karmiony ogólnikami na odwal się, ciągłe wymówki, ciągle na coś czekali, w ogóle sami mnie nie informowali o przebiegu sprawy ani opóźnieniach, a pierwsze przeprosiny padły dopiero w maju. Obsługa klienta leży, co jest skandalem przy tak drogim sprzęcie. Dopiero jak zmienił się konsultant z Ricardo i ja się trochę wkurwiłem, sprawy nabrały tempa i ktoś poczuł się choć trochę odpowiedzialny za sytuację. Bo piszemy tutaj o sklepie, który - jak ktoś wcześniej zauważył -  ma czytelnie napisaną obietnicę, że testują quarki przed wysłaniem. I był to decydujący czynnik przy zakupie. Jest to kłamstwo. Niesprawnego quarka dostałem dwukrotnie.

 

 

Oczywiście odradzam zakupy w tym sklepie, ja również tam więcej nic nie kupię. Natomiast na przyszłość jakby ktoś składał reklamację w Niemczech - czytelnie pisać, że robi się to na podstawie europejskich przepisów o rękojmi (legal warranty) oraz czytelnie zaznaczyć termin do kiedy mają czas i kiedy zażądacie zwrotu pieniędzy. Seryjnie produkowane przedmioty, jak quarki, spokojnie powinny być wymieniane w miesiąc i myślę, że jest to sensowny termin. Jak będą coś przebąkiwać o producencie na którego czekają - nie pieprzyć się, tylko pisać, że was to nie interesuje, a producent nie jest tu dla was żadną stroną w tej procedurze. W Polsce jest podobna liczba dni na ustosunkowanie się sprzedawcy - 21 roboczych daje miesiąc. Niemieckie prawo niestety nie jest w tej sprawie precyzyjne, jest mowa o "bez zbędnej zwłoki", a że Niemcy na wszystko mają czas, to tak to potem wygląda. Więc przesadnie wysilać się nie będą, zwłaszcza wobec klientów z zagranicy, którzy mają ograniczone możliwości dobrania się im do dupy przez tamtejszy urząd ochrony konsumentów. Naprawdę, nie nadużywajcie własnej wyrozumiałości tak jak ja - jeśli mają chmury, to niech sobie postawią laserowy tester do quarków, albo odsyłają je do producenta drogą lotniczą. Bo inaczej te chmury będą mieć pół roku longiem, jak w moim przypadku, albo covid (też jedna z wymówek), albo maila będą wysyłać 2 tygodnie do producenta, albo ch... wie co jeszcze.

Cieszę się, że wreszcie dobrnąłeś do szczęśliwego finału. Szkoda tylko, że po takich "przebojach". Osobiście w TS kupowałem jakiś czas temu refraktor, wszystko było, tejeskopu, test i certyfikat optyki przyslali. Wszystko ok i w terminie. Po Twoich przejściach poważnie zastanawiam się kolejnym zakupem. Pisałeś o Ricardo, to ten drugi, bardziej kompetentny to kto, Wolfi, o którym Ci pisałem jakiś czas temu?

 

 

Kris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.