Skocz do zawartości

Jowisz przez lornetkę


simon_79

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem początkującym obserwatorem nieba przez lornetkę (celestron skymaster 15x70). Na pierwszy raz wybrałem oczywiście księżyc i Jowisza. Obserwując Jowisza, widzę go jako jasny punkt, obok niego po lewej stronie księżyc - Ganimedes, ale tuż nad Jowiszem jakąś "mgiełkę" . Czyżby to zlewały się pozostałe księżyce ( wg stelarium są one w blisko obok siebie ale nie nad Jowiszem tylko z jego prawej strony?), M74 przecież to nie jest, a może mam coś z oczami? :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj wyregulować lornetkę. Możesz wycelować ją na inny jasny obiekt, np. na Wegę i spróbuj ją tak podkręcić, by nie było żadnych rozmazań ani nic..

Raczej powinna to być kwestia wyregulowania. Jest to dość dobry sprzęt, i wątpię żeby to była jakaś jego wewnętrzna wada, aczkolwiek tego też nie można wykluczyć. Dobrze ustawiona lornetka nie powinna nic rozmazywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, kiedy oglądałeś, ale parę dni temu Jowisz był blisko Księżyca; to utrudnia obsewacje, może od niego wpadało Ci światło... Druga sprawa, to koniecznie statyw, by dostrzec bez kłopotów księżyce. Oczywiście im bliżej są tarczy planety, tym trudniejsza ich obserwacja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wam za odpowiedzi,