Skocz do zawartości
  • 0

HEQ5 PRO - połączenie z laptopem


Yenek

Pytanie

Cześć,

 

Potrzebuje pomocy, nie mogę połączyć montażu HEQ5 PRO z laptopem Huwawei matebook d15 mod: boh-wap9r

 

Po podłączeniu montażu do laptopa przez konwerter lub Pilot Sync Scan na laptopie w portach usb wyskakuje "nieznane urządzenie usb, żądanie deskryptora urządzenia nie powiodło się". Windows 10.
 
Te same kroki i na pc wszystko chodzi, pojawia się połączenie w COM i śmiga. Windows 10.
 
Sterowniki wszystkie są , kable sprawdzone, w biosie wszystko włączone. Nie mam pojęcia co jest nie tak. Może ktoś się spotkał i wie jak pomóc? Na pc śmiga a na lapku nie chce.
Konwerter to Prolific USB (standardowy kupiony w teleskopy nie samoróbka)
 
Wirtualny port COM też zrobiłem ale nie mam pojęcia czy da się to jakoś przerzucić z usb. Przeszukałem fora, strony i nic. Zazwyczaj problem się pojawiał z sterownikiem w porcie com (blad10) ale u mnie jest co innego. Wrzuca mi montaz pod usb i wyswietla wyzej podany komunikat. 
 
Proszę pomóżcie :-)!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Godzinę temu, Yenek napisał:

Po podłączeniu montażu do laptopa przez konwerter

 

Konwerter powinien zgłaszać się (generować wirtualny port COM) już po włożeniu samego kabla do portu USB komputera. Podłączanie drugiego końca kabla do montażu nie jest konieczne i niczego nie powinno już zmienić. To nie montaż zgłasza się w menedżerze urządzeń, lecz konwerter.

Czy błąd powstaje już po podłączeniu samego kabla?

 

Poczytaj może jeszcze tutaj.

 

Edytowane przez diver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W Windows10 trzeba sprawdzić w menedżerze urządzeń czy nie ma przypadkiem komunikatu o "nieoryginalności" kabla Prolific. Ja tak mam po każdej aktualizacji.

Jeśli tak jest jest, należy odinstalować sterownik i użyć np. takiego programu:  IO-Cable_PL-2303_Drivers-Generic_Windows_PL2303_Prolific.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
8 godzin temu, diver napisał:

 

Konwerter powinien zgłaszać się (generować wirtualny port COM) już po włożeniu samego kabla do portu USB komputera. Podłączanie drugiego końca kabla do montażu nie jest konieczne i niczego nie powinno już zmienić. To nie montaż zgłasza się w menedżerze urządzeń, lecz konwerter.

Czy błąd powstaje już po podłączeniu samego kabla?

 

Poczytaj może jeszcze tutaj.

 

Zgadza się, jak sam konwerter jest podłączony to też widnieje błąd. Widzi go ale nie umie przeczytać. Sterowniki zainstalowane. Swoją drogą sterownik z turtortiala nie jest pod Prolific tylko pod FTDI. Ja mam prolific. Sam turtorial juz ogarnałem szybko... niestety zaciałem się na początku bo u mnie nie pokazuje się w porcie com. zaraz wrzucę screeny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
51 minut temu, warpal napisał:

W Windows10 trzeba sprawdzić w menedżerze urządzeń czy nie ma przypadkiem komunikatu o "nieoryginalności" kabla Prolific. Ja tak mam po każdej aktualizacji.

Jeśli tak jest jest, należy odinstalować sterownik i użyć np. takiego programu:  IO-Cable_PL-2303_Drivers-Generic_Windows_PL2303_Prolific.

Sprawdziłem, niestety nie działa. Ciągle to samo.

Po lewej po podłączeniu konwertera do usb wyswietla się jako usb i z błędem. Po prawej komenda do tego.

125189310_2089935747807980_7661956964465298774_n.jpg

125182116_912694402470069_7733196314502706989_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
3 minuty temu, warpal napisał:

Podłączenie powinno pokazywać się jako port LPT/COM.

Nie USB.

Tak samo jest po podłączeniu do pilota?

Powinno ale nie pokazuje. Zgadza się, jest tak samo przy podłączeniu pilota niestety.
Jak pisałem na pc ogarnałem temat bez problemu. Com się od razu wyświetlił. A tu jest jakaś kaszanka  i nie mam pomysłu co dalej.

 

Edytowane przez Yenek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
25 minut temu, Yenek napisał:

Rozumiem, ale dziękuje za próbę pomocy i czas!

 

 

20 minut temu, apolkowski napisał:

Masz może jakiegoś huba USB żeby spróbować podłączyć przez niego?

Nie ma sprawy. Jeszcze jedno mi wpadło do głowy - łączysz przez USB2 czy 3? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Godzinę temu, apolkowski napisał:

Masz może jakiegoś huba USB żeby spróbować podłączyć przez niego?

Chwilę trwało bo musiałem huba skombinować ale zadziałało! 
Dziękuje bardzo za pomoc! Teraz pytanie czego to wina? Tak ma bo ma? Można jakoś huba się pozbyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
56 minut temu, warpal napisał:

 

Nie ma sprawy. Jeszcze jedno mi wpadło do głowy - łączysz przez USB2 czy 3? 

 

Próbowałem obydwu i nic. ALe problem rozwiązany, podłączyłem się przez Hub jak napisał @apolkowskii śmiga.
Dziękuje Panowie za pomoc! @apolkowski szczególnie za rozwiązanie tematu !

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
11 godzin temu, kiniu-13 napisał:

A ten kabel RS232-USB, na jakim jest chipsecie ? Bo te z podrobionym chipem PROLIFIC własnie wyrzucają błąd połączenia.

 

Tak, spróbuj może na innym chipsecie, takim ja ja użyłem.

Kabel z odpowiednim modułem TTL nabyłem tutaj: https://www.tme.eu/pl/details/ttl-232r-5v-we/moduly-usb/ftdi/

Sterownik VCP (virtual com port) do modułu pobrałem stąd: https://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

Nie miałem z nim żadnego problemu pod Win10.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.