Skocz do zawartości

zbignieww

Społeczność Astropolis
  • Zawartość

    810
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

506 Excellent

O zbignieww

  • Tytuł
    Wega
  • Urodziny 08.04.1942

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Ostrava
  • Zainteresowania
    jeszcze trochę narty, tenis, szachy i dobra książka :) Poprawka ( z biegiem lat, z biegiem dni ) : już nie narty, już nie tenis - niestety :(
  • Sprzęt astronomiczny
    Synta 10", APM 107mm/700mm na cg5gt albo AZ4, SM 15x70, nasadka bino MaxBright, Vixen Polarie, VIDEBINO 2,3x40, SONY NEX 5N, kamerka made by Aquarius

Ostatnie wizyty

2094 wyświetleń profilu
  1. Kto produkuje w Polsce a kto firmuje ? Pablito ?
  2. Mozesz awansem juz zmienic sobie podpis...  jutro godzina 0   :) 

  3. Termin: 21 dni i 5 godzin

    • NA SPRZEDAŻ
    • Używany

    W skład zestawu, przydatnego dla różnych celów, wchodzi : 1. Szukaczo - guider 70/ 279 ORION https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p7488_Orion-70mm-Multi-Use-Finder-Scope---Finder---Guiding-Scope---Rich-Field-Refractor.html Ta lunetka od spodu stopki posiada gwint fotograficzny, więc można ją posadowić na jakimkolwiek statywie z tym gwintem w głowicy 2. Kątówka pryzmatyczna 90 st 1,25" z własnym integralnym ostrzeniem od kilkunastu metrów do nieskończoności Wykonana przez specjalistę od takich i innych detali we własnym warsztaciku . Jakość wykonania i obrazu - b.dobra , obraz jest prosty, ale zwierciadlanie odwrócony ! Firmowe kątówki z własnym ostrzeniem są rzadkością na rynku, ten guider ORION musiał mieć takie rozwiązanie, bo z jakąkolwiek kątówką mi dostępną nie ostrzył ! Czeski producent extra optyki , lepszej od tych wszystkich celestronów, sky-watcherów, gso itp ... firma ATC w Prerovie, właściciel p. Jaromir Holubec - produkuje takie kątówki - cudeńka, ale cena jest bajońska - jesli chodzi o kątówkę ! http://www.atc-astro.eu/eshop/atc-z3v-ex-excellent-ex.html 3. Okular DO/GSO 20mm, 1,25" , 68 st z czarnym extra "słoiczkiem" http://www.astrokrak.pl/okulary-gso/1246-okular-gso-superview-20mm-125.html Okular posiada mini mini mini szczelinkę między zespołem soczewek, słychać słabiuteńki dźwięk - ale absolutnie nie przejawia się to w jakości obrazu, porównywałem go z podobnym od czeskiego kolegi, ale marki wyłącznie GSO. Na guiderach się nie znam, wierzę na słowo co piszą na stronach TS, ale załączone fotki obrazują do czego ja ten komplecik stosowałem. Z racji apertury 70 st., i lekkości idealnie się nadaje do dobsona przy szukaniu słabszych obiektów już w szukaczu. Cena za komplet - 650.- zł , opłatę pocztową z Ostravy pokrywam ! Przedswiąteczna obniżka na 600.- zł

    600,00 zł

  4. Montaż Vixen Polarie

    Termin: 21 dni i 2 godziny

    • NA SPRZEDAŻ
    • Używany

    Na cenę 1700.- zł składa się : " magiczna" kasetka, czyli serce montażu, nieodzowna lunetka polarna, klin paralaktyczny Sky Watcher i idealnie dobrany kuferek do transportu pierwszych dwóch pozycji. Do kompletu, aby można było skierować w niebo jakiś aparat fotograficzny czy lekką kamerkę - potrzebny jest jeszcze statyw i głowica kulowa. Bardzo pomocnym gadzetem byłby laserek, ukazujący miejsce, w które jest skierowany obiektyw aparatu. Oczywiście laserek powinien być zjustowany z osią optyczną aparatu foto. Ja go nie miałem, nie stosowałem ! Wybór lekkich, ale odpowiednio sztywnych statywów jest pod dostatkiem, ja stosowałem statyw Bressera ST2. Głowica Manfrotto ! Zaznaczam, że statyw Bressera ST2 , głowica Manfrotto i oczywiście aparat foto , nie są oferowane w cenie sprzedaży - chyba że kandydat na kupno chciałby za "jednym zamachem " mieć kłopot z głowy a set gotowy do uzywania - więc w takiej sytuacji musiałbym dodatkowo skalkulować cenę statywu i głowicy Manfrotto, bo aparat foto jest bezwzględnie wyłączony z oferty !!! Sprzedaję dokładnie za tyle, za ile kupiłem set przed rokiem. Wszystko w idealnym stanie , kuferek z zawartością odporny na... upadek na powierzchnię MARSA ! Przedświąteczna obniżka na 1650.- zł

    1.650,00 zł

  5. Stanisław Lem i inni...wspomnienie, skojarzenia...

    Zaległe 2 foteczki :
  6. Aktualnie na Słońcu

    Wprawdzie nadmieniales mi, zbyszekzz, ze udzielasz sie w obserwacjach Slonca i komentowaniu wydarzen - ale nie przypuszczalem ze az tak ! Gratuluje !
  7. Jaki Statyw do Sky Adventurer ?

    Mateuszu ! Marek_ N , jak sadze, wszystko moze wyjasnic Ci na PW, czy w nowo - zalozonym watku. Ja chyba juz nic nowego nie wnioslbym do problemu, ale uwagi Marka - b. cenne !!!!
  8. Kopuła ScopeDome 4M na AGH Kraków

    Co nieco jeszcze poznaje, wszak to juz pol wieku minelo, chociaz moze ze 3x zagladnalem do Alma Mater... Nawet ok. 2 m-ce temu bylem w AO i przeszedlem po korytarzach do bylego Wydzialu Metalurgicznego, gdzie dziekanatem rzadzila pani Lucynka... a od ul. Reymonta z kolei na okalajacym plocie fajne foty struktur mineralnych pod elektronicznym mikroskopem - z calego swiata, dobry pomysl ! Potem spacerek kolo Nawojki, wzdluz akademika z przewiazkami i do stadionu Wiselki... ECH, TO BYLY CZASY, LZA SIE W OKU KRECI !
  9. Jaki Statyw do Sky Adventurer ?

    600.- ? Naprawde ? W teleskopy pl jest chyba za 349.- , jesli w ogole jeszcze jest. ( pisze z pamieci ). Ale info pozyteczne, dziekuje ! A mechanika mam swojego, dorabia cudenka a z p. Honza Zahajskim z Supry laczy go to, ze cen nie biora z sufitu https://teleskopy.pl/product_info.php?products_id=3645&lunety=Klin paralaktyczny polar wedge metalowy CNC
  10. Jaki Statyw do Sky Adventurer ?

    Jeśli już o akcesoriach do Star Adwenturer, wspomnę o klinie paralaktycznym Sky Watchera , swego czasu zgodnie krytykowanym na tym forum. Być może już jutro ( bo dzisiaj będzie wysłany z Pragi ) dostanę inny klin na wypróbowanie. Bez żadnych łask, zaliczek czy płacenia z góry - nieoceniony pan Honza Zahajsky, popularny Janek , sam z własnej inicjatywy i dobrej woli posyła mi ten : https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p7929_TS-Optics-ATC-Wedge---Mini-Equatorial-Wedge-for-Giro--AstroTrac--photo-tripods.html A przy tym się jeszcze usprawiedliwiał, że nie mógł sam mi to wypróbować, bowiem już ma kociokwik z przedświątecznymi zakupami . Gdy to wypróbuję, nie omieszkam podzielić się moją opinią. Na marginesie : Jak się to ma, ta życzliwość i chęć pomocy - do pewnego zajścia, gdzie sumaryczna cena zakupu 2 pozycji w DO wynosiła 168.- zł, w Kraku - 162.- zł a ze sufitu mojego pupilka JP - 170.- zł . Dodatek za swieże powietrze w Krakowie ???
  11. Jaki Statyw do Sky Adventurer ?

    W moim statywie, czy to dwucalowy do cg5gt, czy 1,75" do AZ 4 - BOLCE sie wykręca, bolsaja technika . A co do rodzaju statywu pod Star Adwenturer : mam Bressera ST2 , sprawdzony w boju, równiez w RPA . Lekki, mozna go sobie - jeśli ktoś zechce - dociążyć butelką piwa a po sesji butelkę wypróżnić . W tym statywie, tylko z jednym wysuwanym segmentem nóg, ciekawe jest to, że aretacja położenia jest dwupunktowa. Sprzyja to stabilności układu .
  12. Stanisław Lem i inni...wspomnienie, skojarzenia...

    OK, Andrzeju ! Z takimi zawsze sie dogadam, bo przeciez sam nie zawsze jestem swiety ! Pozdrawiam, Zbyszek
  13. Dwa ( czyżby ??? ) oblicza JP

    Jeszcze na zakończenie tego wątku /tematu ( mam nadzieję ) : szkoda Koledzy czasu Waszego, mojego rowniez - na dalsze walkowanie sprawy. Na podstawie tego udokumentowanego swistkiem/malutkim paragonikiem ( o skandalicznej jakości wydruku) wydarzenia - obojętne czy zamierzonego, czy też przypadkowego - nasuwa się prosty wniosek : warto sprawdzać dowody zakupu na miejscu w sklepie ; jak kwotę całkowitą, tak składowe pozycje zakupu. Nie wznikna potem problemy z reklamacjami, zwrotami itp itd. Bardziej komplikuje się sprawa, gdy w roztargnieniu brak w przesyłce faktury, kurier celowo rzuca paczką itp itd Smutne to , że - jak narazie - czesto jest tak, nie tylko w branży astro, że nie klient nasz pan, ale sprzedawca jest tym panem . To się powoli, powoli bedzie zmieniac i w tym widzę optymistyczny akcent. Prosze moderatora o zamkniecie tematu, cel zostal osiagniety ! Ale z przekory i dla rozrywki będę domagał się zwrotu niesłusznie zainkasowanej kwoty Jako ekwiwalent - filtr słoneczny z folii Baadera 10x10 + ..... brakująca śrubka Oczywiście nie omieszkam poinformować o wyniku . Pozdrawiam, zbignieww - ZW
  14. Stanisław Lem i inni...wspomnienie, skojarzenia...

    Opornik w klapie, bruk , prapra pra pra pra dziadek, Grunwald - a co to ma wspolnego z Lemem, Wajda czy Miloszem ? Ja juz nie dorosne, niestety - za pozno, ale Ty masz jeszcze szanse , he he ! PS .: a jeszcze Ci przypomne, bo moze zapomniales w ferworze czy z nerwow - ze jest to dzial " Rozmowy o wszystkim " Dorosnij do nich, bedzie dobrze ! Pozdrawiam, Zbyszek
  15. Dwa ( czyżby ??? ) oblicza JP

    Kolego pki1234 ! Ja nie chciałbym tutaj pyskówek, czy niepotrzebnych aluzji , czy szukaniu drugiego dna... Ty miałeś, masz i chyba bedziesz miał dobre doświadczenia z JP - ja ich w ostatnim czasie nie miałem. Czytałeś pierwsze moje zdanie w tym wątku ? Poza tym, czy wypisanie niewłasciwego paragonu i pobranie zawyżonej kwoty - to nie jest jednoznaczne i trzeba tu szukać drugiego dna, jakiejś mrocznej intencji ? A Tayson ( Ty zrobiłeś przeklep na Tysona ) mnie ewidentnie obraził - ot co ! O jaką obronę więc chodzi ? Napewno Rodzice uczyli Go, co to znaczy słowo PRZEPRASZAM, spodziewam się, że go uzyje , he, he ! Pozdrawiam !
×