Skocz do zawartości

Synta 8'' co do niej.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakoś na dniach będę zamawiał synte 8'' :szczerbaty: i chcę od razu dokupić jakiś okular, mieszkam na wsi 25 km od miasta, najbliższa latarnia jest ok 2.5 km od mojego domu, chcę obserwować głównie DS w miarę możliwości jednak jeśli nadarzy się okazja to zahaczę o planety naszego układu. Do wydania ma 1700zł czyli zostaje 500 zł na okular, myślałem o jakimś 13mm i 22mm :g: jednak nie wiem czy wystarczy mi pieniędzy, nie znam się na astronomii, to mój pierwszy teleskop więc proszę o jakieś propozycje okularów, najlepiej jeśli udało by się kupić 2, mogą być używane lecz w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zainteresować się używanymi SW SWA (UWA) 70* 13mm - koszt 1 szt to ok. 300zł na giełdzie.

Tu masz za 500zł LVW 13mm o lepszej korekcji: http://astropolis.pl/gielda/item/623-vixen-lvw-lv-baader-neodymium/

Co do dłuższego okularu - jeśli masz ciemne niebo (okolice 6mag) to 25-30mm jeśli nieco słabsze to celuj właśnie w okolice 22-25mm. Na zachodnich forach całkiem pozytywne opinie zbiera (klon) tego okularu: http://astromarket.pl/akcesoria/okulary/okular-ts-expanse-22-mm-2-cale.html

Przy F/6 już całkiem przyzwoicie powinien spisywać się też SWAN 25mm czy 33mm, a lepiej Scopos 30mm czy Asferyk Baadera 31mm- wszystkie na giełdzie za ok. 300-350zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką ogniskową polecili byście do DS do 8'', najlepiej aby miał w sowoim zasięgu sporo DS-ów.