Skocz do zawartości

Canon 10D/300D


Andrzej (Lysy)

Rekomendowane odpowiedzi

Otworzyłem nowy wątke celowo, ponieważ chciałbym oprócz peanów dowiedzieć się kilku konkretów o tych modelach-w sensie przydatności do astro. Jestem w foto raqczej początkującym więc wybaczcie pytanie może niezbyt "lotne". Mam takie wątpliwości:

 

-czas bulb do 999sek (czyli 16,65minuty)-czy to jest czas realnego naświetlanie matrycy czy aparat co jakiś czas cyklicznie "nakłada" naświetlenia np. 05 minutowe.

 

-matryca CMOC ( a nie CCD) poprzednio w wielu postach dot. webcamów uważana za nie nadającą się do astro-tutaj się nagle okazała ok-dlaczego?

 

-czy przelicznik 1,6D REALNIE wywołuje big zakrzywianie przy średniej klasy obiektywach jak np sonnary CZJ. Pomińmy chwilowo cudowne asferyczne obiektywy z górnych półek.

 

-co z poziomem szumu -chętnie zobaczyłbym wycinek zdjątka nieba w max rozdzielczośći powiększony cyfrowo do momentu pokazywania się kolowrowych pikseli

 

-na koniec, czy paramentry 10D oprócz jakościowej obudowy i kilku zaawansowanych pierdół dla profesjonalistów mają wpływ na jakość zdjęć astro pomiędzy 10D a 300D (wiem że matryca jest ta sama).

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz dokladny profesjonalny test. Na kolejnych stronach masz porownania szumow i innych. Jedna uwaga. Testy robiono ja sprzetowo skompresowanych plikach, a okazuje sie, ze przy RAW ma dokladnie taki sam poziom szumow co 10D!

 

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos300d/

 

Warto "przekartkowac" te strony!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na część pytań sam doczytałem odpowiedzi:

-przelicznik 1,6 wydaje się największą i dość poważna wadą tych modeli chociaż dla foto nieba uzyskanie tanim kosztem większej ogniskowej może mieć znaczenie pozytywne, zakładając potem kadrowanie obiektu :?

-300D ma b.podobną (ale nie tę samą!) matrycę co 10D 8)

-300D posiada obiektyw pasujący do...300D (wyłącznie!) :Cry: