Skocz do zawartości

zbignieww

Społeczność Astropolis
  • Zawartość

    900
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

561 Excellent

O zbignieww

  • Tytuł
    zbignieww
  • Urodziny 08.04.1942

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Ostrava
  • Sprzęt astronomiczny
    TS 102/714, Lacerta 72/432, CG5GT, Star Adwenturer, AZ4, bino MaxBright, Videbino 2,3x40, Canon 450mod, Sony Nex 5N

Ostatnie wizyty

4302 wyświetleń profilu
  1. zbignieww

    Fotografia z niebem w tle

    ...loki_p , please, podaj parametry tej i poprzedniej fotki ! Moze to gdzies juz wczesniej pisales, ale ... podaj Acha, jeszcze zapytanie/prosba : na tej stronie dalem swoja fotke DM, sprawdzilem ze jest zlozona czeskim kolega z kilku fotek + kilka darkow. Ale ja mam tych 15 sekundowych fotek 20, darkow 10. Czy mozna przyjac, ze jakosc z troche wiekszej ilosci bedzie zauwazalnie lepsza ? Jesli tak - czy podjal bys sie cos zmajstrowac ? NIE NALEGAM, NIESMIALO PYTAM !
  2. zbignieww

    Zasilanie montażu i kamery z samochodu

    ...zdąrzy ... zdąży ... !
  3. zbignieww

    Lornetka Celestron SkyMaster

    Znalazłeś właściwie jedną z najtańszych , tzw. budżetową. Jeśli trafisz na dobry egzemplarz - to i owszem , za małe pieniądze relatywnie dużo muzyki. Ale to trzeba byłoby osobiście pofatygować się do astro-sklepu i sprawdzić, wybrać . Z kolei - by sprawdzić , trzeba się na tym znać : kolimacja, dobra mechanika... Ryzyko, że kurier czy urząd pocztowy dostarczą Ci ją jednak w stanie niespełniającym podstawowych wymagań - jest dość duże. Twój wybór, ale czesto sprawdza się powiedzenie , że nie jestem aż tak bogaty, by kupować coś tanio ... znasz to ! Albo : zamiast allegro - aledrogo Tak na marginesie : Celestron swego czasu wypuścił nowszą wersję Sky Mastera 15x70 . Niesie nazwę Sky Master PRO. kosztuje jednak ok. 800.- zł - jeśli dobrze pamiętam i ma go Delta Optical . To już jest inna bajka w porównaniu do klasycznego SM . Tak pod względem mechaniki, jaki i oczywiście optyki. M.in. , dla porównania , SM ma średnicę czynną 62-63 mm , SM PRO - 68 mm. to jest znacząca różnica w zasięgu, możesz sobie przeliczyć powierzchnie. Recenzję tej lornetki SM PRO dał niedawno na Astronocach nasz szanowny i kompetentny w tych sprawach kolega o nicku polaris . Warto przeczytać : http://www.astronoce.pl/recenzje.php?id=126 Powodzenia w wyborze !
  4. zbignieww

    Fotografia z niebem w tle

    Wspomnienie z lata 2016... gdyby nie ta cholerna lampa z remizy strażackiej , byłoby - jak na mnie, absolutnego żółtodzioba w astrofoto - całkiem nieźle..., jak sądzicie ? No i już nie pamiętam, czy to jest jedna klatka 15 sekundowa, czy też kilka złożonych w jedną . Jeśli składak - to zrobił mi to czeski kolega, bo ja jestem stołowa noga
  5. Pstryknąłem dzień później, 18 sierpnia jedną klatkę, nawet nie zdając sobie sprawy o libracji ...
  6. zbignieww

    Perseidy 2018

    Noooo, one chyba byly i nadal beda od czasu do czasu smigac - jeno mysmy wskoczyli w " niebyt " - czyli zasluzone spanie. Ja ok. 3 nad ranem
  7. zbignieww

    Perseidy 2018

    Takie misz - masz.... Wyjechałem parę kilometrów poza Ostrawę, uzbrojony w lornetkę i SONY NEX 5N na statywie. Nie robiłem sobie wielkich nadziei, ale kilkanaście perseidów widziałem - niektóre dość jasne . Oprócz nich kilka innych, zabłąkanych . Zacząłem od Marsa, potem zwiastun zimy - Plejady i Hiady no i 2 perseidy. Ten drugi, jasny i krótki - to jakby miłe pożegnanie. Było już ok. 2:00 , jeszcze przed odjazdem po raz ostatni chciałem pstryknąć Plejady - no i akurat meteor zmieścił się w krótkim przedziale czasowym 3,5 sek ! Miałem fart ! A po powrocie do domu pstryknąłem sobie jeszcze Hiady i wschodzący ORION . Byla już ok. 3:20 nad ranem
  8. Ostrosc w foto aparacie  tez podlega istotnym zmianom, nawet w stosunkowo krotkich przedzialch czasowych  - rozszerzanie/kurczenie sie soczewek pod wplywem  zmian temperatury ?  Jak sobie z tym radzicie ?  Co jakis czas korekta ?  Otulanie obiektywu ? Inne,  pomijam chlodzenie...

    1. Maro21

      Maro21

      w krótkich ogniskowych pomijam ten problem

    2. Darek_B

      Darek_B

      przy dłużej trwających seriach sprawdzam zdjęcia i koryguję.

  9. zbignieww

    Całkowite zaćmienie Księżyca 27.07.2018r

    Szczęściarze...!
  10. Rozmyślanie przy goleniu...do kosmologów, filozofów, matematyków...

     

    Jakie prawdopodobieństwo musiało się spełnić, bysmy mogli podziwiać pełne zaćmienie Słońca albo za parę dni Księżyca ?  Czy wogóle tak postawione pytanie ma sens ?

     

    Idźmy dalej : egzoplaneta, księżyc ją obiegający i powodujący okresowe pełne zacmienie macierzystej gwiazdy, może też obrączkowe, może też częściowe ?

    1. Sebo_b

      Sebo_b

      Pełne zaćmienie księżyca to chyba prawdopodobieństwo 100%, bo księżyc z założenia jest sporo mniejszy od planety. Można by się zastanowić jeszcze nad wielkością, odległością/prędkością, stożkiem cienia, etc - ale intuicyjnie chyba bardzo duże prawdopodobieństwo.

       

      Drugi temat to jakie jest prawdopodobieństwo, że planeta w "habitable zone" ma księżyc, który ma podobną wielkość kątową (z powierzchni planety) jak ich macierzysta gwiazda.

       

      Prawdopodobieństwo planety w "habitable zone" jak i tego że układ ma pojedynczą gwiazdę można chyba spokojnie znaleźć. To trzeba by przemnożyć przez prawdopodobieństwo posiadania jednego księżyca o zadanej wielkości kątowej - nie mam pojęcia jak to wyliczyć.

       

      PS: Nasz księżyc na skutek pływów oddala się od ziemi. Więc za jakiś czas korona przy pełnym zaćmieniu słońca urośnie.

  11. zbignieww

    Kupię Kupię soczewki z niższej półki.

    Jak szybko napisalem, tak szybko wycofuje oferte. Podczas ogladania planet i Ksiezyca w poblizu bloku - spadl mi na beton i klapa. Do wykorzystania jedynie korpus, chromowana tulejka 1,25 " i zaslepki. Soczewki w srodku do pojemnika z odpadami
  12. zbignieww

    Kupię Kupię soczewki z niższej półki.

    Jako ze jesteś na dorobku, mogę Ci sprzedać za 50 % ceny dobry okular o ogniskowej 20 mm. Taki : https://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=22_318&products_id=2018&lunety=Okular GSO SV 20 mm 1 25 SuperView 70 stopni Stan bez zarzutu, wygląda jak nowy, obie zaślepki. Sprzedam, bo mam od pewnego czasu wyborny zoom Baadera, ktory ma też ogniskową 20 mm i wystarczające dla mnie pole własne. Więc byłoby to 70.- zł plus ulgowa opłata pocztowa z Czech ( bo tutaj mieszkam ) - 20.- zł. Należność posłał byś na konto szwagra w Polsce. PS.: w napisach na okularze drobna, nieistotna dla jakości różnica : okular brandowany jest Delta Optical / GSO - ale to są chwyty marketingowe obu firem. Nudzą się i wymyślają...
  13. zbignieww

    VIXENY HR - nowa jakość

    No i jeszcze wyniki mojego "testowania" Vixena HR 2,4 mm . Beda baaaaardzo zwiezle, krotkie : Oko, ktore pierwsze fotony przyjelo przed ponad 76 laty - niech sobie da spokój z jakimkolwiek testowaniem !. Chyba ze bylyby to zawody z innym, 76 letnim okiem A takie piekne struktury byly na terminatorze, od polnocy az do poludniowego cyplu - ale przy powerze 200 - 250 maksimum. HR 2,4mm dawal juz ok. 300x . A to juz i mizerna zrenica dla mojego oka i projekcja jakichs " farfocli" od niego. Okular powedrowal do Pragi
  14. zbignieww

    VIXENY HR - nowa jakość

    Roznice podobno jednak sa a porownanie HR z pentaxem, tele-vue i vixenem lv , opisane w I czesci z kontynuacja w drugiej - wykazalo wg Siriusa, powtarzam , wg Siriusa, ze lv jest wsrod nich...najslabszy On nie teoretyzowal, mial je do dyspozycji i porownywal a robi to raczej solidnie Ale mozna sie uprzec, ze roznice sa raczej w cenie i designu - i trudno to bedzie obalic. Sirius wspomina tam jeszcze, ze te HR maja pod muszla oczna gwint , o czym ani producent nie wspomina a On dowiedzial sie tez o tym z drugiej geby Widocznie firma cos szykuje do jakiejs tam projekcji, ale narazie sie nie chwali ( bo nie ma czym, gwintem ? )
  15. zbignieww

    2018. Letnia odyseja księżycowa

    Dzieki za uwagi ! W pelni zdaje sobie sprawe, ze czas obserwacji / focenia na terminatorze ma kapitalne znaczenie , sytuacja jest bardzo dynamiczna, zmienia sie z godziny na godzine . Juz nie pomne dokladnie, kiedy to obserwowalem : albo w czwartek 19-go, albo dzien pozniej ...skleroza... Bylo to ok. godz. 22. Bardziej prawdopodobny piatek, bo tak jakos sie mi wydaje, ze Ksiezyc juz byl po I kwadrze. " Testowalem" przy okazji w refraktorze TS 102/714 okularek Vixen HR 2,4 mm czy porownywalem obraz z tego okularku z ES 4,7 mm + barlow 2x, albo z Meade HD 60 , 6,5 mm + barlow 2x . Ale to inny watek na forum, dam tam wyniki mojego " testowania". Poszperam jeszcze w atlasie szanownego p. A. Ruckla ...
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.