Skocz do zawartości

Obserwacje samolotów


Rekomendowane odpowiedzi

Na razie nie wszystkie są chyba widoczne na Flightradar24.

 

Ktoś wie, jaką trasą lata ATR-72 z Rzeszowa do Katowic (i na odwrót?) Powinien mniej więcej lecieć nade mną - tak lata np. Wizzair z Kijowa do Katowic.

 

 

ATR 72 lata wogóle na tej trasie ?

Edytowane przez RKan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złapał ktoś może ptaszka z OLT Express??

Poluję od dawna ale z racji niewyświetlania ATR'ów na FR jest to prawie niemożliwe.

 

 

Ktoś wie, jaką trasą lata ATR-72 z Rzeszowa do Katowic (i na odwrót?) Powinien mniej więcej lecieć nade mną - tak lata np. Wizzair z Kijowa do Katowic.

Z samego Rzeszowa nie wiem ale w okolicach Pyrzowic podchodzi normalnie od strony Zawiercia na 27 a w drodze powrotnej robi zwykle pętle na północ także ja nie mam szans go złapać. To samo kiedy odlatuje do Gdańska niestety.

 

 

ATR 72 lata wogóle na tej trasie ?

Tak, w zależności od obłożenia latają różne maszyny. Większość w ogóle nie należy do OLT a połączenie de facto wykonuje zupełnie inny przewoźnik. Na początku latały małe Dorniery 328, potem Saaby 340 firmy SprintAir, zdarzyła się również rotacja na Embraer EMB-120 ER. Ostatnio tą trasę obsługiwał już tylko większy ATR 72 hiszpańskiej linii lotniczej Swift Air a wczoraj pierwszy raz jeden z nowych A320 w barwach OLT.

http://www.facebook....41986510&type=3

Więcej info najlepiej tutaj: http://lotnictwo.net...lt_express.html

 

hmm, na wikipedii zaś pisze, że OLT jako tako nie posiada ATR 72, są tylko mniejsze 42.

Oczywiście że posiadają, info na wiki są nieaktualne. A320 mają w spadku po Yes Airways, ATRy kupują systematycznie i będzie ich więcej podobno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka niedawnych strzałów niecodziennych gości:

 

dscf6414jet275723ab752h.th.jpg dscf7095regioaircessna4.th.jpg dscf7114mcropklmmd11ams.th.jpg dscf7218cropkoreanairwe.th.jpg dscf7139alitalia777243e.th.jpg

 

Kolejno:

1. Jet2 Boeing 757-23A (B752) Hamburg - Rasal Khaymah na UL623 (swoją drogą jak przeglądam swoje zbiory to się okazuje że częściej można spotkać nad Śląskiem i Zagłębiem jakiegoś Jumbo niż takiego 757 ;) )

 

2. Regio Air Cessna 402B Businessliner z EPKT gdzieś na południowy wschód, wys. ~2000m, się trochę prześwietliło.

 

3. KLM MD11 Amsterdam-Teheran 10653m na UL986 wyjątkowo daleko na południe zboczył z trasy, zwykle widzę go tak jak na tym przykładowym zdjęciu: klik

 

4. niemal codzienny Korean Air w niecodzinnym malowaniu Welcome to Korea 747-4B5 (B744) reg HL7495 na UN744 Seul-Milan 11582m, gdzieś nad Olkuszem, dobrych 20 km ode mnie.

 

5. na ostatnim dziwne zjawisko cienia przed Alitalia 777-243ER (B772) na UN744 Tokyo-Rzym 11575m.

Różne cienie na chmurach widziałem, ale coś takiego pierwszy raz.

 

Szkoda, że matryca taka mała bo na cropach 1:1 jak widać ziarnem sypie po oczach masakrycznie. Może nie po regach ale grunt, że każdy samolot można spokojnie rozpoznać. Z konwerterem mogłoby być lepiej bo cropy się będzie robić z mniejszym powiększeniem.

 

Wracając jeszcze do linii OLT, dziś połączenie Gdańsk-KTW-Rzeszów wykonał Fokker 100, był widoczny na FR więc można sprawdzić jaką trasą latają:

oltktwgdask.th.jpg oltrzeszwktw.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w Warszawie lądował A330:

a330wawa.png

 

Podobno tak miało być od dawna, tylko że Turcy nie mogli znaleźć z nami porozumienia - chodziło oczywiście o kasę.

Szkoda, że u nas nie lądują samoloty np. Emirates czy jakiś azjatyckich linii - a lądują np. w Pradze czy Budapeszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. na ostatnim dziwne zjawisko cienia przed Alitalia 777-243ER (B772) na UN744 Tokyo-Rzym 11575m.

Różne cienie na chmurach widziałem, ale coś takiego pierwszy raz.

 

Takie zjawisko powstaje wówczas, gdy między obserwatorem a samolotem znajduje się warstwa chmur zwykle typu cirrostratus. Smuga kondensacyjna rzuca na nią cień, który jest dobrze widoczny przy odpowiednim położeniu Słońca, samolotu i obserwatora względem siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ EL Al dość często do Krakowa lata, w zeszłym roku dostawaliśmy jakieś bonusy do Pyrzowic tylko. A ten LOT podobno planowo dziś do Krakowa zamiast do Warszawy chociaż na tablicy Okęcia jeszcze rano widniał normalnie.

Sporo się dzisiaj działo. IŁ 76 przelatywał z Brna i nieplanowy Fokker na podmianę dla OLT do Pyrzowic. Niestety chmury, chmury i tylko chmury...

 

Clipboard03.jpg Clipboard04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po południu nie było już chmur:

b777-300.jpg a380-800.jpg

 

Ale już OLT był ponad chmurami wysokimi, stąd niestety wyszedł zamglony

a320-200.jpg

 

Ten miał akurat znak wywoławczy YAP, czyli po dawnych Yes Airways.

 

Myślałem, że uda mi się dzisiaj jeszcze sfotografować An-a 148, ale nagle zmienił kierunek lotu i ciężko go było z takiej odległości dojrzeć.

Edytowane przez twmichal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Ostatnie dni upłynęły pod znakiem bardzo udanych obserwacji lotniczych. Na UL981 bardzo dużo A380, sam uchwyciłem kilka :

 

post-21236-0-41269400-1335123103_thumb.jpg post-21236-0-92139300-1335123133_thumb.jpg post-21236-0-92095500-1335123222_thumb.jpg

post-21236-0-09703600-1335123255_thumb.jpg

 

no i kilka innych :

 

post-21236-0-89663200-1335123396_thumb.jpg post-21236-0-18362300-1335123439_thumb.jpg post-21236-0-88266100-1335123631_thumb.jpg

 

no i rodzynek na UL983 :

 

post-21236-0-41366600-1335123672_thumb.jpg

 

i na koniec bonus - OLT Express do Rzeszowa ! :

 

post-21236-0-26867000-1335123740_thumb.jpg

 

Tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kiedyś udało mi się sfotografować A 380. Ależ to jest bydle. Odrazu zwróciłem uwage na niego. Wielka smuga, tylko leciał jakos tak mi sie wydawało nisko. Niestety nie wiem jak sprawdzic na jakiej wysokosci bo to było 19-04-2010r o godz 16.25 na Pogorią 4 w Dabrowie Górniczej. Chyba ze on leciał wysoko tylko jego rozmiary sprawiały ze wydawał się że leci nisko;-) Nie zabardzo interesuje sie przelotami ale to bydle zrobiło na mnie spore wrażenie.

200mm plus telekonwerter x2

IMGP5330-002.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem jak sprawdzic na jakiej wysokosci bo to było 19-04-2010r o godz 16.25 na Pogorią 4 w Dabrowie Górniczej. Chyba ze on leciał wysoko tylko jego rozmiary sprawiały ze wydawał się że leci nisko;-)

Dwa lata wstecz to faktycznie się nie sprawdzi ale z obserwacji wynika że A380 po UL986 latają zwykle na wysokości pomiędzy 11 a 12 tys m. Nieco niżej latają tą trasą inne maszyny na krótszych trasach.

 

Nietypowy dzisiejszy gość na tejże trasie.

Airbus A340-541 (A345) Singapore Airlines New Jork-Singapore 10668 m opatrzony na FR takim komentarzem: This is the worlds longest non-stop air route with it's 18,5 hours in the air. The return leg (SQ22/SIA22) from Singapore to Newark is fifteen minutes shorter due to the prevaling high altitude winds.

 

DSCF7001 A340-541 (A345) Singapore Airlines New Jork-Singapore 10668 m_m2_crop.jpg DSCF7005_m_crop.jpg

 

Smugę zostawia szerszą niż 747 przez co większy się wydaje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.