Jump to content

kubaman

Społeczność Astropolis
  • Content Count

    863
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

kubaman last won the day on June 15

kubaman had the most liked content!

Community Reputation

1,156 Excellent

About kubaman

  • Rank
    Wega
  • Birthday 09/26/1976

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Maciejowice
  • Sprzęt astronomiczny
    Avalon Linear, Canon EF 600 F4 IS L, ASI 1600 MM-C PRO, GSO 10" F4, Canon 5d2, Canon 1d4

Kontakt

  • Facebook / Messenger
    https://web.facebook.com/jakub.szyma

Recent Profile Visitors

4,084 profile views
  1. Paramount ME nie uciągnie skali 1,3 pix/arcsec ??? Chyba, że tu raczej waga decyduje, ale to już zasadniczo wymaga zmiany monta
  2. Duser, dziękuję Korektor jest wbudowany zamiast lustra wtórnego. Ma określoną odległość 72.8 +- 1mm od gwintu do sensora. I chyba właśnie to +- tu trochę miesza, inaczej wkręcam ASi 178 a inaczej 1600. Gwiazdki nie są pojechane, tylko zdeformowane, to samo jest na czasach rzędu 1 sek. Dzisiaj zdjąłem jeszcze jedną podkładkę dystansową 0,5 mm, czyli ślizgam się w dolnej granicy specyfikacji i jest znacznie lepiej, choć widać wyraźnie, że sensor leci w jedną stronę. Wypada pomęczyć ten tilter, ale to strasznie toporne urządzenie jest.
  3. Cześć, jeśli to jeszcze ktoś czyta kontynuuję eksplorację tego obszaru za pomocą RASA i kamerki ASI1600. Przedstawiam efekt nieco ponad 6 godzin naświetlania, niestety w warunkach białych nocy i mocno już świecącego księżyca. Jest to cześć projektu pod HSO (czy może raczej bikolor?) ale nie wiem czy w obecnych warunkach dam radę złapać tlen. Próbowałem wczoraj użyć tiltera, ale to nie ma sensu, nie potrafię tego ogarnąć, efekty są wyłącznie gorsze. Chyba mam jednak jakieś dwa efekty nakładające się, ale kolimację sprawdzałem ponownie i jest bardzo przyzwoicie. Zakładam ewentualne nałożenie się odległości od korektora i krzywej matrycy. Cała obróbka w Pixie tylko lekkie wyostrzanie i resize w PSie. RASA 11 + ASI 1600MMC + iOptron 120EC bez prowadzenia 127x 180s Ha zmniejszone do 60%
  4. Cześć usiłuję ustalić plan działania w kwestii nieosiowości mojej ASI 1600 z teleskopem RASA 11". Zakładam,że jest to wina matrycy, ponieważ z kamerką ASI 178MMC nie mam tego problemu. Jednak ASI 1600 ma dużo większą matrycę i być może kolimacja jaką zrobiłam na ASI 178 nie wystarcza dla większego pola obejmowanego przez ASI1600. Mam na początek kupiony tilter ale problem polega na tym, że nie mogę go zakręcić, bo śruby wchodzą w kolizję albo z kamerą (nie da się go wkręcić na płasko, śruby wystają od dołu przy całkowitym skręceniu tiltera, czyli przy pozycji wyjściowej do korekty) albo z szufladą filtrową. Dlatego kombinuję, czy jest może ktoś z Krakowa lub okolic, kto ma kamerę o dużej przekątnej, kto byłby skłonny pofatygować się do mnie w nocy na krótki próby? To by jednoznacznie określiło, czy to problem ASI1600 czy kolimacji RASA. Mam Canona Full Frame (5D2) ale ma dużo większy piksel oraz nie wiem, czy wystające poza obrys gwintu fragmenty aparatu nie zniekształcą badanego pod kątem kolimacji obrazu.
  5. Cześć sypnęło Łabędziem, to i ja zrobiłem coś w końcu z tego obszaru - pierwsze w życiu podejście do tematu. 3 minutowe suby w Ha, łącznie 3 godziny. RASA 11" + ASI 1600MMC CEM120EC bez prowadzenia ale z ditheringiem w SGP Resize do 65% oryginalny kadr. Niestety dwa przykre mankamenty - nieosiowość, ja uważam, że od matrycy w ASI trochę popaprała gwiazdy oraz coś przedziwnego przy krawędzi obrazu, jakby wyrównanie subów zaszwankowało (ale dwa razy robiłem i efekt ten sam).
  6. Kolega, który ma kalibrator pewnie mógłby powiedzieć najwięcej. Kalibracja monitora nie polega na przypisywaniu profili kolorystycznych pod konkretne zastosowanie, tylko na tym, żeby fizycznie dostępny zakres kolorów generowany przez ekran zmapować w którejś z przestrzeni kolorystycznych, najlepiej jak największej np. Adobe RGB czy wide gamut. Punktem problematycznym może być temperatura bieli dla której decydujemy się kalibrację wykonać i to można by uznać za pewnego rodzaju profilowanie podle indywidualnych upodobań. Większość monitorów posiada słabe odwzorowanie kolorów zbliżone do sRGB, które stanowi jakąś 1/3 zdefiniowanej przestrzeni barw cyfrowych. Najistotniejsze jest to czy dany monitor zezwala na dostęp do tablicy LUT, która opisuje w jaki sposób elektronika monitora ma generować kolory na ekranie. Prawdziwa kalibracja zmienia fizyczne ustawienia tablicy LUT czyli hardware'owo modyfikuje generację barw (z poziomu oprogramowania wewnętrznego elektroniki). Jeśli monitor nie daje dostępu do jego LUTa, to kalibracja polega na softwareowym przypisaniu profilu kolorystycznego, który remapuje przestrzeń barw. Jest to oczywiście rozwiązanie połowiczne. Dodawań nie trzeba, że monitory dające dostęp do zapisywania LUT są drogie lub bardzo drogie. Chciałbym jeszcze dodać, że wielu kolegów na forum widzi często rzeczy siedzące głęboko na poziomie pojedynczych bitów od całkowitej czerni w tle astro fotografii. Zazwyczaj przy standardowych monitorach o słabych zakresach tonalnych jest to świadectwem zbytniego rozjaśnienia monitora, a jasność również jest częścią kalibracji, ponieważ definiuje wyświetlanie czerni.
  7. nie chcę otwierać tego worka, ale kusi stare zdjęcie, ma już ponad 10 lat
  8. podoba mi się to zdjęcie, widziałem na FB Szkoda tylko, że ten zestaw nie daje więcej szczegółów, ja uwielbiam powiększać i badać detale super wynik jak na półtorej godziny
  9. Maciek, miłego wypoczynku. Piję Twoje zdrowie, póki mi chmury nie spieprzą wieczoru
  10. Panowie, dzięki za odzew RASA 11" ma pole skorygowane 40mm a całkowite 70mm, więc to nie to lustro kompletnie tez nie ma tu nic do rzeczy Wiem, ze F2.2 jest bardzo wymagające, ale z jeszcze mniejszym pikselem z ASI178 - 2.4um nie mam tego problemu wcale. To kamerka ma ewidentnie walniętą matrycę. Kupiłem sobie do tego tiltera, ale mam problem - śrubki tiltera wystają poza niego przy pełnym skręceniu i mi się to po prostu nie mieści bo śruby włażą w kamerkę. Idiotyczne. Na razie zostawiłem, odjąłem tylko jeden dystanser 0,5mm i jest lepiej, ale nie idealnie. Ciągle myślę o innej kamerce, chciałbym 16200 bo sam Celestron rekomenduje tylko że FLI...
  11. Zaczynam myśleć nad teleskopem w Hiszpanii. Od pół roku jest taka du..a że chce się płakać.

    1. Show previous comments  1 more
    2. McGoris

      McGoris

      Co ty chcesz. Maj był taki piękny, bezchmurny hahaha :D. Masakra. Nie obserwowałem nieba od marca. Ale i tak nie narzekajcie, bo u mnie 14 maja spadł śnieg. ;/ Dopiero teraz się zrobiło przyjemnie (oczywiście jak Łysy coraz większy)

    3. Tayson

      Tayson

      kopula z ogródka idzie na sprzedaz? :)

       

    4. kubaman

      kubaman

      nie :)

       

  12. Cześć po długim czasie (pogoda jest dramatyczna) zmieniłem kamerkę podpiętą do RASA z ASI178 na ASI1600. Załączam tu stack 3 klatek po 2 minutki, czyli 6 minut i pytam, czy to co dzieje się z gwiazdami na dole kadru świadczy o braku splanowania matrycy? Mam tilter, ale zanim się za niego wezmę chce zapytać czy to na pewno to. Zdjęcie bez resize.
  13. a jak ma konkurencja? Stellarvue ma obsługę focuserów w automacie? Ktoś wie jak to w praktyce wygląda?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.