Skocz do zawartości

Jaki teleskop do 5000 zł ?


hepar

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

 

Jestem podstarzalym milosnikiem astronomii. Kiedy, jako mlody czlowiek bardzo powaznie sie nia zajmowalem. Niestety nie kontynuowalem tej milosci do gwiazd i dzis jestem lekarzem.

 

Pragne dowiedziec sie od Was, dobrze zorientowanych w temacie ludzi jak mam kupic teleskop.

Mieszkam poza miastem, na wsi, mam balkon (skierowany na puste pola, bez swiatel), jednak mysle ze czasami lepiej byloby wziasc teleskop i pojechac z nim do LASU albo gdzies gdzie jest jeszcze ciemniej.

 

Wiem, ze dzis wszystko jest inne. Jednak kiedy wielka slawa szczycila sie firma TAL (ZSRR) i jej teleskopy byly uwazane za najlepsze. Pewnie dzis tych firm jest masa. Jaka wybrac ?

 

Teleskop ma sluzyc do obserwacji amatorskich, moze z czasem takze do obserwacji gwiazd zmiennych (co kiedy robilem namietnie). Mysle tez o pokazach dla moich znajomych, rodziny (dzieci). Chce by byl to SILNY instrument, z duzym powiekszeniem, dobra jasnoscia, solidnym ale w miare lekkim montazem. Wiem, ze przydalby sie naped. A moze "pozycjoner" czyli cos takiego co samo ustawia teleskop na obiekt ?

 

Nie wiem, poradzcie mi. Mam na to 5000 zł.

 

Lukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć podstarzały miłośniku astronomii ;):Beer:

5000 zł to dużo...i baardzo mało zarazem.

 

Jak chcesz teleskop z GoTo, na twoim miejscu wybrałbym C8NGT Z DO, cóż z tego jednak- bo niedostepny. Jego większy brat, C10NGT, kosztuje niestety ponad 2 000 zł więcej. W tej sytuacji optowałbym za Meade LB 12" z FotoClassica, choć to już dość ciężkie "dziadostwo", no i wymaga własnoręcznego poszukiwania obiektów.

Z oferty z Niemiec masz ewentualnie do kupienia KTÓREGOŚ Z TYCH NEWTONÓW.

 

Moje typy oparłem na tym, co najbardziej lubię: obserwacji DSów z ciemnego miejsca. A teraz niech wypowiedzą się inni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach