Skocz do zawartości

ldn 1251


kubaman

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, OnlyAfc napisał:

Kurde, jak wy to robicie, że potraficie takie pyły z tła wyciągać? :D

U mnie za każdym razem wychodzi dziwny placek.

Jeśli używasz Pixa, to spróbuj w Pixelmath zastosować formułę $T^0.8 na swoim zdjęciu. Możesz zmieniać ten współczynnik dowolnie żeby "złapać" jakie daje efekty. Generalnie jesli jest mniejszy niż 1, to wyciągnie półtony, a jeśli większy niż 1 to podbije kontrasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie jeszcze na dalsze maltretowanie Was tematem, zrobiłem wycinek samej żabnicy (tak się ta mgławica z angielska zwie) i daję ja prawie w 100% (100% to jednak chyba przesada tutaj).Resize do 80% oryginału.

Wersja mix z dwóch powyższych po 50%.

 

 

2082301186_LDN1251JSzymacrop80p.thumb.jpg.c435a08b855443ce7662e74ac2ef8e8c.jpg

  • Lubię 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.10.2021 o 11:04, kubaman napisał:

ja lecę z drugą serią morskich potworów, czekam na Ciebie i na Pawła

Bardzo dobre zdjęcie! Świetne bym rzekł. Zaletą większego FOV jest właśnie to, że widać ślicznie okolicę, która jest równie atrakcyjna co główny obiekt.

 

To co napiszę to w żadnym wypadku nie jest podważanie świetności Twojego zdjęcia @kubaman ani gloryfikacja mojego, tylko chciałem na przykładzie pokazać to z czym się zmagałem i może nakreśli Ci możliwą drogę w obróbce ciemnych mgławic.

 

Obrabiając ciemne mgławice nauczyłem się tego: ludzkie oko widzi kontrasty, im większe tym atrakcyjniejsze dla naszego postrzegania (ten efekt jest wyraźnie widoczny na galaktykach - gdzie jasne jądro mocno kontrastuje z ciemnymi pasmami pyłowymi). Często również oceniamy zdjęcie korzystając z tego samego układu odniesienia (nieważne czy mgławica emisyjna, refleksyjna, pyłowa czy galaktyka) - im większy kontrasty tym lepiej. Sam się na to łapałem. W przypadku ciemnych mgławic jest trochę inaczej - z jednej strony chcemy pokazać pył, z drugiej pokazać jak zasłania tło i z trzeciej utrzymać kontrasty - wg mnie tak się nie da.

Często gęsto idąc za tymi trzema elementami zapominamy, że zamiast delikatnych obszarów mgławicowych pokazujemy plamę (która jest kontrastowa względem tła). Podając przykład - spójrzmy na ogon ryby. U Kuby jest mocno kontrastowy rzeczony ogon (kontrast zwiększa pozytywne wizualne odczucia), ale całkowicie pozbawiony jest jakiegokolwiek szczegółu, ja u siebie starałem się pokazać szczegół na tych ciemniejszych obszarach, kosztem kontrastu. Niestety przez takie zabiegi ciemne mgławice są z reguły mało atrakcyjne.

 

Nie jest to oczywiście święty graal obróbki ciemnych mgławic bo każdy ma swój workflow i bardzo fajnie się ogląda zdjęcia obrobione różnymi technikami. Chciałem się tylko podzielić tym co wypracowało się u mnie w głowie - może ktoś skorzysta.

 

Jeszcze raz Kuba - świetne zdjęcie!!!!

Paweł

  • Lubię 2
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.10.2021 o 11:04, kubaman napisał:

I tak przy okazji - ja lecę z drugą serią morskich potworów, czekam na Ciebie i na Pawła

No tak! Zauważyłem właśnie, że tę rybę goni mój ukochany rekin LDN1235 :)

@kubaman jak już morskie potwory to może kalmar? :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.