Skocz do zawartości

Kamera do wspomagania obserwacji DSów?


kjacek

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mam żadnego doświadczenia z kamerami. 

Zaciekawił mnie fragment wypowiedzi jednego z kolegów na temat możliwości wykorzystania kamery do obserwacji DSów. 

Cytat: "Przy słabym wzroku pomyśl o obserwacjach z użyciem tańszej astrokamery podłączonej do teleskopu. Na ekranie obraz sobie rozjaśnisz, zwiększysz kontrast, nie będzie problemu z okularami (tymi korygującymi wadę wzroku) i okularami astronomicznymi, akomodacją oka itp.

". 

Od czasu do czasu znajduję podobne informacje w sieci. 

Sam jestem ślepak, więc to coś co mnie bardzo interesuje. 

Czy mógłbym prosić o więcej informacji? 

Jakie macie doświadczenia w tej materii? 

Jaką kamerę warto zakupić? Wariant ekonomiczny i bardziej docelowy. 

Czy tylko współpraca z laptopem, czy z telefonem da radę? 

Na razie zbieram informacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie czego tutaj surowe klatki niesortowane, grubo powyżej rozdzielczości teleskopu więc trochę nieostre: https://astropolis.pl/topic/72766-opozycja-marsa-2020/?do=findComment&comment=839367

Interesujące pewnie będzie to z pasma 450nm lub wąskopasmowo filtrem słonecznym. Zdjęcia DSów z MAKa 5" pousuwałem już niestety, ale wygląda to dość podobnie jak na linku powyżej (+/- bo używam filtrów). W zanadrzu mam tylko Księżyc, Jowisza i Saturn z czwartkowej nocy. Jak chcesz to mogę też wstawić.

ASI120 działa ze stockowymi i customowymi androidami od wersji 6 do 10 włącznie, takie mam w domu. Trzeba mieć tylko przewód OTG (czyli mający czwarty pin podłączony do masy w przypadku microUSB). Koszt 5-9zł. Oprócz tego działa oczywiście z komputerami od raspberry po zwykłego laptopa. Ja używam z raspberry z 10" ekranem dotykowym.

Przydadzą się barlowy, reduktor ogniskowej i ze dwie złączki, żeby sobie trochę regulować redukcję.