Skocz do zawartości

QHY8L + Ha 7nm


Tayson

Rekomendowane odpowiedzi

Dzis pierwszy raz odpalilem kamerke z filtrem Ha7nm.

 

Mam kilka pytan o wstepna obróbke i przygotowanie materiału do stackowania w DSS.

Zrobiłem kilka sztuk po 20min IC443.

 

Przygotowania widze nastepujaco:

1. CONVERT COLOR - debayer klatki w Maximie

2. SPLIT TRICOLOR - rozdzielenie klatki FIT na kanały RGB w Maximie i zapisanie jedynie R.

3. wrzucenie do stackowania w/w klatek + darki i biasy bez rozdzielania kanałów jak przy normalnym zdjeciu.

4. obróbka w PS jako zdjecie mono.

 

Teraz pytania :-)

AD1.

Orion StarShoot Pro X=0 Y=1

AD2.

Po rozdzieleniu plik zapisac jako FIT, TIFF? Skoro tworze kolor w Maximie, to chyba zapisac jako TIFF, aby DSS miał juz kolorowy (w sumie to mono) plik i nie musiał ponownie dabayeryzowac FITa.
Czy mozna jakoś zautomatyzować w Maximie rodzielanie kanłów?

 

AD3.

Czy darki i biasy moga byc z nierozdzielonym kanałem? Słyszalem, ze flaty powinny byc robione z filtrem i rozdzielane jak lighty do stackowania.

 

 

Materiał

FIT surowa 1x1200s ED80(510mm)+QHY8L+Ha7nm

https://www.dropbox.com/s/9gs53azw5585qym/IC443-1-1200s-6-C0.fit?dl=0

 

kanał R po convert color, split tricolor i stretch w Maximie

R_IC443-1-1200s-4-C0-R.jpg

 

kanał G po w/w zabiegu. Tu tez o dziwo cos sie zalapalo!!!

G_IC443-1-1200s-4-C0-G.jpg

 

Dzieki z góry za pomoc.

Tayson

Edytowane przez Tayson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie operacje w Maximie mozesz zautomatyzowac uzywajac batch process (czy jakos tak). "Nagrywasz" operacje do wykonania na jednej klatce i "odtwarzasz" na wybranej liscie plikow. Tylko wyberz, zeby otwieral klatki z dysku, a nie otwieraj wszystkich na raz, bo powyzej 20 kilka maxim wysiada.

 

Flaty musza byc obowiazkowo robione z filtrem. A wszystkie klatki kalibracyjne ja bym poyraktowal takimi samymi operacjami rozdzielania koloru, jak lighty.

 

Ale czy nie prosciej jest stackowac kolorowe pliki i rozdzielic kanaly jedynie na stacku?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD1 - dobrze :)

AD2 - ja zapisuję jaki fit, może dlatego że nie używam dss

AD3 - kalibrujesz przed rozdzieleniem kanałów, więc klatki kalibracyjne powinny być z nierozdzielonym kanałem

 

mój workflow takiego materiału jest następujący:

- Maxim - kalibracja dark/bias/flat jeśli mam

- Maxim - color - convert color

- Maxim - split tricolor, zapisuję kanał R

- PixInsight / Maxim - wyrównanie klatek R oraz stack klatek R

 

Co do automatyzacji w Maximie:

- view - batch process window

- klik record sequence

- klik na calibrate

- color - convert color - OK

- color - split tricolor

- File - save - wskazać katalog zapisu, OK

- File - close all - no to all

- STOP

 

I teraz jak w oknie Batch Process dodasz pliki i klikniesz odtwarzanie procesu, to jedyną robotą będzie [enter] do zapisania klatki R oraz wciśnięcie "o" aby potwierdzić zamknięcie bez zapisywania pozostałych plików.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

 

...jedyną robotą będzie [enter] do zapisania klatki R oraz wciśnięcie "o" aby potwierdzić zamknięcie bez zapisywania pozostałych plików.

da rade to w jakis magiczny sposob zautomatyzowc, tzn wciskanie tych klawiszy na zmiane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam kiedyś tam ....

Był soft który automatyzował klikanie myszką. Z tego co pamiętam zapamiętywał pozycję myszki X,Y i LPP lub PPM. Po pojawieniu się okna klikał. Ale to było lata świetlne temu. Nie pamiętam nazwy.

PS.

Klawisze chyba też można mu było przypisać. Jak bym miał szukać to BOT`a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy nie prosciej jest stackowac kolorowe pliki i rozdzielic kanaly jedynie na stacku?

I tu jest pies pogrzebany o ile wiem o co Tysonowi chodzi. Oglądając materiał RGB po rozdzieleniu kanałów zauważyłem że zwłaszcza kanał G wprowadza b.duży szum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu jest pies pogrzebany o ile wiem o co Tysonowi chodzi. Oglądając materiał RGB po rozdzieleniu kanałów zauważyłem że zwłaszcza kanał G wprowadza b.duży szum.

No ale ten G i B przecież usuwamy. Chodzi mi o to, że R G i B są uśredniane i tak oddzielnie, nie wpływają na siebie. Jedyne, na co wpływa G i B to alignacja, ale raczej program sobie z tym radzi. Mogę oczywiście nie mieć racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale ten G i B przecież usuwamy. Chodzi mi o to, że R G i B są uśredniane i tak oddzielnie, nie wpływają na siebie. Jedyne, na co wpływa G i B to alignacja, ale raczej program sobie z tym radzi. Mogę oczywiście nie mieć racji.

Chyba masz rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I dobrze, że poszedłeś tą drogą, czyste pixele kanału R 1/4 kadru drizzlowane potem dały by większe gwiazdki niż te interpolowane jako klatka 1 do 1.

Czemu większe? Moim zdaniem to tylko kwestia algorytmu. Jeśli byłby taki sam, to powinno się uzyskać nawet identyczne wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem kiedyś szalone próby, bin2+drizzle vs bin 1, superpixel OSC+ drizzle vs interpolacja, oraz czyste R z OSC+drizzle vs wyciągnięte R po interpolacji, i wyszło mi z ostatniego,że drugie daje lepsze efekty, stąd moje twierdzenie. Jeśli masz inne doświadczenia w tej materii to chętnie posłucham :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zrobilem porownanie dla 10x1200s w HA Kaliforni:

- kalibracja, split tri color, stack samych R, ddp

- kalibracja, extract bayer plane, stack samych R, ddp + zmiana rozmiaru w PS

 

Dla mnie jakosc gwiazdek w PS jest lepsza po split.

tu tif do pobrania: https://www.dropbox.com/s/n2t25ck6wd97t15/split-extract.tif?dl=0

 

split extract

 

split.jpg extract.jpg

Edytowane przez Tayson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.