Jump to content

zbignieww

Społeczność Astropolis
  • Content Count

    1,041
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

682 Excellent

About zbignieww

  • Rank
    zbignieww
  • Birthday 04/08/1942

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyna
  • Skąd
    Ostrava
  • Sprzęt astronomiczny
    Dobson GSO delux 10" TS ED 102/f.7, CG5GT, Star Adwenturer, Skytee-2, bino MaxBright, Videbino 2,3x40, Canon 650 mod. Sky Master PRO 15x70

Recent Profile Visitors

5,728 profile views
  1. Oj czlowieku, czlowieku ! Czy trzeba ekshibicjonizmu, by zapodac fotke i podzielic sie wrazeniami . PO TO JEST M.IN. TO I INNE FORA Wymiana pogladow, opini, uwag... Nie patrz czlowieku tylko i wylacznie na swoj czubek nosa ! Moze akurat innych to zaciekawi , zainteresuje blizej ! Silisz sie na celny strzal, uzywasz " o co biega " , " nie lapie bluesa " - zalosne to ! Chlopie, za-los-ne ! Tym zapewne nikomu nie zaimponujesz ! Nie podoba Ci sie temat - NIE CZYTAJ , OBROC STRONE ! No a dalsza sprawa : ja sie nie chce nim chwalic ; chce dac uzyteczne informacje dla ewentualnych kupujacych. Chwalic sie ? A czym ? Owszem, moge sie pochwalic corkami i wnuczkami. Natomiast w tej informacji - jestem przekonany - sa problemy , ktorych nie znasz, mimo ze go masz. I nie chodzi absolutnie o sknocony gwintowany otwor w przeciwciezarze, czy inne drobnostki., ktore daja sie usunac wlasnym w zasadze sumptem. Rozmawialem na temat tego montazu ze znawca astro-techniki z Pragi. Pisze recenzje na POSEC-u, pomaga mlodszym . Bardzo sympatyczny czlowiek , zna Go caly czeski i slowacki astro-swiatek . To jest "firma" ! Na czesko- slowackim forum ma nick Sirius_ 758. Przedstawialem go na Maniaku, przedstawialem tutaj . Powiedzial mi wiele dodatkowych i ciekawych rzeczy odnosnie tego montazu - spojrzenie " od kuchni " Ile napisales recenzji, kto Cie zna. To ze jestes z bylego woj. rzeszowskiego wcale mnie nie ucieszylo, tez stamtad pochodze, blizko Gorlic . Ja stopniuje napiecie ? Gigantyczny bzdet ! Ogarnij sie, jak mawia mloda generacja ! " Wzruszajace" - to prawda, poplakalem sie ze smiechu ! I jeszcze na koniec : napisalem cd dlatego, ze juz mialem prawie caly tekst , moze nawet przydlugi - ale nieostroznym dotknieciem jakiegos klawiszu - wszystko sobie wymazalem A potem mialem inne pilne sprawy . Nic to, zapraszam Cie do mnie na wspolne polukanie, bede kolo Gorlic caly pazdziernik. Mam tez 2 dobre nalewki wlasnej roboty: wisniowa i pigwowa ! Szczegoly uzgodnimy, jesli bedziesz reflektowal, spanie jest, ciemne niebo jest A ADMINA BARDZO PROSZE O WYMAZANIE CALEGO WATKU. BARDZO O TO PROSZE ! MLODZI ADEPCI ASTRO NIE MUSZA CZYTAC TAKICH JALOWYCH DYSKUSJI - TO BYLBY ZLY DLA NICH PRZYKLAD ! HOWGH ! Z Ostravy PS.: Kto ma ochote, moze sobie przeczytac skrocona " recenzje" na Maniaku w dzale Sprzet Astronomiczny. Zapraszam !
  2. cd nastąpi później ...:)
  3. Dziekuje, koledzy kjacek i elay ! Tu nawet chodzi nie o to, kto ma racje a kto mnie - nie w tym rzecz ! A w czym jest rzecz - swietnie to wypunktowal kjacek, potwierdzil elay. Niech kazdy robi sobie tak, jak mu to odpowiada, byle nie lamal prawa, nie omijal go ! Czesi , znani z humoru, szczegolnie przy piwku , w spornych sytuacjach, "przeciaganiu liny" - maja fajne powiedzenie : jeden ma rad holky, druhy - vdolky ! Jeden lubi dziewczyny, drugi knedle ( kluski ) A od dzisiaj Agent Smith jest moim pupilkiem !
  4. Sprostowanie : Wczoraj jeszcze raz przyswiecilem panu Bogu w okno rownoczesnie obydwoma laserkami. No nie wiem, jak to widzialem poprzednim razem, jakie mialem przywidzenie ; obydwa promienie swiecily na jednakowa odleglosc ! Sorry !
  5. No dobrze, dobrze - Ikosz . Przydadzą się Twoje obszerne wyjaśnienia innym, mnie mniej ! Moja miejscówka jest oddalona od najbliższego lotniska ponad 100 km w linii powietrznej a samoloty pasażerskie przelatują sporadycznie - ale zawsze na wysokościach przelotowych. My, Polacy, składamy fantastyczne normy prawne , gorzej już z ich egzekwowaniem. Mam porównanie, wiem co mówię ! Czesi mniej piszą , więcej i dokładniej egzekwują. Na czeskim forum temat też był poruszany, ale nie mogę znaleźć . W każdym razie w tym konkretnym przypadku czeskiego kolegi - sąsiada , który zapodał fotkę umocowania laserka na jakimś obiektywie - ani przysłowiowy pies nie szczeknął o zbyteczności, niebezpieczeństwach, normach prawnych itp itd. Są to odpowiedzialni ludzie, wiedzą że głupot nie należy robić. Pragmatyzm, odpowiedzialność ! A wariat zawsze się może znaleźć - nie pomogą stosy przepisów, paragrafów itp itd. Co najważniejsze - na nich nie mamy wpływu, nie wiemy nic o nich . W USA nastolatek wystrzelał całą rodzinę ... Więc spoko - NIKT nie zapewni, że ten wariat zostanie wcześniej obezwładniony, nim poswieci silnym laserem po kabinie samolotu . Miałem sygnał, że Agent coś napisał . Pozdrawiam !
  6. Yes, Agencie , over 300 meters ! Ale nie jest to over 3 - 5 czy 8 km . Ale co wazniejsze, to szkielko i oko ; mam zwykły laserek w postaci długopisu czy pióra, również 5mA. Są z nim kłopoty w niższych temperaturach - to wiesz zapewne . Dla ciekawości jednocześnie włączyłem obydwa i byłem zaskoczony : długopis ( pozornie) świecił aż do Wegi , świeży nabytek jakoś dziwnie ten promien konczył się o wiele, wiele wczesniej . Dlaczego ? Kolejna sprawa : w Twojej ulotce figuruje visibility... , w mojej, też angielskiej ( ale mam i czeską ) napisano Reaching distance . Dobra zasada, polecam z autopsji : nie krzycz hop, póki nie przeskoczysz ! Kup sobie go, sprawdź, podumaj ... Może rzeczywiście masz rację ? A porządek musi być, Panowie ! Cytuje z ulotki laserka w czeskiej wersji : "Tento dokument zarazuje laserove zarizeni dle normy CSN EN ....itd - s dubna 2015 - do bezpecnych laserovych zarizeni ) . Koniec, kropka !
  7. Co wypowiedz, to inne spojrzenie ! No i dobrze, o to chodzi, byle nie prawic zlosliwosci, jak Agent ! Moj laserek ma zasieg 300 m, nie grube kilometry. Wyprobowalem go w nocy z okna - wiec spoko, samoloty nie beda spadac ! Rejon lotniska ? A ktoz to tam stawia teleskop ? Na wsi w Malopolskim, gdzie wlasciwie tylko tam obserwuje, bo mam ciemne niebo - ciekawscy beda mile widziani, jesli nie beda mogli w nocy spac ! A tymczasem karawana jedzie dalej...
  8. Masz rację, bez lasera da się zrobić wszystko. Ale czyż warto o to kruszyć kopie ? Bez lodówki i innych rzaczy , nawet bez teleskopu - też można żyć
  9. Agencie, nie prowokuj, nie obrazaj. Pokaz mi ten przepis, to prawo ! Pokaz mi takie prawo w Czechach ! Laser swieci na odleglosc cca 300m, ma moc 5mA. Przynajmniej w Czechach, jesli by naruszal prawo - nie mialby szansy byc w sprzedazy ! Masz jakies problemy ze soba czy z ekologia nieba ? Najpierw pogas wszystkie nocne swiatla z polskich i czeskich szklarni, ktore niszcza ciemnosc na duzych obszarach. W imie produkowania dennej wartosci pomidorow i innych warzyw, w imie zarabiania olbrzymich pieniedzy . 13 stron, omawia się problemy ze swiatłem nie tylko z polskich , ale i czeskich szklarni . Z nimi powalcz, Agencie ! https://www.astro-forum.cz/viewtopic.php?f=47&p=403910&sid=80c6ab93dbc0e1da18abcec0173117e2#p403910 Niezmiennie pozdrawiam ! Z.
  10. Jeszcze nie byl w terenie, ani dobson, ani refraktor ! Ale to proste : najpierw wlaczam laser przyciskiem na wezyku. Zielina linia najezdzam na obiekt, ktory chce nastepnie znalezc w szukaczu a finalnie w okularze. W wyciagu bedzie najpierw okular 40mm, by miec wieksze pole widzenia. Gasze laser a gdy znajde szukany obiekt - daje okular docelowy, czy przejsciowy. Oczywiscie trzeba troche znac niebo, by celowac laserem w poblize szukanego obiektu. Ale i tak ten pomocnik radykalnie przyspieszy znajdywanie obiektow ! Bardzo fajne i efektowne jest tez prezentowanie procedury towarzyszacym osobom, ciekawskim !
  11. To nie jest czyste ATM, ale raczej poskładanie 2 klocków : laserka 5mA i specjalnej obejmy - jednocześnie na szukacz i laser. Idealna osiowość zapewniona, gdzie patrzy szukacz, tam również laserek. Przypadek sprawił, że na czeskim forum taki laserek zafundował sobiue mój kolega z osiedla. Nie pochwalił się mi, ale dał fotki na czeskie forum . Ten laserek nie jest tani, ale podobno odporny na niższe temperatury . No i ma oprzyrządowanie, bowiem całość nadaje się do zamontowania na flincie myśliwskiej. Własnie to oprzyrządowanie to strzał w dziesiątkę, bo oprócz dwóch rodzajów uchwytu laserka jest jeszcze ciśnieniowy włącznik uruchamiany poprzez rureczkę/spiralny kabelek na końcu którego jest przycisk w gumowym szczelnym opakowaniu . https://laser-shop.cz/laserova-ukazovatka/7414-laserovy-zamerovac-5mw-zeleny-2.html Poniżej jest zamontowany u wspomnianego kolegi : A tutaj na szukaczu mojego Newtona/Dobsona 10" Jak Wam się podoba ? Nie fotka, bo za wielka i nie ostra - ale przedmiot zainteresowania, laserek na szukaczu ! Z kolei gdybym chciał użyć go do refraktora - korzystam z innego uchwytu na wyposażeniu !!!
  12. Wszedłem w posiadanie montażu skytee-2, więc AZ4 nie jest mi potrzebne, zostawiam sobie jednak statyw. Głowica jest we wybornym stanie technicznym, chłopaczek wieszał na niej leciutki refraktorek 80/400 Estetyczna wada to lekie, płytkie zadrapania na srebrnym pokrętle azymutu. Nie zalepiałem tego jakąś tapetą, nie zamalowywałem - by nie było podejrzeń typu : a co tak jest pod spodem ? Ale mogę zrobić fotki dla zainteresowanej osoby , gdy będę w Ojczyźnie na przełomie września/października. Teraz jestem w Ostrawie, tutaj mieszkam. CENA 300.- ZŁ + "ryczałt" 50 zł za koszty przesłania Druga pozycja to przedłużka ( extender ) 2"/2" 35 mm z redukcją na 1,25" . Nawet nie wiem, jak to się stało, że mam w sumie 3. Praktycznie nowiutkie ! Chyba skleroza dziadka https://teleskopy.pl/product_info.php?c ... 20mm%20GSO https://teleskopy.pl/product_info.php?c ... ing%20ring Nie wiem, czy moja ma niski profil , zmierzyłem całkowitą wysokość i wynosi 30 mm, długość drogi optycznej ( kołnierza) 10 mm Posiada gwint filtrowy 2" . Cena 95.- ZŁ + "ryczałt" 15.- zł na koszty przesyłki Ceny nie podlegają negocjacji !!! Zainteresowanych proszę na PW !
  13. Chinska ruletka, niemiecka skrupulatność...

    montaż skytee-2 kupiony w APM :

    - gwintowany otworek w przeciwadze

    nie dość że mocno  nie po promieniu ( czyli skośnie ), to  przewiercony  wprawdzie na

    wylot, ale nagwintowany do połowy  !!!

    - ośka pokrętła mikroruchów w azymucie - bieg jałowy w obie strony ok. 2 obroty !

    - testowany chyba przez kogoś i zwrocony -

    widoczne bez problemu ślady !

     

    No i zwracaj tu człowieku towar !?  Przecie

    klient nasz pan !?  G...o prawda :)  :):)

     

     

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.