Skocz do zawartości
  • 0

ASI034MC - problem


AdamK

Pytanie

Postanowiłem kamerkę ZWO ASI034MC zamontować w zdalnej astro budce i używać jako Allsky. Pojechałem, zamontowałem, podłączyłem do komputera, a z braku czasu instalację sterowników postanowiłem zrobić zdalnie, z domu. Po powrocie zainstalowałem najnowszą wersję "ZWO ASI Camera Driver" jednak jest jakiś problem i nie mogę tej kamerki odpalić... pojawia się komunikat:

 

1468517179_ZWOASI034MC1.JPG.55754afa561555a847d9ea5c841eb4b3.JPG

 

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć co oznacza ten komunikat i jak to naprawić? O czymś zapomniałem...?

Na domowym komputerze kamerka działa - też Win10.  W asro budce jest też kamerka do guidingu ASI120MM, która działa i nie ma z nią żadnego problemu. Odłączenie jej w Managerze Urządzeń, też nie powoduje żadnej zmiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1

Mimo wszystko uważam, że warto jednak spróbować inny port USB, być może ten hub nie wydala lub po prostu kamera nie zaskoczyła - ja tak miałem przy podpięciu QHY163M. Zmiana portu na inny ruszyła kamerę. Potem hulało na dowolnym.

 

Zdalnie można zaryzykować z wyłączeniem i włączeniem portów USB przez Device Managera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nie wydaje mi się, że to ten sam problem... komunikat jest inny, a wszystkie zalecenia tam opisane spróbowałem już wcześniej.

Na moim domowym komputerze kamerka działa, firmware upgrade też zrobiłem.

Nie kumam co może oznaczać to: "zasoby systemu są niewystarczające do ukończenia operacji API" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
43 minuty temu, kiniu-13 napisał:

Może problemem jest to, że ASI 034 MC i ASI 120MC i MM działają tylko i wyłącznie pod USB 1.1 i 2.0
Po podpięciu pod port USB 3.0, windows ich nie widzi.

Hmm... prawdę mówiąc, to nie wiem pod jaki port podpiąłem ASI034MC, ale na pewno jest podpięta do huba, który wszystkie porty ma USB 2.0, a ten czy jest podpięty pod 3.0 czy 2.0 licho wie... Jednak kamerkę ASI120MM używam już od dawna i podpinałem ją już pod wszelkie możliwe porty w komputerze i jeszcze nigdy nie było z nią żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
1 minutę temu, Renioo napisał:

Mimo wszystko uważam, że warto jednak spróbować inny port USB, być może ten hub nie wydala lub po prostu kamera nie zaskoczyła - ja tak miałem przy podpięciu QHY163M. Zmiana portu na inny ruszyła kamerę. Potem hulało na dowolnym.

 

Zdalnie można zaryzykować z wyłączeniem i włączeniem portów USB przez Device Managera.

Zdalnie nie da się zmienić portów, a na razie nie wybieram się do budki. Jednak chciałbym tego spróbować jak tylko pojadę.

A mógłbyś trochę przybliżyć temat włączania i wyłączania portów USB przez Device Managera, bo ja ni czytaty ni pisaty...:no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

image.png.78566559a637ceb50874422178349517.png

 

U mnie trzeba wybrać "Wyłącz urządzenie" przy opcji która na to pozwala. Potem analogicznie wybrać "Włącz urządzenie".

 

Zrobiłem crashtest u siebie i nic się nie wysypało, ale to taka pierwsza lepsza metoda o jakiej pomyślałem, że można spróbować zdalnie - to jednak nie jest fizyczna zmiana portu. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.