Skocz do zawartości

Reklamacja daystar quark w teleskop-express.de


lkosz

Rekomendowane odpowiedzi

jest i kolejna odpowiedź...

Cytat

we already started to take care for trying to give you a new unit. We asked info to Daystar about your return,I think in 2-3 days they will answer us, so we can hopefully go on with a replacement. I see that you placed an order for a new unit, we will check it next week after the feedback from daystar,

już nawet nie pytam dlaczego ten mail nie poszedł w połowie lutego, tylko dopiero teraz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Robson_g napisał(a):

Hmm... wesoło mi ?

poważnie wyrzucasz do jednego worka te dwa rodzaje produkcji dystrybucji?

A co kupującego obchodzi rodzaj dystrybucji czy inne rzeczy?
Zapłacił jak miał zapłacić? Zapłacił. Dostał sprawny sprzęt? Nie dostał. Sprzedawca się ze swojej części umowy nie wywiązał, więc ma wymienić bez łaski i jeszcze powinien przeprosić za kłopot - i potem niech sobie to sam wyjaśnia z producentem. I piszę to jako gość, który żyje ze sprzedaży detalicznej konsumentom - ja tak swoich klientów traktuję i tego samego oczekuję od innych sprzedawców w stosunku do mnie, bo tego wymaga elementarna przyzwoitość (nie mówiąc już o tym, że prawo też).

  • Lubię 8
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Krzysztof z Bagien napisał(a):

A co kupującego obchodzi rodzaj dystrybucji czy inne rzeczy?
Zapłacił jak miał zapłacić? Zapłacił. Dostał sprawny sprzęt? Nie dostał. Sprzedawca się ze swojej części umowy nie wywiązał, więc ma wymienić bez łaski i jeszcze powinien przeprosić za kłopot - i potem niech sobie to sam wyjaśnia z producentem. I piszę to jako gość, który żyje ze sprzedaży detalicznej konsumentom - ja tak swoich klientów traktuję i tego samego oczekuję od innych sprzedawców w stosunku do mnie, bo tego wymaga elementarna przyzwoitość (nie mówiąc już o tym, że prawo też).

Amen.

  • Lubię 3
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj doświedczenia z TS shop w związku z Newtonem ONTC

 

My experience buying an imaging Newtonian from Teleskop Service of Germany - Experienced Deep Sky Imaging - Cloudy Nights

 

Reputacja niemieckich firm (TS shop, Baader) schodzi na psy.  Wygląda na to że niemieckie firmy zaadaptowały anglosaski model pogoni za maksymalnym zyskiem co kwartał.  Nie wiem jak w innych sektorach ale nie zdziwiłbym sie jeżeli podobnie.

Edytowane przez licho52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Krzysztof z Bagien napisał(a):

A co kupującego obchodzi rodzaj dystrybucji czy inne rzeczy?
Zapłacił jak miał zapłacić? Zapłacił. Dostał sprawny sprzęt? Nie dostał. Sprzedawca się ze swojej części umowy nie wywiązał, więc ma wymienić bez łaski i jeszcze powinien przeprosić za kłopot - i potem niech sobie to sam wyjaśnia z producentem. I piszę to jako gość, który żyje ze sprzedaży detalicznej konsumentom - ja tak swoich klientów traktuję i tego samego oczekuję od innych sprzedawców w stosunku do mnie, bo tego wymaga elementarna przyzwoitość (nie mówiąc już o tym, że prawo też).

dzięki, mi się tego już nie chce tłumaczyć :) trzeba w tym wszystkim pamiętać o dodatkowej obietnicy sklepu, że te quarki testuje.

 

Komunikacja z TS jest bardzo nieprofesjonalna i bardzo słaba, ale to podsumuję na koniec. Powodów czemu to tak wygląda mogę się tylko domyślać...

Edytowane przez lkosz
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, dobrychemik napisał(a):

 

Samochody są jeszcze droższe. Byłbyś taki tolerancyjny, gdyby Ci diler samochodowy zatrzymał auto na kilka miesięcy, bo analizuje przyczyny niesprawnego silnika.

słuszna uwaga. Jeśli auto ulegnie awarii bez problemu wymieniają na nowe :movingtongue:

 

pozdrawiam

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oczywiście troszkę ironizuje, bo i nie mamy do czynienia z jakąś tragedią.

Nie uważacie, że sami dajemy przyzwolenie, na tego typu zachowania sklepów astronomicznych?

A jeśli tak, to jak uważacie, dlaczego??

Edytowane przez Robson_g
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Robson_g napisał(a):

nie mamy do czynienia z jakąś tragedią.

 

To już autor sam decyduje, co jest dla niego tragedią. Abstrahując od tego, że niedotrzymywanie słowa nie musi być
"tragedią" żeby było niewłaściwe i karygodne. To, co piszesz przypomina pocieszanie dziecka, które wywróciło się na rowerze tekstem w stylu "nie masz co płakać - przecież mogłeś zginać, a to tylko siniak". Spoiler alert: dziecko dalej będzie płakać.

 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Robson_g widzę że nie dotarło, więc rozwinę myśl: twoje wypowiedzi odbieram jako protekcjonalne i udupiające - NIE ŻYCZĘ SOBIE więcej tego tu widzieć. Tych mądrości z miętowych cukierków oraz tłumaczenia mi co mam myśleć na jakiś temat w szczególności.

  • Lubię 2
  • Kocham 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, lkosz napisał(a):

@Robson_g widzę że nie dotarło, więc rozwinę myśl: twoje wypowiedzi odbieram jako protekcjonalne i udupiające - NIE ŻYCZĘ SOBIE więcej tego tu widzieć. Tych mądrości z miętowych cukierków oraz tłumaczenia mi co mam myśleć na jakiś temat w szczególności.

Nie przejmuje się. Rozumiem ciebie wyjątkowo dobrze, bo przerabiałem to zarówno jako klient (jak już wspominałem, ponad 2 lata walki o teleskop wart 70K - w sumie, podobna historia do tej z CN), jak i od strony dystrybutora (wtedy olewał mnie też producent, a ja nieświadomie opowiadałem klientowi coś, co okazało się kłamstwem). Generalnie to jest dramat - stracony czas, zszarpane nerwy, a wręcz zabicie pasji (u mnie skończyło się długą przerwą od astrofotografii). Za to powinno być ogromne odszkodowanie :D Tak, czy siak - powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

your DSZ4C was back yesterday afternoon and we immediately shipped it out to you. please note the order open for a new DSZ4C in our webshop is deleted now.

i rzeczywiście, wczoraj została nadana przesyłka. Dziwne, ale cóż... pozostaje czekać na dostawę (zarezerwowana przeze mnie sztuka nie wróciła do sprzedaży póki co)

Edytowane przez lkosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2023 o 18:03, lkosz napisał(a):

już nawet nie pytam dlaczego ten mail nie poszedł w połowie lutego, tylko dopiero teraz...

 

Miałem więc trochę więcej szczęścia do TS. Mój kupiony u nich newton UNC1000/f5 został poskładany całkiem poprawnie. Pamiętam jednak, że gdy pytałem via e-mail o różne rzeczy, z komunikacją już nie było tak fajnie.

Po doświadczeniach z Astroshop doszedłem do wniosku, że TS w porównaniu do Astroshop to prawie profesjonalizm. ;) Ale widać coś się popsuło.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj kurier przyniósł przesyłkę i efekt jak na zdjęciach... Trochę mi ręce opadły... Chociaż jest poprawa, bo przynajmniej teraz udało się skasować pierścienie Newtona tilterem.

 

1.thumb.jpg.db2b647cb2f4d5c9c63c4ff86d9a256f.jpg2.thumb.jpg.338813541f2cb555946ef673e3c60e76.jpg3.thumb.jpg.5d9ffb71eaab99f991ee9ee28a9e5d00.jpg

Edytowane przez lkosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pawlik napisał(a):

a jak to wygląda w wizualu? są jakieś refleksy? używasz UV/IR Cut w kątówce jako ERF? może tam powstają jakieś odbicia. 

Nie używam quarka w wizualu. Nie mam filtra uv/ir cut przed quarkiem, 72mm refraktor, producent zaleca filtr od 80mm. Kątówki też nie używam - na prosto wstawione

 

2 godziny temu, Charon_X napisał(a):

Pierścienie Newtona to wina kamerki. Takie odbicie mam przy module CaK - widać na dłuższych czasach gdy łapię protuberancje (znacznie słabsze niż w h-alpha). 

pierścienie Newtona skorygowałem tilterem, to na zdjęciach to odbicia. Niestety niekorygowalne tilterem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz tak sobie myślę, że chyba źle to zinterpretowałem - problem jest z quarkiem. Obróciłem filtr razem z kamerą o 180 stopni i odbicia się nie obróciły. Gdyby to był problem z teleskopem - odbicia też by się obróciły. A się nie obróciły. Nieruchomo względem siebie były tu filtr i kamera.

Jeszcze raz to muszę przetestować...

Edytowane przez lkosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, lkosz napisał(a):

@Pawlik masz też podobne odbicia w swoim quarku?

W moim niczego takiego nie zauważyłem, ale ja używam swojego wyłącznie do wizuala. Sprawdź go jeszcze wizualnie, może rzeczywiście przyczyna leży pomiędzy filtrem i kamerą. Warto też byłoby sprawdzić z innym teleskopem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.