Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję za opinie.

 

Podoba się. Fajny kadr.


Canon z Edkiem dają duże pole więc jest z czegto wybierać ;) - zreszta sam wiesz bo masz podobny zestaw.

 

Wg mnie wyszło bardzo fajnie. Zeszłym rokiem naświetlałem Welon jeszcze 20D modyfikowanym i wiem jak to jest :)

 

Masz rację, moim zdaniem to ta strona Veila jest trudniejsza do uchwycenia niż wschodnia. Dobrze ze miałem sporo klatek wiec pomimo tej temperatury dało się coś wycisnąć z Canona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kapitalne zdjęcie! Miękko i śliczne gwiazdki. Powiedz proszę, jak obrabiasz gwiazdy. Mi to cholera sprawia największy kłopot. Żeby wydobyć obiekt, trzeba przygasić gwiazdy, ale jak je przygaszam, to robi się z nich piasek zamiast gwiazdek. Jeśli możesz, powiedz jaką masz metodologię postępowania z gwiazdami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Piotrze za komentarz. Co do gwiazdek to nie traktuje ich jakoś szczególnie. Jeszcze za bardzo nie potrafię, ale cieszę się, że przypadły Ci one do gustu. Jedynie co robię z nimi na obiektach mgławicowych to trochę przygaszam, żeby nie zdominowały mgławicy. Robię to w dwojaki sposób:

1) zaznaczam gwiazdy - filtr - inny - minimalny. To dość mocny sposób na zmniejszenie gwiazd - jednak ustawiając krycie warstwy możemy dopasować efekt wedle uznania.

2) akcja do PS'a "make star smaler" i ewentualne ustawienie odpowiedniego krycia na warstwach

 

P.S. Sam z chęcią bym coś się dowiedział o selektywnej obróbce gwiazd ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyjaśnienie. Metodologia podobna. Korzystam z obydwu, czasami dokładam trzecią. Zaznaczam gwiazdy, kopiuje je do nowej warstwy i na krzywych zmniejszam jasność w taki sposób, by ruszyć jasne części, a nie ruszać ciemniejszych. Dzięki temu mogę zmniejszyć jasność, bez tworzenia ciemnych obwódek. Potem można przez Opacity regulować krycie.

Moje problemy wynikają chyba także z ogniskowej. Często mam w kadrze bardzo gęste pola gwiazdowe, na granicy rozdzielczości szkła. Nad nimi jest najtrudniej zapanować, żeby nie wyglądały jak piasek, albo jak szaro-buro-niebiesko-różowo(aberacja)-żółta kupa.

Edytowane przez Loki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje problemy wynikają chyba także z ogniskowej. Często mam w kadrze bardzo gęste pola gwiazdowe, na granicy rozdzielczości szkła. Nad nimi jest najtrudniej zapanować, żeby nie wyglądały jak piasek, albo jak szaro-buro-niebiesko-różowo(aberacja)-żółta kupa.

 

Dokładnie - też tak sądzę, że u Ciebie problemy może powodować właśnie szerokie pole.

 

 

W tym kadrze jest nie tylko NGC 6960 ale też ładnie widoczny Pickerings Triangle i parę innych obiektów wokół.

Ładna obróbka.

Pozdrawiam

Maciek

 

Dzięki Maciek.

Jaki kiedyś deklarowałem - to spróbowałem. To była moja pierwsza fotografia obrabiana na .... telewizorze. :Salut:

Edytowane przez simarik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.