Skocz do zawartości

bolid - 16/17.04.2007


spaiza

Rekomendowane odpowiedzi

Wlaśnie wracałam do domu, a tu ok. 20:34 (18:34 UT) we Wrocławiu bolid śliczny poleciał z E na NE, predkość ok.3, jasność mysle, że ok.-6, przygasł pod koniec, by znów się pojawić. Niestety pomiędzy drzewami, ale piękny był :)

Ktoś widział?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlaśnie wracałam do domu, a tu ok. 20:34 (18:34 UT) we Wrocławiu bolid śliczny poleciał z E na NE, predkość ok.3, jasność mysle, że ok.-6, przygasł pod koniec, by znów się pojawić. Niestety pomiędzy drzewami, ale piękny był :)

Ktoś widział?

 

Też widziałem :banan::banan::banan: w Krakowie według mnie ok. 20:31. Nie napiszę Wam dokładnego położenia, bo nie znam się na współrzędnych astronomicznych (aż wstyd się przyznać <_< ), ale przeleciał około 40-50 stopni na prawo od Wenus, więc mogłem porównać jasności i myślę, że było to ok. -4 - -5 mag ale nie mam pewności. Czas trwania - co najmniej 2-3 sekundy, bo potem "wleciał" za blok. po ok. dwóch sekundach oddzielił się od niego mały kawałek, który zaraz zgasł. Cały widzianu przeze mnie tor lotu wynosił chyba ok. 30 stopni. Pamiętajcie, że mogę się mylić bo nie jestem specjalistą w bolidach, a to była pierwsza moja tak dorodna "sztuka" :D .

 

 

Może powyższy rysunek nie jest doskonały, ale starałem się jak mogłem :D . Proporcje też może nie są za dokładne, ale powyzszy opis chyba więcej wyjaśnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja go widziałam pomiedzy drzewami, w środku miasta i jedyną pobliską gwiazdą był Arkur, więc trudno mi położenie określić. Czas faktycznie może być wcześniejszy, bo moj zegarek się spieszy (nie wiem ile dokładnie), bym się na zajęcia nie spóźniała..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach