Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

skalibrowałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Pav1007 napisał:

skalibrowałeś?

Tak

25 darków + 100 biasów

Flatów jeszcze nie umiem :( niestety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o to ostatnie mi chodziło. Z darkami to proponuję zastosować metodę podobną do lightów. Im krótsze czasy tym więcej darków. Moja kalibracja opiera się na minimum 150darkach (dla 300sek) i ponad 400 (dla 30 sek). Dla 90 mam ok 380 darków.

 

Co prawda, w takich polach gwiazdowych to ledwo szum widać na tle, ale do innych się przyda taka biblioteka.

 

a L paliłeś?

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

L nie paliłem, ale dodałem warstwę R jako dodatkową wyciągniętą luminancję. 

To była bardzo spontaniczna decyzja żeby robić ten obiekt, za bardzo nie wiedziałem jak się do niego zabrać - nauczka na przyszłość. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No i dlatego masz tak rozjechana kolorystkę gwiazdek. Jak zastosowałeś R jako luminancję, to "podbiłeś" gwiazdy czerwone lub z dużą zawartością czerwieni w widmie.

Trochę teorii : luminancja to SUMA wszystkich składowych kolorowych, jeśli ją zastosujesz to " wyciągasz" wszystkie typy widmowe gwiazd. Jeśli zastosowałeś tylko sygnał czerwony jako luminancję to...jak wyżej.

To częsty błąd popełniany przez planeciarzy wchodzących w świat DSów. Planety często fotografuje się z filtrem R i potem to stosuje jako luminancję, bo teoretycznie sygnał R jest najmniej wrażliwy na ruchy atmosfery. Teoretycznie bo w praktyce to dopiero podczerwień jest niewrażliwa :)

W LRGB zastosowanie jako luminancji jednego z kolorów automatycznie zaburza balans w sposób niemożliwy do jego wyrównania potem.

Edytowane przez wessel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@wessel , Dzięki za to wyjaśnienie.

Poprawię i wrzucę nową wersję.

pk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym poście dodałem drugą wersję, nie dodawałem już do niej "sztucznej" luminancji.

Która wersja lepsza?

pk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jak dla mnie druga wersja lepsza, ma gwiazdy bardziej miękkie :)

Edytowane przez sidiouss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, bas.sic napisał:

Sprzęt: 

kamera - ASI 1600MM-C + EFW7 (36mm Baader)

 

Kamera kolorowa? jak się spisuje z poszczególnymi filtrami?

 

9 godzin temu, wessel napisał:

No i dlatego masz tak rozjechana kolorystkę gwiazdek. Jak zastosowałeś R jako luminancję, to "podbiłeś" gwiazdy czerwone lub z dużą zawartością czerwieni w widmie.

Trochę teorii : luminancja to SUMA wszystkich składowych kolorowych, jeśli ją zastosujesz to " wyciągasz" wszystkie typy widmowe gwiazd. Jeśli zastosowałeś tylko sygnał czerwony jako luminancję to...jak wyżej.

To częsty błąd popełniany przez planeciarzy wchodzących w świat DSów. Planety często fotografuje się z filtrem R i potem to stosuje jako luminancję, bo teoretycznie sygnał R jest najmniej wrażliwy na ruchy atmosfery. Teoretycznie bo w praktyce to dopiero podczerwień jest niewrażliwa :)

W LRGB zastosowanie jako luminancji jednego z kolorów automatycznie zaburza balans w sposób niemożliwy do jego wyrównania potem.

@wessel, teoretycznie dodając R, G i B do siebie stworzymy sztuczne L. Jak się ono ma do tego palonego przez filtr L?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Miszuda napisał:

Kamera kolorowa? jak się spisuje z poszczególnymi filtrami?

Hej

Nie to jest kamera mono chłodzona + filtry.

pk

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
50 minut temu, bas.sic napisał:

Hej

Nie to jest kamera mono chłodzona + filtry.

pk

 

Fakt, wybacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 15.05.2018 o 19:00, Miszuda napisał:

 

@wessel, teoretycznie dodając R, G i B do siebie stworzymy sztuczne L. Jak się ono ma do tego palonego przez filtr L?

 

Zaciekawiło mnie to co napisałeś @Miszuda właściwie to dlaczego palimy Luminację przez filtr L a nie przez filtr C?

Wg diagramu od BaaderPlanetarium, kanał L to "prawie" składowa kanałów RGB.

W takim wypadku wystarczyłoby dodawać L jako sumę RGB.

Może ktoś z szanownych kolegów wyjaśnić tą kwestię?

Znalezione obrazy dla zapytania lrgb diagram baader

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.