Skocz do zawartości

Dylemat sprzętowy


dobrychemik

Rekomendowane odpowiedzi

Ja, gdybym miał optykę umożliwiającą wykorzystanie pełnej klatki (a niewiele umożliwia) to opcja pierwsza, bezdyskusyjnie.

 

PS - bo zakładam, że 6200 w opcji a) to nie literówka....

Edytowane przez Herbert West
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lkosz

Do galaktyk, to oczywiście nie ma sensu używanie wąskich filtrów, tylko się robi RGB.

 

@Herbert West

Nie ma literówki, biorę pod uwagę Asi6200MM do Askara 140. Do tej pory przetestowałem go z kamerą Asi2600MC i było całkiem dobrze. Kamera mono generalnie da ostrzejszy obraz z uwagi na mniejszą aberrację chromatyczną (skrót myślowy, chodzi o to, że w danym momencie kamera rejestruje światło z węższego zakresu niż w przypadku kamery kolorowej).

Jednak w przypadku tak dużego sensora filtry 2.5nm musiałyby mieć idealnie ustawione pasma transmisji, nawet przy światłosile f/5.6, by w narożach sygnał mgławicy nie został "zjedzony" przez "'blueshift'"). Stąd dla Asi6200 poszedłbym w pewniejsze filtry 5 nm. Tyle, że wtedy mam dwukrotnie większy szum od potężnego krakowskiego LP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.