Skocz do zawartości

SkyMaster 15x70


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy znalazłby się jakis wlasciciel tego modelu (badz testujący), który mógłby go szerzej opisac? Zastanawiam sie nad kupnem skymastera, a musze nadmienic, ze jestem BARDZO początkująca. Czy jest wart swojej ceny (czy moze lepiej zacząć od np. BPC 20x60), jakie obserwacje mozna dzieki niemu poczynic, itp. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj

 

osobiscie tej lornetki nie mam, mam skymastera 25x100 ale z tego co czytalem na cloudynights.com to bardzo ja cenia za jakosc co do ceny. Pisza ze za takie pieniadze nic leprzego sie nie znajdzie. No ale to jest USA, CDN. Moze w Polsce jakas leprza alternatywa jest, nie wiem. BPC nigdy w lapach nie mialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te lornetkę, jestem z niej zadowolony. Zasięgiem bije mniejsze szkła. Niestety nie mam porównania z modelami z górnej półki, więc moja opinia jest czysto subiektywna. Trzeba by porównywać z innymi o tej samej aperturze. Z pewnych rzeczy to moge rzeczywiście stwierdzić, że ma pole widzenia ponad 4st. [b. przyzwoite pole wg. mnie] tak jak deklaruje producent, no i że pryzmaty są ze szkła Bak4 [ brak pociemnienia w kwadrat źrenic wyjściowych]. W komplecie jest L-adapter do statywu, taki plastikowy -analogiczne można dostać pod marką Soligora czy Bressera [np. w Media Markt]. Jest to wg. mnie najsłabszy element tej lornety, ale bez przesady -jest dosyć lekka, więc od biedy taka złaczka wystarcza. Ale warto mieć coś solidniejszego [sam używam innej złaczki], ten adapter jest idealny pod 50-tkę... Notabene taki sam lub podobny dodają do Taigi 16x80 co już jest czystym nieporozumieniem i wg. mnie grozi urwaniem lornety [Taiga jest o 0.5kg cięższa, wiecej niż 1/3wagi Sky Mastera].