Jump to content
  • 0

Gradient na klatkach składanych RGB


abo
 Share

Question

Proszę o pomoc. Walczę z kamerą mono już dłuższy czas, i zawsze mam gradient po skosie od fioletu do zielonego. Czy to jest wina obróbki czy kamery?

Z początku myślałem że to LP, ale tutaj zrobiłem foty obrócone a fiolecik pozostał w lewym dolnym rogu.

ED120, reduktor, koło 2", ASI2600MM

Jest różnica lewe i prawe bo próbuję ABE usunąć, ale zawsze jest ten fiolet.

 

image.thumb.png.782fe9a322475311728ac4a0294e7cae.png

 

Załączam gołe fity i skalibrowane flatem od tego prawego zdjęcia

NGC 5907_LIGHT_G_180.00s_-12.70C_0014(1)_a_c.fit NGC 5907_LIGHT_R_180.00s_-12.70C_0015_a_c.fit NGC 5907_LIGHT_B_180.00s_-12.70C_0016_a_c.fit NGC 5907_LIGHT_B_180.00s_-12.70C_0016_a.fit NGC 5907_LIGHT_R_180.00s_-12.70C_0015_a.fit NGC 5907_LIGHT_G_180.00s_-12.70C_0014(1)_a.fit

Edited by abo
Link to comment
Share on other sites

10 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Taki kolorowy gradient jest wypadkową gradientów będących na stackach  kanałów RGB.

Jeśli każdy z tych kanałów będzie miał tło wyrównane, bez gradientu to problem zniknie. Sprawdź, czy z flatami jest wszystko ok. Zauważ też, że usunięcie gradientu zdjęcia galaktyk, gdzie tło nieba jest gładkie jest proste do zrobienia za pomocą sztucznego flata.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
25 minut temu, .zombi. napisał:

A Deviation dopasowałeś tak żeby to pojaśnienie było brane pod uwagę a nie traktowane jako mgławica ?

Gdzie jest deviation w DBE?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
13 minut temu, Grzędziel napisał:

Taki kolorowy gradient jest wypadkową gradientów będących na stackach  kanałów RGB.

Jeśli każdy z tych kanałów będzie miał tło wyrównane, bez gradientu to problem zniknie. Sprawdź, czy z flatami jest wszystko ok. Zauważ też, że usunięcie gradientu zdjęcia galaktyk, gdzie tło nieba jest gładkie jest proste do zrobienia za pomocą sztucznego flata.

 

Wydaje mi się że flaty działają, bo bez flatów mam winietę a po użyciu flatów już nie. Trochę lepij wychodziło jak zrobiłem mono flat ze wszystkich, ale wtedy flaty nie korygowały paprochów.

Nie bardzo wiem jak zacząć i czego szukać.

 

O, zrobiłem teraz ABE zamiast DBE i przesunąłem deviation na 5 i mam tło bez gradientu.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Posted (edited)

Czyli w kanałach tło się wyrównuje tylko flatami? Żadnej procedury więcej?

U mnie flaty likwidują winietę (ED ma masakryczną) a tego gradientu nie.

Edited by abo
Link to comment
Share on other sites

  • 0
16 minut temu, abo napisał:

 Jeszcze tylko zrozumieć ;)

 

Najlepiej zaznaczyć sobie

 image.png.39c25411ef8b6f9856984c31c00f7f62.png

wtedy widzisz po kwadratach które rejony brane są pod uwagę i regulować tak żeby z deviation nie przegiąć znaczy tak żeby nagle galaktyka nie była brana pod uwagę w obliczeniach.

Niestety często gradient jest mocniejszy od obiektów i trzeba się przerzucić na DBE.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sprawdź filtry, ja ostatnio miałem taki sam problem. Nie równo naniesione powłoki. Wyglądało to jak by filtr był wycięty z brzegu tafli.

Spróbuj przekręcić poszczególne filtry względem sensora i zobacz czy winieta nie zmienia się.

Flat również załatwiał sprawę ale było to wkurzające.

Warstwy odbijające (zewnętrzne) były ok nie wykazujące wady filtra.

Edited by pablo12311
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
      • 58 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Haha
        • Love
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.